TV-serien "Airport"

ANX

ScanFlyer Gold
Det er noe jeg ikke forstår her: Passasjerer som kommer for sent til sitt fly lager rene helv*** for personalet, og krever at disse omtrent skal "hente ned månen" for den kjipe lavpris de har betalt for billetten.
Er dette et nytt fenomen eller er det bare meg som ikke har fulgt med i "utviklingen"? Når et fly går kl XX må man vel møte opp i tide?
LCC'ene funker pga tighte schedules og korte bakkeopphold, og kan ikke holde lave priser hvis de skal holde fly igjen etter avgangstid.
For ikke å nevne passasjerenes tro på at skrankepersonalet er idioter, og bare de får tak i en høyere sjef, vil denne kunne ordne opp. Øh…
Får meg til å lure på om passasjerer som har vært vant til servicen i store flyselskaper, ikke forstår den enkle regel: "you get what you pay for".
Er det noen der ute som kan "oversette" dette for meg?
:wow: :wow: :wow: :wow:

Et stadig gjenværende innslag i denne serien som dessverre begynner å bli veldig kjedelig. Begrenset hvor mange fortvilte personer en skal måtte se på som kommer noen minutter for sent.
Forstår at Easyjet må holde en forholdsvis striks linje med tider....men av og til virker det litt på grensen synes jeg. Innsjekk stenger 30 min før avgang så det er ikke urealistiske tider easyjet har. Vet ikke helt hva som skjer om en kommer for sent til innsjekk på BA, KLM, SAS og har billigste billett, blir en virkelig booket om? En får jo inntrykket av at det er kun easyjet som driver på med dette.

Virker nesten som det fokuseres veldig på dette av TV-selskapet...for å få dramatikk i programmet.

<IRONI>

Ærlig talt ANX, du forventer vel ikke at folk skal tenke selv? :sarc Det skal jo easyJet gjøre for dem! :skep

</IRONI>

Har lenge fundert på hvorfor den serien der heter "Airport og ikke "EasyJet"..., eller noe mer passende. Har for lengst passert grensen for "dritlei" og følger ikke med på tv'n med et halvt øye en gang. Som så mange har hentydet i media tidligere; det finnes da en av-knapp!
Men når det er sagt; til ANX sier jeg bare: enig med du! :) , og legger til for egen regning at programmet "Airport" fortjener denne :mol

Originally posted by LN-SSL
Har lenge fundert på hvorfor den serien der heter "Airport og ikke "EasyJet"..., eller noe mer passende.

Rett skal da være rett, programmet heter "Airline"
"Airport" gikk tidligere på TVNorge, om liv og røre på Heathrow.

Eirik

Ja, ja....., eller hva er det de sier: "whatever!!":) ;)

(Ser du har rett i det du sier ang. programtittel, og at dette da passer bedre sammen med at de følger et flyselskap, men åkkesom..., serien er crap!!)

Tusen takk, det satte ting i perspektiv. Feil navn på serien var nok en ”freudiansk glipp” – Airport var jo atskillig bedre.

Av-knapp, joa, men en flygærning lider seg gjennom mye rart på skjermen i håp om å få se glimt av et fly… Definitivt resultat av ”Fornebu-abstinens” og for stor avstand til Gardermoen (trenger daglig dose for å fungere optimalt).

Synd vi ligger utenfor rekkevidde av Discovery Wings, etter at den kom ble det færre flyprogrammer på vanlig Discovery, og de beste sendes oftest på dagtid i uka.

Man har jo etter hvert sett de overdramatiserte på National Geographic noen ganger... En barmhjertig venn i Amsterdam tar med godbiter fra Wings på video til de nødstedte. :wow: :wow: :wow:

Originally posted by DY
En får jo inntrykket av at det er kun easyjet som driver på med dette.

Hehe -alle med kundekontakt vil nok oppleve at det "bare" er de som er strenge (les firkantet) når kunden har et (selvforskyldt?) problem. Tenkte å skrive "flyplassansatte", men det slo meg at ALLE med kundekontakt sikkert kommer borti problemet.

Og ja, jeg har hørt den linja maaaange ganger; utallige variasjoner over temaet "Dette har aldri vært noe problem med det andre selskapet..."

Også har vi den gamle gode "jeg skal aldri fly med dere igjen!" Ohhhh, I'm scared! Noen ganger har jheg vært fristet til å spørre om vi ikke kunne få det skriftlig.

På mange flyplasser behøver jo ikke ansatte i skranken være særlig serviceinnstillt hvis de har en dårlig dag. For kunden blir det som å gå på Vinmonopolet og true med å gå til konkurrenten hvis man får dårlig behandling.... Hvor mange konkurrenter til Vinmonopolet kan man ramse opp? Blir vel ikke lange oppramsingen til SASBraathens heller flere steder...:sarc
Men, i den omtalte serien er det jo mange ganger ikke tvil om at det er kunden som er det store problemet da.

Originally posted by The Ticketor
Også har vi den gamle gode "jeg skal aldri fly med dere igjen!" Ohhhh, I'm scared! Noen ganger har jheg vært fristet til å spørre om vi ikke kunne få det skriftlig.

I Southwest-boka NUTS! er en slik situasjon nevnt, der én kunde hadde klaget på noe helt latterilig, der hun var helt "out of line". Det endte med at sjefen sjæl - Herb - skrev til henne "We will miss you" - -underforstått: "Vi vil ikke ha deg som passasjer igjen"

Må si den serien har blitt ganske forutsigbar etterhvert ja. Samme temaer som kommer opp i hver eneste episode. Hvis ikke de finner ut de skal bruke 15 av de 25 minuttene på bryllupet til en ansatt da... :skep
Klarer de ikke få tak i litt mer interessant materiale forstår jeg ikke hvorfor de i det hele tatt gidder lage noe serie... Tenk hvor mange fler som hadde sett hvis de hadde vist litt mer fly! Kanskje litt bagasjehandling, kabin/cockpit osvosv...
Menmen... Jeg må nå se på uansett. :sarc

Originally posted by TUC
Originally posted by DY
En får jo inntrykket av at det er kun easyjet som driver på med dette.

Hehe -alle med kundekontakt vil nok oppleve at det "bare" er de som er strenge (les firkantet) når kunden har et (selvforskyldt?) problem. Tenkte å skrive "flyplassansatte", men det slo meg at ALLE med kundekontakt sikkert kommer borti problemet.

Og ja, jeg har hørt den linja maaaange ganger; utallige variasjoner over temaet "Dette har aldri vært noe problem med det andre selskapet..."
Enig - det var derfor jeg skrev av en kan få inntrykket av....:)

Back