• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cityjet i ny konkursbeskyttelse

Someone

Moderator
Medlem
Cityjet er nok en gang i trøbbel og må søke om konkursbeskyttelse for å rydde opp i balansen.

Ser ut som de ikke hadde planlagt for at Lufthansa kontrakten skulle ryke?

https://thecurrency.news/articles/1...solvent-cityjet-following-urgent-application/

Joint interim examiners have been appointed to Irish airline CityJet, following an emergency petition before the High Court on Thursday evening. It is the second time in five years the Irish airline has sought breathing space from its creditors due to the threat of insolvency. The winding down of a Lufthansa contract and airline leasing issues are among the “financial and logistical difficulties” facing CityJet, the court heard.
 
Ser ut som de ikke hadde planlagt for at Lufthansa kontrakten skulle ryke?

With a lucrative Lufthansa contract set to end later this year as part of a strategic move by the German aviation giant, the Irish carrier requires breathing space, the court heard, having spent €13 million or so pursuing the contract. Of particular issue are amounts owed to Canadian aircraft lessor EDC, which Cityjet is unable to pay.
https://www.irishtimes.com/business...ce-at-cityjet-as-interim-examiners-called-in/
 
Så virker som behovet i stor grad er å komme ut av leasingkontrakter og forpliktelsene på flyene de trodde de skulle fly for Lufthansa i mange år fremover?
 
At LH kommer til å utvide omfanget av BT-opererte maskiner på eget nettverk er vel rimelig sannsynlig ja. Hvem det kommer til å gå hardest utover gjenstår bare å se.
 
Back
Top