Trøbbel hos Northport

Re: Trøbbel hos Northport

Originally posted by MountainDew

Stuerne skal ikke ha oversize mer for vi hadde ikke pene nok klær :lol:
Trafikk har overtatt den posten!

Gi dem penere klær da! :lol:

Jeg bare lurer på når gjenomtrekken av annsatte setter inn for fult.. det er nok på bristepunktet nå..
Merkelig at de ikke klarer å høre på folk som har jobbet der i en årrekke, for og få dette opp og gå.....

Men Norwegian kjøpte billig handling å de fikk billig handling, der kostnadskuttet er på persnonal å lønn.. så det blir spennede og se på hva konsekvensen blir til slutt..

Jeg er på vei ut selv om jeg ikke har lyst, men har ikke råd til og ha en sånn jobb.. det har blitt for dyrt på mange måter...

Kanskje noe med holdningene og. ;)

Originally posted by nphelay

Jeg bare lurer på når gjenomtrekken av annsatte setter inn for fult.. det er nok på bristepunktet nå..
Merkelig at de ikke klarer å høre på folk som har jobbet der i en årrekke, for og få dette opp og gå.....

Men Norwegian kjøpte billig handling å de fikk billig handling, der kostnadskuttet er på persnonal å lønn.. så det blir spennede og se på hva konsekvensen blir til slutt..

Jeg er på vei ut selv om jeg ikke har lyst, men har ikke råd til og ha en sånn jobb.. det har blitt for dyrt på mange måter...

Det spørs hvor lenge folk syns det er kult å jobbe på flyplass under slike omstendigheter, det er kanskje kult og spennende i begynnelsen, men når folket får mer innsikt hvordan selskapet drives og hvordan folk behandles går spenningen fort ut og sykmeldingene og oppsigelsene kommer inn.
DY har skutt seg selv i leggen med billige alternativ, de får det de betaler for.

Er det ikke på samme måte hos Røros Flyservice og norske NorthPort også? Lave lønninger
(som en timelønn inkl. skifttillegg og helligdags tillegg...) og dårlige skiftplaner? det er vel forhold som vil føre til gjennomtrekk uansett hvilken organisasjon det er snakk om?

Originally posted by Superhai

Kanskje noe med holdningene og. ;)

Ikke noe galt med holodningene til de som har jobbet på oversize. Hyggelige folk :smile2

Det har blitt en bedring i bemanningen på Bag sorting, så for oss var det positivt at trafikk overtok. Desverre fikk vi ikke tid til å gi de opplæring, men nå er det bra der oppe.

Desverre fikk vi ikke tid til å gi de opplæring

Nå er det sikkert bare din måte å skrive på Mountaindew, men om DET er holdningen til ledelsen deres er den da sææærs dårlig?

:drunk:

Det påstås jo i flere innlegg her at arbeidsplaner ikke er gode og at lønna er lav.
Hva betyr dette egentlig i praksis.. også sammenlignet med Servisair og SGS på OSL.
Har de som jobber for Northport noen arbeidsavtale som sikrer fast oppdrag langt fram i tid, eller er det bare korttidsengasjementer?

Originally posted by ENGM RAMP

Desverre fikk vi ikke tid til å gi de opplæring

Nå er det sikkert bare din måte å skrive på Mountaindew, men om DET er holdningen til ledelsen deres er den da sææærs dårlig?

:drunk:

Det var omtrent ingen på jobb blant stuerne/bagsorting den dagen trafikk tok over. Derfor var det ingen som gav de opplæring.
Som nphelay skriver er det JA diverse ledelseproblem ute å går her....

Det er vel ikke stort bedre der enn det er hos Servisair, nå har jeg ikke snakket med mine tidlige kolleger i det siste, men sist jeg snakket med dem så stod det slett ikke så verst til. De hadde fått en kjempejuleoveraskelse, litt twist og klementiner, men ingen julehilsner, noe som trakk ned.

