• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Safe Air krasjet med annet krasjet fly

krølle

ScanFlyer Crusty
[Safe Air Airlines crashed a Boeing 727 at Malakal Airport South Sudan on Sunday 31 March 2024. Malakal is near the international border with the Republic of Sudan and the border with Ethiopia. The airport resides at an elevation of 1,291 feet (393 m) above mean sea level. It has one runway designated 04/22 with an asphalt surface measuring 2,000 by 38 metres (6,562 ft × 125 ft)

The landing 727 hit the wreckage of an African Express Airways MD-82 (5Y-AXL) that suffered an accident there on February 9, 2024. Our post about that accident is https://tinyurl.com/mr3jfm6e

There were 7 persons on board but at this time it is believed all survived the impact

Safe Air says they hold a valid Air Service License (ASL) and Air Operators Certificate (AOC) in full compliance with Kenya Civil Aviation Regulations in 2009. They are approved to operate B747, A300, B737, B727, FK50 and C208B.

Built in 1979 the aircraft was originally sold new to Avianca]
 
Back
Top