United og Continental slås sammen

Re: - United og Continental slås sammen

Jeg synes den nye dekoren til United/continental var riktig så snasen jeg, er vel så vidt jeg har forstått George Bush flyplassen i Houston som er valgt ut som den nye storhuben til det nye United Airlines, continentals nåværende hovedbase. Er vel i hovedsak pga. beliggenheten midt i USA, longhaul flightene kan vel let mates både fra vest og østkysten her + god tilgjengelighet til latin-amerika som har gjort at Houston blir hovedbase?
 
Re: - United og Continental slås sammen

Da har de jaggu lakkert om en 737 i ny dekor:

5034450584_49ca235505.jpg


http://boardingarea.com/blogs/thewanderingaramean/2010/09/sneak-peak-at-the-first-new-united-plane/
 
Re: - United og Continental slås sammen

Jeg synes den nye dekoren til United/continental var riktig så snasen jeg, er vel så vidt jeg har forstått George Bush flyplassen i Houston som er valgt ut som den nye storhuben til det nye United Airlines, continentals nåværende hovedbase. Er vel i hovedsak pga. beliggenheten midt i USA, longhaul flightene kan vel let mates både fra vest og østkysten her + god tilgjengelighet til latin-amerika som har gjort at Houston blir hovedbase?

Hvor har du forstaatt det? Houston er ikke en gang CO i naavaerende forms long haul hub nr. 1, Newark er den CO hubben som har mest longhaul.

Husk ogsaa at United har uhorvelig mange flere widebody enn det CO har.

Hubbene blir som i dag, dersom det er en hub som kanskje vil se nedgang, maa det vaere Cleveland.
 
Re: - United og Continental slås sammen

Hvor har du forstaatt det? Houston er ikke en gang CO i naavaerende forms long haul hub nr. 1, Newark er den CO hubben som har mest longhaul.

Husk ogsaa at United har uhorvelig mange flere widebody enn det CO har.

Hubbene blir som i dag, dersom det er en hub som kanskje vil se nedgang, maa det vaere Cleveland.

Husker jeg ikke helt feil så har jeg vel "forstått" det gjennom en avisartikkel i en amerikansk nettavis jeg leste gjennom en gang på forsommeren. Ser ordbruken var litt feil her, det var ikke det at Houston skulle bli hub nr. 1 men var påstått vel den flyplassen det var størst planer for å utvide LH nettverket i det nye United og beligenheten i forhold til Latin-amerika var om jeg ikke husker feil nevnt i denne artikkelen (men her har vel United kuttet en del de siste årene?), såvel som at det på sikt var planer om å starte utvide rutetibudet til Østen, Australia og New Zealand fra Houston...
 
Re: - United og Continental slås sammen

Husker jeg ikke helt feil så har jeg vel "forstått" det gjennom en avisartikkel i en amerikansk nettavis jeg leste gjennom en gang på forsommeren. Ser ordbruken var litt feil her, det var ikke det at Houston skulle bli hub nr. 1 men var påstått vel den flyplassen det var størst planer for å utvide LH nettverket i det nye United og beligenheten i forhold til Latin-amerika var om jeg ikke husker feil nevnt i denne artikkelen (men her har vel United kuttet en del de siste årene?), såvel som at det på sikt var planer om å starte utvide rutetibudet til Østen, Australia og New Zealand fra Houston...

United er store paa Australia, de flyr fra baade SFO og LAX, saa jeg tipper at planene blir endret. Soer Amerika blir garantert fokus i Houston, dog er det markedet meget begrenset. Ikke mange intercont flygninger ned dit.

Houston er ikke noe stor IC operasjon andre steder i verden, de store destinasjonene gaar fra EWR og i fremtiden blir garantert SFO, IAD og ORD i tillegg til EWR stoerre enn Houston.
 
Re: - United og Continental slås sammen

Er det noen signaler på når første UA-fly skal males i de nye fargene?
 
Re: - United og Continental slås sammen

Er det noen signaler på når første UA-fly skal males i de nye fargene?

I kjent UA-stil, så kommer de til å vente en 5-10 år før de har de første par individene ommalt.. :rolleyes:
 
Re: - United og Continental slås sammen

Tommy!

United er store paa Australia, de flyr fra baade SFO og LAX, saa jeg tipper at planene blir endret. Soer Amerika blir garantert fokus i Houston, dog er det markedet meget begrenset. Ikke mange intercont flygninger ned dit.

Houston er ikke noe stor IC operasjon andre steder i verden, de store destinasjonene gaar fra EWR og i fremtiden blir garantert SFO, IAD og ORD i tillegg til EWR stoerre enn Houston.

Tror vi skal se paa dette en gang til. Selv om EWR har flere intercontinentale flighter til stort sett Europa er IAH passasjer trafikk og antall flighter stoerre med en faktor av 30-35%... og flere IC flighter er planlagt fra IAH... :rolleyes:

Someone og Hickok!