Men hva er det som ikke fungerer der borte da? Er det ledelse på ramp eller trafikk? Eller er det proffice som ikke duger? Men det går seg sikkert til når de finner ut at de evt har ansatt feil folk til stillingene, dere har jo bare vært på OSL i noen mnd bare.

De fleste dager fungerer ting bra, så det er ingen grunn til å krisemaksimere. Det er mange som tenker som nphelay om dagene og ønsker å slutte. Håper ikke at alle gjør alvor av planene for da blir det mye gjennomtrekk.
I SAS og Widerøe ser vi andre tilstander. Der virker det som de ansatte er fornøyd og mange blir i jobben frem til pensjon. Det er lønnsomt for bedriften å slippe mye opplæring av nye ansatte.
Proffice må finne frem kulepennen å skrive under på Flyarbeideroverenkomsten. Virker som de vil drøye det lengst mulig.....

Når alt skal være "nesten gratis" må jo kvaliteten bli dårligere, etter min hoderegning.

Merkelig at en outsourcet funksjon kan kjøpes tilbake for lavere beløp enn da den var en avdeling i selskapet - vikarbyrået skal jo ha sin overhead og fortjeneste? Dette skjer på bekostning av at de "ansatte" ikke får samme vilkår som en fast ansatt andre steder, før de har tjenestegjort X-hundre antall timer for byrået. Når de ikke er "i oppdrag" er de rettsløse (=arbeidsløse). Dermed kan man lure på om det er fordelaktig med gjennomtrekk for å ha flest mulig på begynnervilkår... Allerede på tidlig 70-tall holdt det første lavprisflyselskapet Sterling sine vertinner på prøvekontrakt i årevis, så dette er ikke noe nytt.

Synes innmari synd på de som ikke får lov til å utføre jobben sin slik den skal/bør gjøres. Må være utrolig stressende, selv for unge energiske mennesker.

Nesten ekkelt å spare penger for at noen skal jobbe rævva av seg for luselønn. Dette med billigst er visst blitt en pervers folkeforlystelse i et land som "går så det griner" og pengene sitter utrolig løst når det gjelder å kjøpe materielt ting-og-tang. Eller pusse opp den hellige boligen unødvendig gang på gang. Tror jeg neste gang betaler noen få kroner mer for å fly med busk - der man også kan få veldig lave priser dersom man er tidlig nok ute.

For å holde meg on-topic:

Landet kvelden 29/12 med DY fra Evenes. Ingen på plass til å kjøre broen. (Kapteinens annonsering hørtes ut som at dette hadde han opplevd før...) De kom likevel kjapt, så akkurat det var ittno pes. Bagasjen kom også innenfor rimelig tid. Evenes utførte en utrolig kjapp turnaround på et fly som parkerte få minutter før avgangstid.

På vei oppover 19/12 var flyet litt sent inn på gate OSL, boarding gikk greitt (det geniale systemet med waste-innsamling før landing krever tydeligvis mindre cleaning på turnaround), men man hørte de stakkars stuerne jobbe frenetisk under dørken mens avgangen ble noen minutter forsinket.

Er mega-imponert over hva disse folka klarer å utføre under slike dårlige arbeidsforhold.

:clap

Jeg trives veldig med jobben jeg gjør, og mine kolegaer er helt fantastiske.
Så det er så frustrenrede at Proffice ikke helt henger med og tror de driver på med helt andre ting en hva vi egentlig jobber med.
Det er der skuffelsen ligger hos mange, at vi ikke har en arbeidsgiver som ikke er helt med.. og at sammarbeidet med NP tydlig vis ikke er helt på greip.

De må ta fram kule pennen og signere luftrfarts overenkomsten fort, det hadde hjulpet mye tror jeg.

Jeg håper at jeg orker og bli fremover for jeg vet at jeg blir og savne jobben min å mine kolegaer.
Tror aldri jeg har møtt en sånn stå på gjeng som har vært igjenom en oppstart i fra Helvete...

:clap

Back