United og Continental slås sammen

Re: - United og Continental slås sammen

Jeg synes det er trist at United skal gå over til Continentals livery. Synes United har et mye friskere livery. Penere farger, finere font. Men kanskje er det litt for moderne for konservative amerikanere? Continental sitt livery ser litt ut som noe man kan lage i WordArt.

Dette er jo et eksempel hvor individuelt man ser på design, og jeg kan ikke være mer uenig en det er mulig å være. United sitt fargeskjema ser jo ut som lastebil-dekor fra 80-tallet, helt og holdent designet fra styrerommet og ikke av grafisk designere. Å ha flere blåfarger i forskjellige nyanser som overlapper hverandre i striper vitner om lite fantasi, synes nå jeg... Jeg synes Continental sitt skjema er enkelt, men meget elegant - med en nydelig logo/merkevare på hale-roret. Og - jeg kan ikke forstå annet enn at de må være ganske enige på andre siden av dammen, siden de nå har valt CO sitt skjema.
United har, for meg, alltid fremstått med et vanvittig kjedelig fargeskjema, i farger som virker både tunge og lite tilpassende - og desverre, som svært ofte har virket både slitt og skittent, og i tilleg drar med seg også andre ting enn det visuelle.
I helt annen ende er CO sitt fargeskjema, som er like ned i min gate; enkelt, stilrent og fremstår som rent & pent, på samme tid som det utstråler litt "beskjeden eleganse".

MEN; dette er nå min smak, form & farge har ingen fasit, det handler om øyet som ser - og følelser, og helt sikkert også alder på den som ser/opplever det... :-)

hei å hå

H

At United "gir opp" sin logo synes jeg igjen viser at dette er en fusjon hvor begge selskapers historie skal videreføres.

Hva skjer med produktet - blir det BusinessFirst over hele linja nå?

On board er United sterkest i alle klasser og jeg tipper at man viderefoerer First, Business, Economy Plus og Economy. Haaper bare at vedlikehold og renhold faller paa Continental..

Det nye United får litt av en flåte. I følge Flight Internationals World Airlines 2010 blir flåten slik: () = i bestilling

Airbus A319-100 54 (23)
Airbus A320-200 97 (19)
Airbus A350-900 (25)
Boeing 737-300 2
Boeing 737-500 30
Boeing 737-700 36 (24)
Boeing 737-800 108 (11)
Boeing 737-900 12
Boeing 737-900ER 30 (6)
Boeing 747-400 24
Boeing 757-200 137
Boeing 757-300 17
Boeing 767-200ER 10
Boeing 767-300ER 35
Boeing 767-400ER 16
Boeing 777-200 19
Boeing 777-200ER 53 (4)
Boeing 787-8 (36)
Boeing 787-9 (14)

Regn med at 737-3/5 og A319/20 forsvinner raskt ......

De må vel erstatte A319/320 om de skal forsvinne.

Når det er snakk om så mange fly uansett, så har det vel lite å si? Se på Easyjet og Air Berlin med 737/A320. I lengden er du vel inne på noe, men på kort sikt? DW/NW har vel ingen planer angående A319/A320 vs 737-800 ennå.

Men skal bli spennende å høre hva DagJ synes om småbussene etterhvert, iforhold til 737 ;)

Last edited:

Vi får se hva Onkel Dag sier... ^_^

'Raskt' er nok kanskje et relativt begrep her, men jeg tror nok deres dager er talte ..

Regn med at 737-3/5 og A319/20 forsvinner raskt ......

For A32X vil raskt si den dagen A/B har neste generasjon fly klar. Før den tid, neppe.
At 738 og 739ER er de siste narrowbodyene som blir erstattet, er vel ganske sannsynlig, de er jo også de nyeste.

For A32X vil raskt si den dagen A/B har neste generasjon fly klar. Før den tid, neppe.
At 738 og 739ER er de siste narrowbodyene som blir erstattet, er vel ganske sannsynlig, de er jo også de nyeste.

Nå har jo A320'ene og en del av A319-maskinene til UA etterhvert fått en del år på nakken, og jeg vil med min amatørmessige kunnskap tippe at disse kan være modne for utskiftning av flere grunner i god tid før en A32X eller B737ALLNEW er klar for levering. Med tanke på at brorparten av narrowbody-flåten til nye United vil bestå av relativt nye B737NG, tror jeg faktisk MOW's innspil ikke skal avfeies umedelbart...

At United "gir opp" sin logo synes jeg igjen viser at dette er en fusjon hvor begge selskapers historie skal videreføres.

Hva skjer med produktet - blir det BusinessFirst over hele linja nå?

