Turkish fra Stavanger til våren 2014

Re: Turkish fra SVG til våren.

Spennende. Hadde ventet på at de skulle ekspandere i Norge siden de har ekspandert voldsomt i Europa de siste årene.

Mye kjeften på dem .. Annonserte Atlanta for et års tid siden og har ennå ikke vist seg ..

Supert! Dette er virkelig kjekke nyheter for oss som bor i oljestaden. Dette gir oss jo mange nye muligheter for reiser østover! :)

Gode, men ikke veldig overraskende nyheter. TK har jo en enormt nettverk til Midtøsten, så jeg vil tro oljetrafikk er grunnen til at SVG startes før BGO.

Mye kjeften på dem .. Annonserte Atlanta for et års tid siden og har ennå ikke vist seg ..

Kalde føtter? Er ikke akkurat så enkelt for et *A selskap å få lønnsomhet i en rute til SkyTeam-land.

Strålende! Dette har jeg lenge håpet på, men trodde ikke at det var sannsynlig. Håper at BGO-ruten blir en realitet, og at den har livets rett. *A-tilbudet fra Norge vil i så fall bli veldig bra, særlig SVG/BGO/TRD vil få et vesentlig bedre tilbud til Asia og Afrika med dette. Gleder meg!

Er spent på om TK lykkes med ekspansjonsplanene sine, i følge Aftenbladets faktaboks planlegger de ca en dobling av størrelsen i løpet av de neste 6-7 årene.

Skulle gjerne ha sett Austrian og Air France her óg, samt direkteruter til MUC/HAM/DUS, men får vel innse at noe mer enn LHR/FRA/CPH/IST dessverre er usannsynlig.

Air France har jo pratet litt om rute fra SVG. Nylig var det vel Country Manager for Air France/KLM som sa de ønsket å starte en daglig rute til CDG.

Skulle gjerne ha sett Austrian og Air France her óg, samt direkteruter til MUC/HAM/DUS, men får vel innse at noe mer enn LHR/FRA/CPH/IST dessverre er usannsynlig.

AMS hører vel også med i den oppsummeringen.

Tja, men når man ser nettverket de etterhvert har bygget opp av sekundære (og man kan argumentere for tertiære) byer i Europa, med diverse longhaul og "ymse" destinasjoner i Afrika og Midt-Østen så er det ikke overaskende t de etterhvert kommer til SVG/BGO/TRD

Turkish med sine 237 destinasjoner er jo blitt relativt utbredt etterhvert, og ligger OK geografisk plassert til å kunne fange opp mye trafikk i Europa uten å måtte/burde bruke WBs

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines_destinations

Re: Turkish fra SVG til våren 2014

Som skrevet i en annen tråd. TK flinke til å disponere flåten sin etter behov. Så selv om det meldes at de vil benytte 737-800 og -900 på ruta så skal vi ikke se vekk i fra at det kommer en og annen Airbus i TK-farger innimellom også. Og det er jo veldig kjekt ut i fra et flyspotter-perspektiv. ;)

Bump. Noen som vet noe mer om Turkish og oppstart fra SVG?

Hjemmesida deres sier ingenting, den sida er forresten noe av det tregeste jeg har vært borte i, det skjer absolutt ingenting ved søk på flighter....

Jeg sendte faktisk en mail til flyselskapet i slutten av oktober for å spørre når man kunne forvente at en eventuell rute til Stavanger ville bli lagt ut for salg.

I dag fikk jeg faktisk svar!

Dear Nils

We have received your message dated October 27,2013.

Turkish İarlines schedule structure is being organised using the most advanced scheduling techniques in order to use our capacity to the highest level and develop connection transport.

Changes may be implemented according to passengers demand and fleet availability.

We would like to share that we do not posses any planned schedule for the related flight.

We submit this message for your information and thank you for choosing Turkish Airlines.

Sincerely Yours,

Customer Contact Center
TURKISH AIRLINES INC.

Turkish rute fra Stavanger? Jeg tror det ikke før jeg ser det.

Turkish rute fra Stavanger? Jeg tror det ikke før jeg ser det.

Blir nok ikke noe av det nei...dessverre...

Hva er grunnen til at de først annonserer ruta, for så å trekke den tilbake igjen uten en god grunn?

Turkish İarlines schedule structure is being organised using the most advanced scheduling techniques in order to use our capacity to the highest level and develop connection transport.

Changes may be implemented according to passengers demand and fleet availability.

We would like to share that we do not posses any planned schedule for the related flight.

We submit this message for your information and thank you for choosing Turkish Airlines.

Avansert ruteplanleggingssystem bruker de sikkert - men oversetterprogrammet er ikke av samme kvalitet ... :lol:

Hva er grunnen til at de først annonserer ruta, for så å trekke den tilbake igjen uten en god grunn?

Godt spørsmål. Mistenker at TK sitt pr-maskineri ikke er helt smurt. Kan godt tenkes at de har hatt en rute til SVG på tegnebrettet. Men så har de ombestemt seg. Jeg tenker at det er litt merkelig at de går såpass ut i media som de gjorde og annonserte ekspansjon i Norge for så å trekke planene helt.

Når det er sagt så skal vi kanskje ikke se vekk i fra at de fortsatt har SVG "i bakhodet" og vil komme tilbake med en eventuell rute senere. Time will show!

Twin Otter, da du sendte mail til Turkish, la du ved linken til artikkelen fra aftenbladet.no? Da har du ihvertfall noen referanser eller kilder å vise til.

Back