Tromsø kommune ønsker seg KEF-TOS

Re: Tromsø kommune ønsker seg KEF-TOS

Icelandair ønsker å bygge opp Air Iceland Connect til å bli mer kapabel til å supplere flere tynnere ruter og drive mer feed inn til KEF. Har hørt noen rykter og vil ikke bli overrasket om de på sikt har noen planer om å skaffe seg litt større fly i 100-seters klassen fra Bombardier.

Et par CS100 vil ha en performance som passer bra inn for å fly en del av rutene de har i dag som har kortere rullebaner og brattere innflyvninger. Samtidig får de en bedre rekkevidde enn dagens Q400, og vil være i stand til å betjene større deler av europa.
 
Re: Tromsø kommune ønsker seg KEF-TOS

Kanskje Widerøe kunne feede Icelandair også... de nye flyene til WF klarer vel Tromsø-Island?
 
Re: Tromsø kommune ønsker seg KEF-TOS

Icelandair ønsker å bygge opp Air Iceland Connect til å bli mer kapabel til å supplere flere tynnere ruter og drive mer feed inn til KEF. Har hørt noen rykter og vil ikke bli overrasket om de på sikt har noen planer om å skaffe seg litt større fly i 100-seters klassen fra Bombardier.

Et par CS100 vil ha en performance som passer bra inn for å fly en del av rutene de har i dag som har kortere rullebaner og brattere innflyvninger. Samtidig får de en bedre rekkevidde enn dagens Q400, og vil være i stand til å betjene større deler av europa.

Icelandair har en vest-øst modell der flyene lander samtidig på KEF og stokker om passasjerene før de reiser videre.

CS har ikke rekkevidde til USA:cry:
 
Re: Tromsø kommune ønsker seg KEF-TOS

CS har ikke rekkevidde til USA:cry:



Fra KEF har den da det, selv om ikke hele USA da er dekket

Icelandair har en vest-øst modell der flyene lander samtidig på KEF og stokker om passasjerene før de reiser videre.

Viktig poeng, for det å bruke eventuelt WF som feed, da de vil starte i Norge og klarer bare treffe (feede) en av veiene
 
Re: Tromsø kommune ønsker seg KEF-TOS

Icelandair har en vest-øst modell der flyene lander samtidig på KEF og stokker om passasjerene før de reiser videre.



CS har ikke rekkevidde til USA:cry:


Air Iceland er ikke tiltenkt (pr dags dato) til å ta USA rutene. I dag ser for eksempel et døgn for en Faxi Q400 slik ut: RKV-AEY nattestopp AEY-KEF-ABZ-KEF-AEY-RKV

Da er de med på hovedfeeden til og fra Europa. Byggeplanene på KEF går også ut på at det skal tilrettelegges for å kunne flys mer innenriks og til Grønland/Færøyene herfra så alt tyder på at vi kommer til å få se mer av Air Iceland Connect her ute.
 
Last edited:
Back
Top