Re: Turkish med flybestillinger og vekst (samletråd)
Såvidt jeg vet så ja, men tror noe av tanken bak det er at der hvor Turkish flyr kan også tyrkiske bedrifter etablere seg. Iallefall er det tilfellet i afrika. Det at aksjeverdien til Turkish har skutt i været de siste årene har vel ikke vært skadelig heller.
Problemet til Turkish er at kapasiteten snart er sprengt på IST og at den nye flyplassen er nedlasset med korrupsjonsproblemer, vi får se om den står klar til 2018 som først tenkt eller om det blir en ny BER.
Hvordan finansierer TK denne veksten? Har de en så heftig bunnlinje at de bare kan bestille alt de vil ha, eller er det statlig egenkapital og statlige garantier som ligger i bunnen.
Såvidt jeg vet så ja, men tror noe av tanken bak det er at der hvor Turkish flyr kan også tyrkiske bedrifter etablere seg. Iallefall er det tilfellet i afrika. Det at aksjeverdien til Turkish har skutt i været de siste årene har vel ikke vært skadelig heller.
Problemet til Turkish er at kapasiteten snart er sprengt på IST og at den nye flyplassen er nedlasset med korrupsjonsproblemer, vi får se om den står klar til 2018 som først tenkt eller om det blir en ny BER.