Vi har en ny mann ved roret naa og jeg tror du vil see disse flyene malt om saa snart som overhode mulig!!!

Dag
 
Re: - United og Continental slås sammen

Tommy!



Tror vi skal se paa dette en gang til. Selv om EWR har flere intercontinentale flighter til stort sett Europa er IAH passasjer trafikk og antall flighter stoerre med en faktor av 30-35%... og flere IC flighter er planlagt fra IAH... :rolleyes:

Houston som område har vel også lettere for å svelge en økning i trafikk enn NYC, på samme måte som Bush kan tåle en oppgiring lettere enn Liberty?
 
Re: - United og Continental slås sammen

United er store paa Australia, de flyr fra baade SFO og LAX, saa jeg tipper at planene blir endret. Soer Amerika blir garantert fokus i Houston, dog er det markedet meget begrenset. Ikke mange intercont flygninger ned dit.

Houston er ikke noe stor IC operasjon andre steder i verden, de store destinasjonene gaar fra EWR og i fremtiden blir garantert SFO, IAD og ORD i tillegg til EWR stoerre enn Houston.

Hva med LAX? Tror du at SFO vil få større fokus enn LAX på nettverket til Australia, New Zealand og Asia i det nye United?
 
Re: - United og Continental slås sammen

Tommy!

Tror vi skal se paa dette en gang til. Selv om EWR har flere intercontinentale flighter til stort sett Europa er IAH passasjer trafikk og antall flighter stoerre med en faktor av 30-35%... og flere IC flighter er planlagt fra IAH... :rolleyes:

Dag

Nuvel, Hr. Johnsen, men det er fortsatt uomstridt at du har mange flere intercont flighter fra Newark enn fra Houston. Og oekningen du har planlagt fra IAH ville kommet uansett om det ble merger eller ikke. Houston kommer ikke til aa bli en ny storhub for United og erstatte den eksisterende intercont trafikk United har fra SEA, SFO, LAX, ORD eller IAD, vi ser garantert vekst over hele fjoela, ogsaa fra IAH!.

Tror ogsaa garantert at New Zealand og Australia strategien blir sett litt noeyere paa siden det nye selskapet ditt har over 700 seter daglig til Sydney og at Star parter Air New Zealand flyr god frekvens til Auckland.

Hva med LAX? Tror du at SFO vil få større fokus enn LAX på nettverket til Australia, New Zealand og Asia i det nye United?

Hvem vet? United er meget store paa LAX og har gater, lounger og gode fasiliteter der. Thai og Singapore blant mange andre flyr fra LAX og jeg tror at med CO ombord kan den nedlagte LAX-HKG gjenoppstaa. Det er ogsaa utrolig lite Star flighter til Europa fra LAX, haaper de ser paa dette.

Houston som område har vel også lettere for å svelge en økning i trafikk enn NYC, på samme måte som Bush kan tåle en oppgiring lettere enn Liberty?

Vel, naa er det nye selskapet ikke bare CO lengre med mange andre huber man kan starte gode ruter fra
 
Re: - United og Continental slås sammen

Nuvel, Hr. Johnsen, men det er fortsatt uomstridt at du har mange flere intercont flighter fra Newark enn fra Houston. Og oekningen du har planlagt fra IAH ville kommet uansett om det ble merger eller ikke. Houston kommer ikke til aa bli en ny storhub for United og erstatte den eksisterende intercont trafikk United har fra SEA, SFO, LAX, ORD eller IAD, vi ser garantert vekst over hele fjoela, ogsaa fra IAH!.

Nuvel Tommy....hvis SEA regnes som Intercontinental "Hub" for United = ja da staar det svaert daarlig til med UA "hubene"....i IUA IC sammenheng er star SEA i kurs som OSL for SAS.....riktignok har vi en ekte IC rute...men den er noe UA har glemt igjen (og ikke minst glemt at de opererer):zzz
 
Re: - United og Continental slås sammen

Nuvel Tommy....hvis SEA regnes som Intercontinental "Hub" for United = ja da staar det svaert daarlig til med UA "hubene"....i IUA IC sammenheng er star SEA i kurs som OSL for SAS.....riktignok har vi en ekte IC rute...men den er noe UA har glemt igjen (og ikke minst glemt at de opererer):zzz

Du vet like godt som meg at Seattle ikke er en hub, men de har intercont ut derfra. Poenget mitt er at United har IC fra Seattle og har fasilitetene til å ta eventuell vekst dersom det kommer en ny strategi som er heller tvilsomt. SEA i seg selv er som vi alle vet liten på IC
 
Re: - United og Continental slås sammen

Og første flight i new livery går i morgen tidlig. Ship #442 flyr IAH-ORD som CO346 kl 0835!
 
Back
Top