Trekker EB poeng istedet for penger ombord

SBT

ScanFlyer Silver
Medlem
Nå har jeg opplevd at når jeg flyr i Go med SAS, så trekker flyvertinnen eurobonus poeng når jeg betaler med SAS EB Mastercard.
Første gangen sa hun ' här har du dine eurobonus-poeng', og det syntes jeg var veldig merkelig, at jeg skulle få 2500 poeng for å kjøpe en cola og en salat ? Jeg sa til henne at det her stemmer ikke, snakk med sjefen. Så kom hun tilbake og beklaget så meget, og de fikk tilbakeført poengene og trakk beløpet i stedet. Og for to dager siden skjedde det samme igjen. Også denne gang en svensk flyvertinne som trakk 600 poeng for en sjokolade. Hun sa at det er mange som gjør det, men hun kunne vel ha spurt først. Det ble også ordnet opp i, men nå kommer jeg til å si ifra neste gang jeg bruker kortet om bord. Den siste gangen la flyvertinnen til ' det står jo Eurobonus här'. Så jeg viste henne et annet kort også, og sa at det er ikke noe kort som brukes for å belaste eurobonuskontoen.

Har skjedd meg også, men oppdaget det ikke før jeg sjekket Eurobonus-saldoen. En e-mail til SAS rettet opp fadesen, men nå betaler jeg konsekvent med Visa ombord...

I går fikk jeg av en vennlig dansk flyvertinne på MAD - CPH en full introduksjon til hvordan de tar betaling, og når du skal betale, så bare swiper de kortet, så er det gjort, men å trekke EB poeng, slik hun viste meg, var en mye mer omfattende prosess, så jeg synes det er merkelig at noen trekker poeng uten å spørre. Da skal de klikke seg frem til riktig bilde på skjermen, og klikke EB Points som er ett av flere valg på skjermen.

Har nylig brent mine abs siste EB poeng ombord ombord SK ved kjøp av små vinflasker.

Det gjøres ved først å swipe EB kortet og deretter ditt kredittkort ( i tilfelle ikke dekning på EB kortet :( ). Poengene forsvinner neste dag... Grei måte å nulle ut kontoen... Har igjen litt til..

Back