Artikkel på tu.no om toalettkapasiteten på OSL og hva man legger opp til ved den nye nordpiren. Virker ikke så lovende på meg.
http://www.tu.no/bygg/2012/07/09/derfor-er-det-sa-lange-toalettkoer-pa-gardermoen
Ja, det er litt merkelig at den største dassen ligger bortgjemt nede i kjelleren ved utgangen til parkeringshuset, mens doene innenfor sikkerhetskontrollen er like store som stua hjemme.:headbang. Men det er viktigere med overpriset kommersiell virksomhet enn at folk får gått på do. :mol
Bare for å pirke, men doen i kjelleren på utland er større enn den ved inngangen til parkeringhuset![]()
Vet, men at en av de største doene ligger nede ved parkeringshuset er hull i hodet.
Er det? Det er faktisk veldig god arealplanlegging. Toaletter tar stor plass, og så lenge man ikke er handikappet så går det fint å gå ned et par trapper for å stelle seg.
Selvfølgelig kan skiltingen bli mye bedre, all den tid ikke alle vet om alle disse kjellertoalettene.
Jeg skjønnner ikke hvor Avinor mener folk skal gjøre av seg når de har altfor få sitteplasser ved hver eneste gate.
Er det forresten noen som har oversikt over hvor brede pirene på forskjellige flyplasser er? Altså bredden på tvers av 2 gate-områder og passasjen mellom dem videre utover piren. Og skal den nye piren på Gardempoen bli like smal som dagens?
Dette blir kanskje litt O/T. Jeg har ingen oversikt, men den gangen "nye" (nå gamle) Gardermoen ble planlagt så var det meningen at pirene skulle ha en bredde som fulgte "internasjonal standard". I stedet ble de gjort smalere for å spare penger. Dette har jeg ingen annen kilde på enn at jeg leste det i en papiravis i forbindelse med åpningen i 1998.
Finnes det noen plantegninger online? Finner ikke noe slikt på osl.no.Den nye piren på Gardermoen blir bredere enn de eksisterende, i hvert fall hvis de tegningene som er lagt ut på osl.no er til å stole på.
Finnes det noen plantegninger online? Finner ikke noe slikt på osl.no.
Klarer ikke si noe om den totale bredden ut fra de illustrasjonene hvor passasjen mellom gatene tilsynelatende blir bredere, men noe legger man da merke til:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.