Trolig slutt på papiravisene hos SAS

Re: Trolig slutt på papiravisene hos SAS

De fleste har efterhånden vænnet sig til mobile boarding cards. Mon ikke det går på samme måde med at læse nyheder på en tablet eller smart phone!? Det vigtigste er, at vores statuskunder stadig har adgang til papiraviser i loungerne - hvis de har lyst til det.

Jeg oppfatter det som en ganske stor forskjell mellom mobile boarding pass og aviser. Jeg har ikke noe problem med å fiske frem mobilen for å vise boarding kortet, men synes ikke mobilen er spesielt godt egnet som avislesingsmedium. Mobil har "alle", selv om ikke absolutt alle har smart phone som kan vise boarding pass (og jeg synes det er forbausende mange som boarder med tradisjonelle boarding pass i papir; skal jeg anslå basert på mine ad hoc observasjoner så ville jeg sagt et sted mellom halvparten og 2/3).

Er det meningen at vi som statuskunder skal fiske med oss aviser fra loungene? Da blir det vel fort tomt der.

Så mangler vi bare at få afskaffet kontanterne ombord. Bum!

Det er en enkel løsning på det: Inkluder serveringen i billettprisen, så får dere i tillegg tid til å yte bedre service i andre dimensjoner (og kanskje til og med en ekstra runde med drikke på flygninger på rundt 2 timer).;)

Re: Trolig slutt på papiravisene

Vel. Har SAS WLAN? Når tror man at det er på plass for SAS? Jeg har enda tilgode å sitte på et eneste Lufthansafly på short-haul som har dette (eller andre europeiske selskaper), men det rulles kanskje ut nå.

Du får vel se hva folk i denne tråden skriver om bruk av nettbrett o.l. Om det betyr at Norge henger etter vet jeg ikke.

Selv har jeg ennaa tilgode aa sitte i et Norwegian Fly med WiFi, men det betyr ikke at jeg dermed trekker noen som helst tvil om at Norwegian har nettopp et utmerket WiFi tilbud - det er noe jeg laerer av mange tilfredse kunder her paa forumet - og ser absolutt ingen grunn til aa trekke det i tvil.

Vi kan ikke alle oppleve allt, selv bor jeg i en by som Norwegian regelmessig flyr fra (men ikke til) mog som Norwegian nekter aa selge billetter fra, men det behover ikke aa bety at jeg ikke kan forstaa utviklingen hos Norwegian;)

Re: Trolig slutt på papiravisene

Selv har jeg ennaa tilgode aa sitte i et Norwegian Fly med WiFi, men det betyr ikke at jeg dermed trekker noen som helst tvil om at Norwegian har nettopp et utmerket WiFi tilbud - det er noe jeg laerer av mange tilfredse kunder her paa forumet - og ser absolutt ingen grunn til aa trekke det i tvil.

Vi kan ikke alle oppleve allt, selv bor jeg i en by som Norwegian regelmessig flyr fra (men ikke til) mog som Norwegian nekter aa selge billetter fra, men det behover ikke aa bety at jeg ikke kan forstaa utviklingen hos Norwegian;)

Mitt poeng var egentlig bare at SAS ikke har WLAN ombord i sine fly (short haul), og at jeg har inntrykk av at heller ikke Lufthansa har dette installert i veldig mange fly. Det betyr ikke at jeg ikke tror at du faktisk fløy med et fly fra LH med WLAN.

Det er vel bare snakk om ett eller to fly i test foreløpig, tror jeg .. har ikke sett noen formell rollout-annonsering.

Om flyet har wifi eller ikke er jo en avsporing i forhold til debatten om papiraviser eller ikke. Glemmer du og ta med deg en papiravis så kan du akkurat ta en tur ut og hente et eksempler mens du er underveis. På samme måte som man med SAS Newstand bør laste det ned på forhånd

Var ikke klar over at det fantes før denne nyheten kom så prøver det første gang i dag. Har en "home made" transfer LGW-AMS med Easyjet og AMS-OSL med i SAS i dag.

Mens jeg spiste frokost på den pub lastet jeg ned a-magasinet og DN. Jeg reiser uten nettbrett så må lese det på en iPhone5. Er det et ideelt medium for aviser: nei, men det funker.

