United og Continental slås sammen

Re: United og Continental slås sammen

Siden funker greit nå.. Litt trist også, har vært CO tilhenger siden juli 1970 da jeg var blant de første som fløy CO 747 HNL-LAX... Den gangen det var ni i bredden og lounge i R-klasse ..

Re: - United og Continental slås sammen

Tror det går greit om denne Herr Danielsen i Chicago mister litt status - han tar det sikkert med godt humør;)

He he.. Statusen er der, jeg ble robbet over 400K miles, over 1 mill lifetime miles og alle 27K statusmiles for innevaerende aar og ett par SWUs, ellers er alt saare vel :P Kommer nok i morgen skal du se. Kanskje.

Hoerte jeg Continental DBA United Airlines??;)

Sidene er 100% Continental, det eneste som er forskjellig er navnet paa toppen, ikke engang logoen er forandret, bingoburet bestaar, det samme gjoer nOne pass nummeret, saa jeg lurer paa hva det er Reidar synes er saa trist? At du kommer til aa bli raevkjoert dersom det er irropp er vel det eneste som er nytt fra ett United perspektiv, men det er jo CO kunder vant til ;)

Og der var alt paa plass, minus en SWU. Million Miler har man ogsaa blitt. Det eneste som virker rart er at ingen av oppgraderingene paa tirsdag har cleared enda. Garantert glipp i systemet

Ikke her .. her mangler det fortsatt rundt 90.000 miles .. Forhåpendtligvis i morgen ... Men jeg har fått tilbake mitt gamle onePass nummer, som jeg trodde var død og begravet for lenge siden .. Telefonnummeret fra Bainbridge også .. :lol.

Trekker det tilbake. Outbound paa torsdag til NYC er borte og kan ikke letes opp med UA eller CO PNR. Interessant...

Mangler noen UA miles, men lifetime miles er oppdatert. Forstaar det som at CO-nummeret gjelder, og at UA-nummeret pensjoneres?

Oi, må være en av de tristeste sidene jeg har sett på lenge... snakker vi flashback to the 90's eller? Men den funker vel, og det er jo det som teller (mest i alle fall).

Oi, må være en av de tristeste sidene jeg har sett på lenge... snakker vi flashback to the 90's eller? Men den funker vel, og det er jo det som teller (mest i alle fall).

Synes det var fornuftig å beholde COs side -- langt å foretrekke fremfor tidligere UAs.

Virker som united er litt kjipe på godsakene for trofaste kunder, så en tweet fra skateguruen Tony Hawk om at han fikk en egen nametag til kofferten sin og et par drikkekuponger etter å ha oppnådd 1 mill miles. Er vel bare å styre unna eller?

linkydinky: https://twitter.com/#!/TONYHAWK

På OSL fikk Menzies gleden av å sende hele flyet manuellt i går da cutovern mellom systemene skjedde akkurat i den tidsperioden.

Synes det var fornuftig å beholde COs side -- langt å foretrekke fremfor tidligere UAs.

Støttes, på de gamle UA-sidene kunne man bl.a. ikke få priset billettene i NOK, eller (formelt sett) kjøpt billetter med norsk adresse. CO-sidene har jo også en mye bedre støtte i søkemuligheter for billetter, samt at man kan kjøpe bonusbilletter med SAS på siden. (UA hadde ikke SK inne så vidt jeg husker)

Støttes, på de gamle UA-sidene kunne man bl.a. ikke få priset billettene i NOK, eller (formelt sett) kjøpt billetter med norsk adresse. CO-sidene har jo også en mye bedre støtte i søkemuligheter for billetter, samt at man kan kjøpe bonusbilletter med SAS på siden. (UA hadde ikke SK inne så vidt jeg husker)

For en som bruker sidene daglig og bor i USa, kan jeg ikke si meg enig. Til dagligdags bruk er United sine sider mye enklere (oppgraderinger, vouchere, uttak av bonus etc). Continental priser kronisk awardreisene sine med partners feil (hoeyere) og selv om du ringer faar du til svar "computer says no" og selv om du viser til award chart, har computeren alltid rett og man kan IKKE endre dette. Har skjedd meg mange ganger.

En annen ting jeg ikke liker, er at Continental ikke billetterer og sender ut billettene umiddelbart slik United gjorde. Det kan ofte ta timer og har man det travelt maa man ringe.

Litt OT, men viktig...Hvis noen av dere er ute og flyr med eminente QR kan dere reg ekstrapoeng på MP...Også US som vi gjorde siden OP ikke var forent med MP da vi reiste for et par uker siden...

Hvis man har billet til CO fly (senere i marts 12) skal den så skrives om til UA? eller er det samme flynumre, nu bare som UA i stedet fro CO?

CO 39 f eks blir UA. 39 .. Gå inn på united.com med din CO ref så får du opp din nye UA ref og dine nye flighter"

Virker som united er litt kjipe på godsakene for trofaste kunder, så en tweet fra skateguruen Tony Hawk om at han fikk en egen nametag til kofferten sin og et par drikkekuponger etter å ha oppnådd 1 mill miles. Er vel bare å styre unna eller?

linkydinky: https://twitter.com/#!/TONYHAWK

Tony Hawk er paa fylla. 1MM faar Star Gold status for life (eller Premier Gold). Det er verdt noe.. ;)

De har vel ikke malt om CO sine, bare byttet navn, men UA sine er langt fra malt om i CO sine farger med United navn...

De har vel ikke malt om CO sine, bare byttet navn, men UA sine er langt fra malt om i CO sine farger med United navn...

Sant nok, men CO navnet er i hvertfall ferden med å forsvinne.

Nærmer seg nå en endelig avtale med pilotene, slik at man nå kanskje kan få slått sammen de to gruppene etter snart to år. En fordel for en sammenslått selskap

http://ir.unitedcontinentalholdings...3680&p=irol-newsArticle&ID=1722208&highlight=
CHICAGO, Aug. 3, 2012 /PRNewswire/ --*United Continental Holdings, Inc. (NYSE: UAL) today announced that the company has reached an agreement in principle on a new joint collective bargaining agreement with the Air Line Pilots Association (ALPA) representing pilots at the United and Continental subsidiaries. The agreement is subject to definitive documentation, approvals by the ALPA master executive councils of each subsidiary and ratification by the company's pilots.

Back