Trøbbel hos Northport

Re: Trøbbel hos Northport

Ikke bra. Hadde en venn som ventet 1t20m på OSL idag. Var heller ikke fornøyd. Ekstreme bagasjemengder (grunnet jul) og lite folk er en uheldig kombinasjon. Er ikke den rette tiden å få tak i ekstrafolk heller. Mange vikarer som nok feirer jul andre steder i landet... Da har ihverfall Northport fått erfare hva handling dreier seg om i juletiden. ;)

Jeg har vert hjemme(BGO) i julen, men skal på jobb Torsdag. Det har desverre vert ekstremt mye sykemeldinger har jeg hørt rykter om. Proffice har dermed ikke klart å bemanne i henhold til kontrakten de har med Northport.
Kan jo frykte at samarbeidet NP/Proffice vil få seg en knekk...

Forferdelig synd at Norwegians kunder skal måtte lide på denne måten. Å vente 1-2 timer på bagasje er uholdbart! Kundene blir misfornøyd og det taper Norwegian tillit på og ikke minst penger.

Det er ekstremt viktig at Norwegian har et stabilt handlingselskap med motiverte arbeidere. I øyeblikket er nok ikke det tilfelle, men håper på bedre tider!
Jeg skal ihvertfall gjøre alt jeg kan for at det skal gå bedre i morgen og de neste dager.

Dette er ikke bra guttunger. Proffice skulle ha sett an litt før de ansatte folk, folk med erfaring er bra.

Dette er ikke bra guttunger.
:drunk:

He he...Stått opp med gale foten idag a Bluejuice? :colgate:

Kan dog bekrefte at dette har ikke vært noe vakkert syn rundt på flyplassen her, og med ikke bare sinte passasjerer heller....

Huff og huff.......Jeg UNDRER meg hva som skjer i kulissene akkurat nå....NOE håper jeg....

Veeel, gal fot står jeg aldri opp med, jeg helgarderer, slenger begge beina på gulvet samtidig for å være helt sikker. Men det er ikke helt bra dette. Guttungene laster fly uten bånd, de har ikke bukser med kneputer.. Det har tatt tid for å få personlig verneutstyr. Ikke rart at folk sliter der borte, jeg syns fanken meg synd i gutta, dårlig betalt, noe skiftplan følger de knapt, oppholdsrommet deres ser sykehusaktig ut. Jeg hadde ikke funnet meg i dette, jeg hadde sikkert fått foten i rævva hvis jeg hadde jobba der og krevd mitt og for mine arbeidskamerater.

http://www.boarding.no/art.asp?id=24684

Jeg er tilbake på jobb så nu går alt meget bedre :smile2

Pauserommet til stuerne er stygt, men det blir ikke noe bedre av alt rotet og bosset som folk bare kaster fra seg.
I PMZ har vi et mye trivligere pauserom, men får ikke tid til å bruke det så mye.

Har sagt det før og gjenter det gjerne. Reis lett med kun handbagasje :D Da slipper man slike problemer...
Det er synd at det skal være slike problemer, og dette tyder vel kanskje på at modellen med vikarbyrå som skal skaffe folk ikke er optimal. Med et slikt trøkk i arbeidslivet som vi ser nå kan det ikke være enkelt å hele tiden skaffe nok folk som både kan og vil, hvis ikke arbeids- og lønnsvilkår er gode. Et lite spørsmål til de som nå jobber der .. har dere mye sykefravær og gjennomtrekk av ansatte ?

Originally posted by Farmer

Har sagt det før og gjenter det gjerne. Reis lett med kun handbagasje :D Da slipper man slike problemer...
Det er synd at det skal være slike problemer, og dette tyder vel kanskje på at modellen med vikarbyrå som skal skaffe folk ikke er optimal. Med et slikt trøkk i arbeidslivet som vi ser nå kan det ikke være enkelt å hele tiden skaffe nok folk som både kan og vil, hvis ikke arbeids- og lønnsvilkår er gode. Et lite spørsmål til de som nå jobber der .. har dere mye sykefravær og gjennomtrekk av ansatte ?

Men i går var det vel neppe mange som kunne reise med kun håndbagasje pga julegaver. Og etter de nye sikkerhetsreglene i sikkerhetskontrollen så må en jo ha innsjekket bagasje om en ikke skal kjøpe barberskum, sjampo, deo etc hver gang en reiser....

De ødelegger ikke bare for Norwegians passasjerer, men også for alle andre! Det blir fullt i ankomsthallen og folk komemr ikke til båndene for å ta av bagasjen. Dette opplevdes vel enda værre i sommer når Servisair gikk underbemannet! Norwegian har seg selv å takke, vil man ikke betale for skikkelig handling, får man det heller ikke! Hørte rykter om at 15 - 20 av de ansatte i Northport kom til å si opp jobben med det aller første!

Originally posted by Hurum

Men i går var det vel neppe mange som kunne reise med kun håndbagasje pga julegaver. Og etter de nye sikkerhetsreglene i sikkerhetskontrollen så må en jo ha innsjekket bagasje om en ikke skal kjøpe barberskum, sjampo, deo etc hver gang en reiser....

Reis med flyselskaper som bruker skikkelige handlingselskaper tenker jeg vi sier. Ting har som kjent aldri vært bra når det skal være "billig".. Og "billig" blir fort dyrt hvis man må vente i timesvis på bagasjen..

Når slike ting oppstår går det vel bare til et visst punkt vel, før selskapet begynner å se at

a)
Vi taper forretningskunder da de ser at on-time'n er dårlig og de ikke rekker sine reiser videre/møter etc

b)
De ser at antall reisende med selskapet istedet for å gå jevnt og trutt OPPOVER istedet begynner å synke, pga forsinkelser, kanselleringer, sen bagasje etc...

Alt har sin pris vel, og jeg får da håpe at det jobbes litt i kulissene her nå...

Originally posted by fkrlf

Originally posted by Hurum

Reis med flyselskaper som bruker skikkelige handlingselskaper tenker jeg vi sier. Ting har som kjent aldri vært bra når det skal være "billig".. Og "billig" blir fort dyrt hvis man må vente i timesvis på bagasjen..

Selvsagt

Og VG skriver også om forsinkelser på bagasjen....og at 3 fly er mer enn 15 min forsinket idag...VG vil bare Norwegian vondt buuhuuu :lol:

IRONI-IRONI-IRONI-IRONI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noen bedring i dag? Kjenner noen som skal nedover fra Bodø med DY i dag......

Originally posted by DY Tech

Noen bedring i dag? Kjenner noen som skal nedover fra Bodø med DY i dag......

Flyene til Norwegian er i allefall mer i rute fra OSL enn SAS Braathens sine idag, men kanskje dem er det pga at bagasjen står igjen på OSL :lol:

De har ihvertfall ikke nok stuere til å ta seg av oversizen.. der har de satt ett par intetanende fra check in som ikke har peiling.. sorry, men tror folka i SGS blei noe drit lei av å "resete alarm" på båndet fordi barnevogner, skier osv var pakka feil.

Originally posted by Thomas

De har ihvertfall ikke nok stuere til å ta seg av oversizen.. der har de satt ett par intetanende fra check in som ikke har peiling.. sorry, men tror folka i SGS blei noe drit lei av å "resete alarm" på båndet fordi barnevogner, skier osv var pakka feil.

Stuerne skal ikke ha oversize mer for vi hadde ikke pene nok klær :lol:
Trafikk har overtatt den posten!

Back