Nå sitter jeg på AMS og venter og ser det ble litt snaut lesestoff, så Aftenposten lastes nå ned mens jeg skriver dette.

I dag er det uansett såpass lett og benytte seg av gratis wifi, enten man sitter på en pub i London eller en flyplass i Nederland. Er vel bare på Flytoget hvor man vil slite, så da får man heller laste ned før man drar til flyplassen eller mens man er der.

Ulempen er rett og slett at mange av oss ikke reiser med nettbrett og må derfor lese på litt liten skjerm ("alle" har smarttelefon i dag), samt at man må passe på ha batteri igjen. :p

Jeg forsøkte å laste ned et magasin i zinios-appen sist jeg var i loungen på OSL, men måtte gi opp (ca 75 Mb). Nettet var åpenbart ikke godt nok.

Synes det er helt OK at de faser avisene over til app. Mer miljøvennlig, og funker jo på iPhone hvis man bare har nok vilje. Ellers har vel de fleste et nettbrett i en eller annen variant som kan brukes. Men man bør vel helst laste ned avisene på et sted med relativt god nettdekning. På flyplassen går det erfaringsmessig veldig tregt, enten det er SAS' wifi eller OSLs/CPHs etc. gratis nett (men eduroam pleier å fungere fint for meg).

Jeg må si noen i denne tråden har glemt å ta av seg SAS-brillene sine dersom de mener dette er et bedre tilbud.;) Man ekskluderer veldig mange kunder som verken klarer eller er interessert i slik nedlasting på forhånd. Som jeg har påpekt tidligere, dette går utover GO-passasjerer. Plus-kundene får det som før langt på vei på grunn av tilgang til papir i loungen. Jeg synes dette er veldig synd.

Jeg må si noen i denne tråden har glemt å ta av seg SAS-brillene sine dersom de mener dette er et bedre tilbud.;) Man ekskluderer veldig mange kunder som verken klarer eller er interessert i slik nedlasting på forhånd. Som jeg har påpekt tidligere, dette går utover GO-passasjerer. Plus-kundene får det som før langt på vei på grunn av tilgang til papir i loungen. Jeg synes dette er veldig synd.

Det er forskjell på bedre og godt nok ;)

Tja, bedre eller ikke bedre, jeg vil for min del heller ha Aftenposten via app enn Dagbladet på papir. (Selv om jeg hadde foretrukket AP på papir)

Ingen avis i gull-loungen på OSL i dag/nå, og WiFi suger. Let's go digital and fail (our loyal customers) [emoji24][emoji24][emoji24]

Varierer antall magasiner som er tilgjengelig i app avhengig av klasse og destinasjon? Innenlandsreise i go i dag viser bare News Week og et svenskt magasin.

Varierer antall magasiner som er tilgjengelig i app avhengig av klasse og destinasjon? Innenlandsreise i go i dag viser bare News Week og et svenskt magasin.

Reiste på Go mellom BGO og OSL forrige helg. Alle aviser (DN, DB, AP osv.) tilgjengelig då.
Er Diamant, men kan aldri tenkje meg dette skal ha noko å sei.
Mest sannsynleg ein teknisk feil.

Irriterende app, lastet ned det jeg trengte av aviser, skjekket at de var lastet ned og alt var i skjønneste orden, åpner ipaden på flyet for å få opp feilmelding, inneholdet kan ikke leses uten internett....

Irriterende app, lastet ned det jeg trengte av aviser, skjekket at de var lastet ned og alt var i skjønneste orden, åpner ipaden på flyet for å få opp feilmelding, inneholdet kan ikke leses uten internett....

Jeg tror det må være en bug i app'en, ja. Jeg fant ut at om man trykker på "Edit" knappen, og så går tilbake ved å trykke "cancel" så kommer plutselig avisen i lesbart format. Dette har skjedd hver gang jeg har testet avisnedlastingen.

Ja jeg vet ikke, testet appen med å skru av nettet hjemme og kunne da åpne avisene uten problemer, så virker som en bug ja, veldig irriterende når de satser på dette fremfor papiraviser, de funker nemlig alltid uten nett..

Brukt sas appen til avis lesning i mange uker, egentlig en fornøyelse, slipper å drasse med meg papiraviser, slipper å få trykksverte på fingrene. Sikkert kjipt for de tradisjonelle, men knallbra for oss digitale mennesker!

Back