Re: Trolig slutt på papiravisene
Jeg har ikke nettbrett og av de jeg kjenner så er vel fordelingen omtrent som du beskriver over, og jeg vanker i et teknologimiljø. Rene nettbrett er heller ikke det hotteste man kjøper nå ser det ut som:
Hvor mange er det som reiser uten nettbrett? Jeg gjør det ikke (og putter så mye litteratur jeg kan inn der i elektronisk format), men registrerer at det er ganske mange som ikke gjør det (siste tur jeg var på hadde kanskje max 1/4 av reisefølget nettbrett). Å lese avisen på telefonen er for svært mange ikke et alternativ (jeg synes f.eks. det fungerer svært dårlig på telefonen).
Jeg har ikke nettbrett og av de jeg kjenner så er vel fordelingen omtrent som du beskriver over, og jeg vanker i et teknologimiljø. Rene nettbrett er heller ikke det hotteste man kjøper nå ser det ut som:
http://www.aftenposten.no/digital/Nettbrettsalget-stuper-490790_1.sndEn av taperne er nettbrettene som etter flere år med vekst i 2014 fikk en nedgang på 36,8 prosent til 700.000 enheter.
....
Samtidig har salget av bærbare PC-er til forbrukermarkedet økt med nesten 30 prosent. En trend med synkende nettbrettsalg og økende PC-salg vi også har sett i flere andre markeder det siste året.