United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets, orders 150

Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Hmm, hva har skjedd her da?
Er ordrebøkene til Airbus så fulle at de ikke "trenger" UA, og ikke vil gi den rabatten UA ønsker?
Har UA forhandlet med begge, og så sagt til Boeing at "dere får hele ordren hvis dere gir oss X% ekstra rabatt"?
Har UA, som storbruker av både 737 og 320 tydelige preferanser for hva de vil ha i fremtiden?
Brente Airbus seg på AA-ordren, og vil ikke strekke seg så langt denne gangen?
Er denne lekasjen kun forhandlingsteknikk for å få Airbus til å komme med et bedre tilbud?
Kanskje til og med politikk er inne i bildet?

Det hadde vært interessant å vite hva som skjer bak gardinene!
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Sannsynligheten er vel da stor at det blir en mix mellom NG og MAX, skulle de ende opp med Boeing?
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Sannsynligheten er vel da stor at det blir en mix mellom NG og MAX, skulle de ende opp med Boeing?

Vil tro det ja, de har MANGE og GAMLE fly som bør byttes snart. Med høye drivstoffpriser er det godt mulig at det lønner seg å starte flåtefornyelsen ASAP og ikke vente til MAX er tilgjengelig.
Vil vel anta at 739ER vil kunne erstatte mange av de eldste PMUA 752 med store besparelser. En del B735 og A320 begynner også å dra kraftig på årene.

Bortsett fra 737NG som kom fra CO, har UA en jevnt over gammel flåte, med en snittalder på 13 år.
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Er vel ikke akkuart mange 735 igjen, men 320/319 begynner aa bli skikkelig skralle. Tipper vi ser dem havne paa dynga foer 757ene. UA investerer naa stort i PS mellom SFO/LAX og JFK som alle er PMUA 757. Saa jeg tror de blir aa se en god stund fremover
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

De eldste A320 nærmer seg sterkt 20 år, og med mye red eye flygning regner jeg med de eldste av dem nærmer seg den originale design grensen på 60 000 flytimer. Med gjennomsnittlig 8 timer i luften daglig så ender den på 58 400 timer i løpet av 20 år.

De 26 B735 fremdeles i flåten, er den eldste av de 26 et år yngre enn eldste A320 .
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

De eldste A320 nærmer seg sterkt 20 år, og med mye red eye flygning regner jeg med de eldste av dem nærmer seg den originale design grensen på 60 000 flytimer. Med gjennomsnittlig 8 timer i luften daglig så ender den på 58 400 timer i løpet av 20 år.

De 26 B735 fremdeles i flåten, er den eldste av de 26 et år yngre enn eldste A320 .

Det virker som om Airbus narrowbody pensjoneres tidligere enn tilsvarende modeller fra Boeing.
Er årsaken at Airbusmaskinene bygges for et kortere liv, eller blir de etterhvert dyrere i drift enn sine kolleger fra Boeing?
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Design life for Airbus A32X er 60 000 flytimer eller 48 000 cycles. Airbus ser på å doble eller tredoble design life, men de siste tre årene har det vært stillt om dette.

I utgangspunktet har Boeing 737 følgende design life 51 000 flytimer eller 75 0000 cycles eller 20 år. Hvis jeg ikke tar helt feil med introduksjonen av 737NG så ble timetallet øket til 75 000 flytimer og årsgrensen er vel også vekk.

Som en kuriositet, så hadde DC-9 et design life på 75 000 flytimer eller 100 000 cycles.
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Da er det forventet at ordren paa de foerste flyene blir bekreftet denne uken i Chicago.

Da ser det ut til at 737MAX erstatter 757 ogsaa her ;)

http://www.bloomberg.com/news/2012-...in-8-4-billion-united-order-for-100-jets.html

Boeing Co. is set to win an order this week from United Continental Holdings Inc. (UAL) for 100 of the planemaker’s 737 jets in a transaction that may be valued at about $8.4 billion, people familiar with the matter said.
The accord includes options for as many as 100 more jets and will be announced July 12 in Chicago, where both companies are based, said two of the people, who asked not to be identified because details aren’t public. The order will include the upgraded 737 Max model, the people said.
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets

Og da var ordren annonsert under en pressekonferanse i Chicago. Ordren er på 50 737-900ER og 100 737-9max
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2342
CHICAGO, July 12, 2012 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) announced today an order by United Continental Holdings, Inc. (NYSE: UAL) and its wholly owned subsidiary, United Air Lines, Inc., for 150 737 airplanes, including 100 of the new 737 MAX 9. United, the world's largest airline by traffic, is the latest carrier to choose the newest member of the 737 family, which today eclipsed 10,000 orders overall.
 
Re: United said to talk exclusively with Boeing on 200 jets--> Bestiller 150

Hvor mange MAX har Boeing fått bestilling på til nå?

649 firm orders. Itillegg kommer jo omtrent det samme i diverse MoUs/Commitments som mest sannsynlig etterhvert vil bli ordre.
 
Back
Top