Field in sight
ScanFlyer Blue
Re: 3. RWY på OSL
Nå er det 3.0 nautiske mil separasjon som gjelder på finalen til Gardermoen (i tillegg til eventuell wake turbulence separasjon). For å redusere ytterligere til 2.5 nautiske mil, kreves flere ting, blant annet RETs. Dette for å redusere runway occupancy time for trafikk som lander.
Fra et rent operativt synspunkt tror jeg ingen er uenige i at RETs burde være på plass. Men så ligger det jo i planene og.
Da forstod jeg spørsmålet. Hvis det er lavsiktsprosedyrer, nei.Som ikke ATC-ekspert .. ligger begrensningene kun i luften eller på bakken - eller kanskje en kombinasjon? Lurte egentlig mest på om det var noe å hente med high-speedavkjørsler hvis sikten var dårlig ...
Nå er det 3.0 nautiske mil separasjon som gjelder på finalen til Gardermoen (i tillegg til eventuell wake turbulence separasjon). For å redusere ytterligere til 2.5 nautiske mil, kreves flere ting, blant annet RETs. Dette for å redusere runway occupancy time for trafikk som lander.
Fra et rent operativt synspunkt tror jeg ingen er uenige i at RETs burde være på plass. Men så ligger det jo i planene og.