TU.no: Derfor er det så lange dokøer på OSL

Re: TU.no: Derfor er det så lange dokøer på OSL

Har fortsatt tilgode å måtte vente i evigheter. Bruker pissoaret. Jentene har det nok litt værre.
Renholdet derimot...

Et tips for OSL må være det de ser ut til å ha innført i Singapore på Changi. Alt som kan tenkes har fått en liten skjerm med fem smilefjes, fra sur til blid, hvor alle kan gi en instant rating på alt. Til og med forran nesen på moms-refusjonsskranken stod det en. Alle toalett, barer og alt mulig kunne man rate.

-A

Så den i immigrasjon I Shanghai også, og servicenivået var vesentlig bedre enn sist gang jeg var der.
Målinger skaper resultater, så avinor (og de fleste andre) bør bare kjøre på...

Sent from my BlackBerry Runtime for Android Apps using Tapatalk 2 Beta-5

Her bør de de helt klart rådføre seg med universal og verdensgeniet Kim Jung Un. han gjør ikke slike tabbe. Få han hit snarest mulig

Bare ikke tips en journalist om toalettene i kjelleren som har vært diskutert her.

Har brukt de utallige ganger til alle døgnets tider nesten, og aldri opplevd noe i nærheten av kø.

Re: Utbyggingen av OSL mot 2017

Ja, det er litt merkelig at den største dassen ligger bortgjemt nede i kjelleren ved utgangen til parkeringshuset, mens doene innenfor sikkerhetskontrollen er like store som stua hjemme.:headbang. Men det er viktigere med overpriset kommersiell virksomhet enn at folk får gått på do. :mol.
Men vi får jo håpe på bedring om ca 5 år...

Ja, det er litt merkelig at den største dassen ligger bortgjemt nede i kjelleren ved utgangen til parkeringshuset, mens doene innenfor sikkerhetskontrollen er like store som stua hjemme.:headbang. Men det er viktigere med overpriset kommersiell virksomhet enn at folk får gått på do. :mol

Bare for å pirke, men doen i kjelleren på utland er større enn den ved inngangen til parkeringhuset ;)

Tja, det er jo bare å innse at OSL har blitt en eneste stor pølsebod med noen godt gjemte gater:

- ikke nok toaletter.
- ikke lenger sitteplasser til folk som ikke vil kjøpe noe.
- Kun opptatt av å presse inn mest mulig kommersielle arealer.
- Og passe til høysesongen med reduksjoner på flytog etc så settes prisene på parkering "tilfeldigvis" opp på de billigste plassene.

Glad jeg har adgang til gullkantina så jeg slipper det sirkuset, etter siste ombygging har de gått over streken syntes jeg. Griskheten til Avinor begynner å ligne på Ryanair.....

Vet, men at en av de største doene ligger nede ved parkeringshuset er hull i hodet.

Er det? Det er faktisk veldig god arealplanlegging. Toaletter tar stor plass, og så lenge man ikke er handikappet så går det fint å gå ned et par trapper for å stelle seg.

Selvfølgelig kan skiltingen bli mye bedre, all den tid ikke alle vet om alle disse kjellertoalettene.

Er det? Det er faktisk veldig god arealplanlegging. Toaletter tar stor plass, og så lenge man ikke er handikappet så går det fint å gå ned et par trapper for å stelle seg.

Selvfølgelig kan skiltingen bli mye bedre, all den tid ikke alle vet om alle disse kjellertoalettene.

Vet ikke om jeg er helt enig i det ettersom det et ganske stort toalett inne på ankomst utland, så de fleste ankommende passasjerer fra utlandet gjør nok sitt fornødne der, og ved toalettet nede i kjelleren er det nesten alltid lite folk.
Og for ordens skyld så er det heis ned, så handikappede kan gå på do nede også.;)

Hele bransjen kopierer jo Ryanair. Sist jeg fløy med SAS så fikk jeg ikke engang ett glass vann til tross for at flighten var over 3 timer, der i gården har de drevet pølsebod lenge.

Jeg skjønnner ikke hvor Avinor mener folk skal gjøre av seg når de har altfor få sitteplasser ved hver eneste gate. Med stor usikkerhet i transport til flyplass og tid i sikkerhetskontroll må man regne med at folk møter opp i god tid. Skal de bli stående utenfor gate-området sperrer de bare passasjen til andre gater.

Er det forresten noen som har oversikt over hvor brede pirene på forskjellige flyplasser er? Altså bredden på tvers av 2 gate-områder og passasjen mellom dem videre utover piren. Og skal den nye piren på Gardempoen bli like smal som dagens?

Last edited:

Jeg skjønnner ikke hvor Avinor mener folk skal gjøre av seg når de har altfor få sitteplasser ved hver eneste gate.

Folk skal legge igjen penger ved å handle, spise eller drikke.

Er det forresten noen som har oversikt over hvor brede pirene på forskjellige flyplasser er? Altså bredden på tvers av 2 gate-områder og passasjen mellom dem videre utover piren. Og skal den nye piren på Gardempoen bli like smal som dagens?

Dette blir kanskje litt O/T. Jeg har ingen oversikt, men den gangen "nye" (nå gamle) Gardermoen ble planlagt så var det meningen at pirene skulle ha en bredde som fulgte "internasjonal standard". I stedet ble de gjort smalere for å spare penger. Dette har jeg ingen annen kilde på enn at jeg leste det i en papiravis i forbindelse med åpningen i 1998.

Den nye piren på Gardermoen blir bredere enn de eksisterende, i hvert fall hvis de tegningene som er lagt ut på osl.no er til å stole på.

Dette blir kanskje litt O/T. Jeg har ingen oversikt, men den gangen "nye" (nå gamle) Gardermoen ble planlagt så var det meningen at pirene skulle ha en bredde som fulgte "internasjonal standard". I stedet ble de gjort smalere for å spare penger. Dette har jeg ingen annen kilde på enn at jeg leste det i en papiravis i forbindelse med åpningen i 1998.

Jeg har prøvd å google så godt jeg kan; det er noe tilsvarende det jeg mener å ha lest her på forumet for en god tid siden, at det ble tatt en økonomisk beslutning som gjør at bredden på terminalområdet er en god del smalere enn planalgt. Jeg mener å ha lest 10 meter, men som sagt, Google var ingen hjelp.

-A

Den nye piren på Gardermoen blir bredere enn de eksisterende, i hvert fall hvis de tegningene som er lagt ut på osl.no er til å stole på.
Finnes det noen plantegninger online? Finner ikke noe slikt på osl.no.

Klarer ikke si noe om den totale bredden ut fra de illustrasjonene hvor passasjen mellom gatene tilsynelatende blir bredere, men noe legger man da merke til:

-sitteområdene ved gatene blir mye smalere enn de største områdene idag. Den blir kun bredden av 4 seter på tvers. Det betyr både at på tross for bredere midtområde vil pirene bil smalere og det betyr også at det blir enda færre seter per gate.

-Man ser "boksen" for toaletter som ser ut til å få en bredde på under 3 meter, så der blir det fortsatt trangt.

-Det er ikke tegnet inn noen utsalg langs gatene. Dette vil Avinor garantert introdusere. Man må da spise av den allerede reduserete plassen til å sitte ved gatene om man vil muligens i tillegg sette opp "pølseboder" midt i midtområdet som Avinor sikkert synes ser utrolig bredt ut på papiret.

Back