• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TRD-bilder 04 MARS

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Etter å ha bodd i Trondheim i drøye 7 måneder har jeg endelig vært en tur på Værnes i den hensikt å ta bilder. Jeg ble hentet av Kjell Arild Bersås og Jens Cedlind. Etter en halvtimes tur i Kjells sierra ut til Værnes fikk vi trampet oss opp til gjerdet ved togstasjonen på Værnes. Kjell gikk i forveien og trampet opp stien med sine fotposer tilhørende Forsvaret. Etter han tråklet en svenske og en hamarsing etter for å ta plass med fotoutstyr og scanner. Vi var også en tur til flyklubben for å treffe på Clamer F som hadde tatt turen til Værnes. Vi måtte igjennom en metalldetektor, og metall måtte scannes. Morroa med flyklubb blir liksom litt... BORTE VEKK. Vel vel - til bildene...

Kjell Arilds og Jens' skygger og personer
_MG_2563.jpg

808305.jpg

Postmainn - bildet er tatt ved terminalen...
_MG_2472.jpg

LN-TUD - kommer
_MG_2493.jpg

... og drar
_MG_2519.jpg

_MG_2525.jpg

_MG_2528.jpg

Litt motor for de som liker det :-) CFM kjenner seg vel igjen i bildet.
_MG_2532.jpg

_MG_2540.jpg

Norwegian fulgte etter
_MG_2546.jpg

De bærer preg av fargen fra deicingvæsken....
_MG_2552.jpg

_MG_2570.jpg

Micro
_MG_2575.jpg

Også kommer vi til godsakene
_MG_2579.jpg

808296.jpg

Videre litt utenlandsk metall
808297.jpg

808298.jpg

808299.jpg

808300.jpg

808301.jpg

Lufthavnvakta som stod og snakket med oss i løpet av et kvarter - 20 minutt. Spurte om det var lite å gjøre på en lørdag formiddag. Det var visst alltids noe å gjøre. Jeg gjentar. Han stod der i 15-20 minutt... hehe. Fin bil i hvertfall..
808302.jpg

Braathens til Oslo sier på gjensyn!
808303.jpg

808304.jpg

Og da er det, tro det eller ei, ikke flere bilder for denne gang. Første gang jeg har tatt bilder av flygende metall siden sommerferien, i løpet av en flytur til Gardermoen med C172. Spotting fra GA-terminalen er genialt! :). Håper på konstruktiv tilbakemelding også :). Ivar Skaugstad skal visst ha vært ute å flydd den dagen. Men da hadde vi pakket sammen og gikk for å tine opp tær og fingre i bilen til Kjell. Håper bildene har vært til glede for noen :smirk:

Replying to Topic 'TRD-bilder 04 MARS'

Snudde vinden i perioden når spanjolene skulle dra, eller er de fortsatt nervøse for fjellene i øst? :spin:

De taxet ut nesten samtidig og sang enstemmig om hvilken retning de ville ta av :-) Pyse Air...

Nydlige bilder :D

Får bare mer lyst på 20D/30D når jeg ser resultatene

Sylskarpe bilder! Flott jobb! :up:

Skarpt og flott ja. Jeg skal ha meg en sånn 100-400 en gang! :)

Veldig bra Seilfly, keep'em coming! :up:

Back