Mener det finnes en egen tråd for temaet
Store restreksjoner om natten. Dessuten ønsker ikke OSL å provosere sine naboer selv om det strengt tatt hadde vært mulig innenfor rammene av tillatte natte operasjoner.
For litt over ett år siden ble et av Asias største flyselskap avvist, da de ønsket å etablere seg på OSL ved å sende frakter inn på natten for å lesse fisk. Støyen fra deres store frakter ble sett på som problematisk om natten, slik at det ikke ble noe av.
Store restreksjoner om natten. Dessuten ønsker ikke OSL å provosere sine naboer selv om det strengt tatt hadde vært mulig innenfor rammene av tillatte natte operasjoner.
For litt over ett år siden ble et av Asias største flyselskap avvist, da de ønsket å etablere seg på OSL ved å sende frakter inn på natten for å lesse fisk. Støyen fra deres store frakter ble sett på som problematisk om natten, slik at det ikke ble noe av.
Ikke så rart når man hører sånt at CPH og ARN øker mer enn OSL, da OSL kun vil ha trafikk som passer dem, utenfor peak og helst midt på dagen, og minst mulig styr!
Kanskje derfor LH Cargo kommer innom SVG og ikke OSL lørdag kveld ?
Her er det ingen restriksjoner så vidt jeg vet![]()
Helt utrolig lesning!
Har man bygget en hovedflyplass, så må man da bruke den til nettopp å ta imot fly og flyselskaper. Hvis Avinor har så god økonomi at de kan avvise kunder og utvikling av Hovedflyplassen, blir jeg alvorlig bekymret.
Forstår at det er begrensninger om natta, men at Turkish ikke kan fly ut fra OSL rundt midnatt blir for meg merkelig når man har valgt å etablere en hovedflyplass på Gardermoen.
At en stor frakter ikke får ta av midt på natta 02-05 kan forståes, men man burde likevel kunne klare å være såpass på tilbudssiden at man kunne finne en løsning..
Ikke så rart når man hører sånt at CPH og ARN øker mer enn OSL, da OSL kun vil ha trafikk som passer dem, utenfor peak og helst midt på dagen, og minst mulig styr!
Burde man ikke snart få bygget en stor og fungerende hovedflyplass for Oslo?
Egentlig ikke. Så lenge ikke den tredje rullebanen er formelt vedtatt så er bok OSL litt forsiktige med og terge på seg naboene for mye
Men i prinsippet er jeg enig i at Mogreina bygdelag og de andre småbrukene der oppe har alt for stor påvirkning og det burde vært åpnet for langt mer natteaktivitet
Der står det at de bruker A340-300 mellom Istanbul og Bkk. Det er vel ganske velbrukte maskiner. Sjekket FR24 og senest i går fløy de samme avgangen som jeg skal bruke ,dvs fra Istanbul ca kl 01, med A330-300 som er mye nyere maskiner. Er Turkish litt som TG, at det bytter maskiner jevnt og trutt og det er vanskelig å forutse hva en får? Det andre er. Er disse eldre A340'ene oppgradert i kabinen med moderen underholdningssystem, eller er det skjermer i taket? Noen som vet/har erfaring?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.