Slik flyene fremstår på websiden synes jeg det er stilig

Nå har jo A320'ene og en del av A319-maskinene til UA etterhvert fått en del år på nakken, og jeg vil med min amatørmessige kunnskap tippe at disse kan være modne for utskiftning av flere grunner i god tid før en A32X eller B737ALLNEW er klar for levering. Med tanke på at brorparten av narrowbody-flåten til nye United vil bestå av relativt nye B737NG, tror jeg faktisk MOW's innspil ikke skal avfeies umedelbart...

Det var vel akkurat det jeg skrev, med A32X mener jeg dagens A319 og A320, ikke neste generasjon fra Airbus.
Selv om en del av dagens Airbusser har en del år på nakken, skal det godt gjøres at hele flåten er borte RASKT. Det er tross alt snakk om 150 fly, av totalt noe over 330 stk moderne narrowbody. I løpet av 5-6 år, tidligst. Vi får se!

Flåtemessig, håper jeg at det blir Continentaldelen som tar over og bestemmer fremtiden. De tar bedre vare på flyene og har en soleklar strategi de følger til punkt og prikke. Derfor har de tjent penger consistently de siste 15+ årene.

UA har kansellert alle Airbus single aisle ordrene, noe som er bra.

Bussene skal ut, tipper at 350 ordren forsvinner ganske raskt og at 777/787-9 vil bli flyene man satser på. På single aisle blir det nok en kombinasjon av 737 og busser en god del år fremover, av nytt blir alt 737, ingen nye småbusser blir levert eller bestilt til det nye selskapet

Nå er det vel ikke bare å kansellere A350 ordren uten å tape en god del $. Dessuten trenger man en widebody etter 2015 som er større enn 789

Nå er det vel ikke bare å kansellere A350 ordren uten å tape en god del $. Dessuten trenger man en widebody etter 2015 som er større enn 789

Tenkte samme tanken. Dessuten får vel det nye selskapet en stor nok flåte til at stordriftsfordelene ikke blir store nok kontra det å ha større fleksibilitet.

Flybehovet til United og Continental kan lett fylles med 777 og 787-10 som garantert kommer foer 350. CO tar levering av flere 777 og levetiden paa disse 777ene gaar mye lengre enn frem til 2015.

Har man behov for noe stoerre er 747-8 ett alternativ. Det finnes ikke noe gap der Boeing ikke har noe tilbud

Vi vet jo ogsaa at 757ene til UA er vesentlig eldre enn CO sine og maa erstattes. Dette skjer helt sikkert med 787-3.

Klart det er stordriftsfordeler. Det er jo en grunn til at Southwest har nesten 600 737...

Continental har hatt stor suksess med kun aa satse paa Boeing. Tipper at Dag sine kolleger faar ansvaret og styrer butikken i riktig retning naar det gjelder flyinnkjoep

787-3 er skrinlagt Tommy, og det er signaler fra Boeing at -10 ikke kommer heller. Husk at UA har betalt depositum for A350ene

Så får vi se da om de ender opp med A350' eller noe fra Seattle.

United's A350 order 'unclear' under merger
Airbus believes that the proposed US airline "mega-merger" will have no impact on its competitiveness during the campaign to replace United Airlines' huge Boeing 757 fleet, despite Continental's traditional favouritism for the US airframer's products.

http://www.flightglobal.com/articles/2010/05/13/341881/uniteds-a350-order-unclear-under-merger.html

Heisann!

787-3 er skrinlagt Tommy, og det er signaler fra Boeing at -10 ikke kommer heller. Husk at UA har betalt depositum for A350ene

Someone! Det er fortsatt mye diskusjon om hva man trenger og -9 har ikke nok kapasitet for enkelte marked... og B747-8/A380 blir for stor. Jeg tror ikke -10 er skrinlagt, men det jobbes fortsatt med denne eller en B777-300 utgave som kan fylle dette "hullet".

Så får vi se da om de ender opp med A350' eller noe fra Seattle.

United's A350 order 'unclear' under merger

http://www.flightglobal.com/articles/2010/05/13/341881/uniteds-a350-order-unclear-under-merger.html

P. A. Viking! A350 modellen fyller dette "hullet" som jeg snakker om ovenfor og er selfoelgelig ikke en erstatter for B757.

UA sin B757 er vesentlig mye eldre enn vaar B757-200 flaate (18 vs. 11) og vil nok skiftes ut om noen aar. Spoersmaalet er da hva man har for utskifte. Boeing lager B737-900ER som har tilsvarende setekapasitet, men selvfoelgelig ikke samme rekkevidde, og Airbus, av det jeg forstaar, ser fortsatt paa en A321(NG) med nye vinger og motorer som kan passe inn her...

Dag

Back