• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

trenger muligens en vask..

Den kjerra har trengt vask lenge .... tror jeg har et bilde av samme maskin - uten Sudan AW-titler - paa laptop'en hjemme ....

Det er foroevrig en gammel SAS/Scanair/Comair/Premiair/Airtours-maskin ...
 
Står vel en håndfull eldre A300-versjoner og råtner på IST... Forøvrig står vel 3 av gamle Premiair sine DC10'ere og råtner et sted i Afrika, med samme grunnfarger som denne A300'en.
 
Her er to bilder hvor den ser langt bedre ut:

http://www.airliners.net/open.file?id=1289791&WxsIERv=Nveohf%20N300O4-120&Wm=0&WdsYXMg=Fpnanve&QtODMg=Ybaqba%20-%20Fgnafgrq%20%28FGA%20%2F%20RTFF%29&ERDLTkt=HX%20-%20Ratynaq&ktODMp=Nhthfg%201985&BP=0&WNEb25u=Rqql%20Phcrehf&xsIERvdWdsY=YA-EPN&MgTUQtODMgKE=Cneg%20bs%20gur%20fhaqnl%20fpnaqvanivna%20vainfvba%20bs%20Fgnafgrq%20va%20gur%20rvtugvrf&YXMgTUQtODMgKERD=409&NEb25uZWxs=2007-11-09%2006%3A29%3A11&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=079&static=yes&width=1024&height=695&sok=JURER%20%20%28nveyvar%20YVXR%20%27Fpnanve%25%27%20BE%20nveyvar%20YVXR%20%27Fpnaqvanivna%20Nveyvarf%20-%20FNF%20%28Fpnanve%29%25%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=1&prev_id=&next_id=1226218

og her.....

http://www.airliners.net/open.file?id=1125908&WxsIERv=Nveohf%20N300O4-120&Wm=0&WdsYXMg=Fpnaqvanivna%20Nveyvarf%20-%20FNF&QtODMg=Ybaqba%20-%20Urnguebj%20%28YUE%20%2F%20RTYY%29&ERDLTkt=HX%20-%20Ratynaq&ktODMp=Bpgbore%201%2C%201981&BP=1&WNEb25u=Gvz%20Errf&xsIERvdWdsY=YA-EPN&MgTUQtODMgKE=%22Fabeer%20Ivxvat%22.%20QQ%2015.01.80.%20Guvf%20rneyl%20fubg%20fubjf%20gur%20nvepensg%20va%20vgf%20bevtvany%20pbasvt%20nf%20n%20O2-320%20orsber%20pbairefvba%20gb%20n%20O4-120%20va%2003.83%20naq%20gefs%20gb%20Fpnanve.%20FG%20Pbanve%20nf%20BL-PAN%2010.87.%20YG%20MNF%20Rtlcg%2011.91%2C%20Qbzvavpnan%2001-04.93%2C%20Oevgnaavn%2008-09.93.%20Pbanve%20zretrq%20vagb%20Cerzvnve%2001.94.%20FG%20Obfcubehf%20Rhebcrna%20nf%20GP-BLP%2012.01.%20YG%20Syl%20Nve%2008.83%20naq%20Fhqna%20NJ%2010.83.%20JSH%20VFG%2005.04&YXMgTUQtODMgKERD=2262&NEb25uZWxs=2006-10-18%2015%3A02%3A11&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=079&static=yes&width=1024&height=683&sok=JURER%20%20%28ert%20%3D%20%27YA-EPN%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=2&prev_id=1289791&next_id=0957750
 
Den trenger vel ikke en vask - er ikke neste stopp høgger`n?
 
Den kjerra har trengt vask lenge .... tror jeg har et bilde av samme maskin - uten Sudan AW-titler - paa laptop'en hjemme ....

Det er foroevrig en gammel SAS/Scanair/Comair/Premiair/Airtours-maskin ...

Her er'n .. husker ikke hvem som sendte meg bildet ... derfor ingen credit . .sorry! ;)

.
 

Attachments

  • Tc-oyc02.jpg
    Tc-oyc02.jpg
    43.3 KB · Views: 325
Sudan airways ja!

Fattern har fortalt flere ganger om sin erfaring fra Kaptajn Hansen. En danske som fløy innenriks for Sudan Airways. Han var av det skikkelig tørste slaget. Fløy fra tidlig morgen til kl 15. Begynte å drikke, og holdt ut med drikkingen til langt på kveld. Fløy igjen neste morgen. Forsinkelser der nede regnes først fra 2 dager og så videre.

Som den gamle sa: Han var nok litt for tørst til å få jobb i Europa!!!

Har ledd godt av den historien flere ganger!!

BF:cool2
 
Back
Top