Turkish Airlines økning i Norge?

sunshine

Newcomer
Turkish Airlines økning i Norge?

noen som sitter på oppdatert informasjon angående turkish airlines sin økning i norge? har lest noen steder at de skal starte med ekstra avgang til oslo og i tillegg starte opp flygninger til SVG, BGO og TRD

Re: turkish airlines økning i norge

Det var vel snakk om det for over ett år siden, men konklusjonen var vel at det ikke var noen konkrete planer? Mener det finnes en egen tråd for temaet du kan søke etter.

Turkish har lenge villet fly inn og ut rundt midnatt på OSL som på ARN og CPH.
Avinor er visst ikke like begeistret.

Er det "nattestengt" på Gardermoen? Eller er avgiftene høyere nattestid?

Store restreksjoner om natten. Dessuten ønsker ikke OSL å provosere sine naboer selv om det strengt tatt hadde vært mulig innenfor rammene av tillatte natte operasjoner.

For litt over ett år siden ble et av Asias største flyselskap avvist, da de ønsket å etablere seg på OSL ved å sende frakter inn på natten for å lesse fisk. Støyen fra deres store frakter ble sett på som problematisk om natten, slik at det ikke ble noe av.

Store restreksjoner om natten. Dessuten ønsker ikke OSL å provosere sine naboer selv om det strengt tatt hadde vært mulig innenfor rammene av tillatte natte operasjoner.

For litt over ett år siden ble et av Asias største flyselskap avvist, da de ønsket å etablere seg på OSL ved å sende frakter inn på natten for å lesse fisk. Støyen fra deres store frakter ble sett på som problematisk om natten, slik at det ikke ble noe av.

Helt utrolig lesning!

Har man bygget en hovedflyplass, så må man da bruke den til nettopp å ta imot fly og flyselskaper. Hvis Avinor har så god økonomi at de kan avvise kunder og utvikling av Hovedflyplassen, blir jeg alvorlig bekymret.

Forstår at det er begrensninger om natta, men at Turkish ikke kan fly ut fra OSL rundt midnatt blir for meg merkelig når man har valgt å etablere en hovedflyplass på Gardermoen.
At en stor frakter ikke får ta av midt på natta 02-05 kan forståes, men man burde likevel kunne klare å være såpass på tilbudssiden at man kunne finne en løsning..

Ikke så rart når man hører sånt at CPH og ARN øker mer enn OSL, da OSL kun vil ha trafikk som passer dem, utenfor peak og helst midt på dagen, og minst mulig styr!

Last edited:

Kanskje derfor LH Cargo kommer innom SVG og ikke OSL lørdag kveld ?
Her er det ingen restriksjoner så vidt jeg vet :-)

Ikke så rart når man hører sånt at CPH og ARN øker mer enn OSL, da OSL kun vil ha trafikk som passer dem, utenfor peak og helst midt på dagen, og minst mulig styr!

Er det ikke OSL som øker mest av disse da?

Last edited:

Helt utrolig lesning!

Har man bygget en hovedflyplass, så må man da bruke den til nettopp å ta imot fly og flyselskaper. Hvis Avinor har så god økonomi at de kan avvise kunder og utvikling av Hovedflyplassen, blir jeg alvorlig bekymret.

Forstår at det er begrensninger om natta, men at Turkish ikke kan fly ut fra OSL rundt midnatt blir for meg merkelig når man har valgt å etablere en hovedflyplass på Gardermoen.
At en stor frakter ikke får ta av midt på natta 02-05 kan forståes, men man burde likevel kunne klare å være såpass på tilbudssiden at man kunne finne en løsning..

Egentlig ikke. Så lenge ikke den tredje rullebanen er formelt vedtatt så er bok OSL litt forsiktige med og terge på seg naboene for mye
Men i prinsippet er jeg enig i at Mogreina bygdelag og de andre småbrukene der oppe har alt for stor påvirkning og det burde vært åpnet for langt mer natteaktivitet

Re: Turkish Airlines økning i norge

Burde man ikke snart få bygget en stor og fungerende hovedflyplass for Oslo?

Egentlig ikke. Så lenge ikke den tredje rullebanen er formelt vedtatt så er bok OSL litt forsiktige med og terge på seg naboene for mye
Men i prinsippet er jeg enig i at Mogreina bygdelag og de andre småbrukene der oppe har alt for stor påvirkning og det burde vært åpnet for langt mer natteaktivitet

Hvor tror du ordføreren i Ullensaker bor?

Re: Turkish Airlines økning i Norge?

Hmm... nå skal jeg ta en råsjans, og tippe Mogreina? He he, vel -
er sikkert plagsomt for de som bor der; men det burde de vel i utgangspunktet
ta med i beregningen, når de flyttet dit. Bodde noen få år på Nannestad selv,
og synes jo kun det var stas selvsagt; men husker noen år senere - at de
gjorde om på innflyvningsrutene; er dog usikker hvordan dette har på virket
de ulike stedene.

Det er takken for å ha fått tusenvis av arbeidsplasser og skatteinntekter til kommunen…

Kanskje litt på siden, men prøver meg. Har kjøpt billett med Turkish Oslo -Bangkok tur- retur i desember. Turistklassebillett. Der står det at de bruker A340-300 mellom Istanbul og Bkk. Det er vel ganske velbrukte maskiner. Sjekket FR24 og senest i går fløy de samme avgangen som jeg skal bruke ,dvs fra Istanbul ca kl 01, med A330-300 som er mye nyere maskiner. Er Turkish litt som TG, at det bytter maskiner jevnt og trutt og det er vanskelig å forutse hva en får? Det andre er. Er disse eldre A340'ene oppgradert i kabinen med moderen underholdningssystem, eller er det skjermer i taket? Noen som vet/har erfaring?

Turkish er kjent for å være notorisk uforutsigbare på materiell. derfor de fleste speditører også skyr de på frakt.

Der står det at de bruker A340-300 mellom Istanbul og Bkk. Det er vel ganske velbrukte maskiner. Sjekket FR24 og senest i går fløy de samme avgangen som jeg skal bruke ,dvs fra Istanbul ca kl 01, med A330-300 som er mye nyere maskiner. Er Turkish litt som TG, at det bytter maskiner jevnt og trutt og det er vanskelig å forutse hva en får? Det andre er. Er disse eldre A340'ene oppgradert i kabinen med moderen underholdningssystem, eller er det skjermer i taket? Noen som vet/har erfaring?

Flyr Turkish en god del.
A340`ene til Turkish er oppgradert, moderne og har skjermer i setene "On demand". Har flydd dem mange ganger til Bangkok og de er minst like bra som røkla. Og servering er bedre enn røkla.

Når det er sagt så har vi flere ganger fått nye seter et annet sted enn der vi hadde fått opprinnelig på grunn av flybytte. Men det er jo allerede nevnt her.

Takk for tilbakemelding. Har fått tildelt seter begge veier, men skjønner at her kan det skje ting underveis. På Seatguru dukket det opp en 737-400 på strekningen Oslo-Istanbul. Vi får se hva som kommer.

Back