• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon

Trdfly

Moderator
Medlem
Ruten melleom TRD og ARN har alltid etter oppstart vært i SAS Sverige produksjon, men til sommerprogramet til neste år kommer SAS Norge å fly ruten alle dager untatt Søndager, på søndager er det fortsatt SK1485/6 som er rutenummer og vil fortsatt bli flyd av B736/8 og MD80. Ruten kommer til å hete SK892/3 og kommer til å bli flyd av B734/5/6/7/8 allså SAS Norge produksjon. Ruten flys fra slutten av mars til slutten av juni, den flyges mandag til fredag og fra slutten av juni flyges ruta mandag, torsadg og fredag.

SK1485/6: xxxxxx7 flys som vanlig hele sommeren.
SK892/3: 12345xx fra 26.mars til 20.juni.
SK892/3: 1xx45xx fra 25.juni til 6.september.

Rutetidene:
SK1485/6: ARN-TRD: 19:05 - 20:15 TRD-ARN: 20:55 - 22:05 (B736/8, MD80)
SK892/3: TRD-ARN: 10:40 - 11:50 ARN-TRD: 12:20 - 13:30 (B734-8)

Etter den 6. September er det tilbake til vinterprogramet og det vil vel bli bestemt om TRD-ARN skal flyges bare med SAS Norge eller bare SAS Sverige. Tiden vil vise, BGO gikk jo over til BGO/SAS Norge produksjon på BGO-ARN.
 
Last edited:
Re: TRD-ARN delevis over til SAS Norge produksjon.

SAS har från ARN en del inkommande transfer till TRD/BGO, särskillt från USA(även CO) & Thai Airways.
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Har sjekket ruten til langt ut i 2013, og da kommer det frem at:
SAS Norge flyger 12345xx
SAS Sverige flyger xxxx5x7

Men det som enda mere rart er at både SAS Norge og Sverige ligger inn på mange av de samme dagene før Jul 2012.


EDIT: SAS Norge og Sverige flyger på Mandager, Torsdager og Fredager sammen, med bare 1time og 35 minuters oppirom.
 
Last edited:
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Det hadde jeg ikke fått med meg.

Den norske produksjonen kommer sannsynligvis til å bli en slynge som går SVG-BGO-TRD-ARN-TRD-SVG (4154,892,893,4483)
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Det hadde jeg ikke fått med meg.

Den norske produksjonen kommer sannsynligvis til å bli en slynge som går SVG-BGO-TRD-ARN-TRD-SVG (4154,892,893,4483)

SAS flyger da ikke til ARN fra SVG.....eller skal de starte ruten.
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

SAS flyger da ikke til ARN fra SVG.....eller skal de starte ruten.
Nei og det kommer de heller ikke til å gjøre på kort sikt, men den maskinen som starter og slutter dagen i SVG har en tur midt på dagen TRD-ARN og ARN-TRD
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Nei og det kommer de heller ikke til å gjøre på kort sikt, men den maskinen som starter og slutter dagen i SVG har en tur midt på dagen TRD-ARN og ARN-TRD

Åja, da skjønte jeg det, kunne jo sett det ut i fra rutenummrene...
 
Re: Utfasing av 737-400 og 737-500 fra SAS?

Nei og det kommer de heller ikke til å gjøre på kort sikt, men den maskinen som starter og slutter dagen i SVG har en tur midt på dagen TRD-ARN og ARN-TRD

Hva flyr den etter at den kommer til SVG som 4483?
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Fra 2/7 ser det ut til at man tar rundtturen motsatt vei, altså ARN-TRD-ARN. Fortsatt med "norsk" rutenummer.
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

I 2013 fra Mars til september kan man reise med SAS alle dagene untatt Lørsdag til Arlanda, fra 1.Juli tar ARN-produksjonen over frem til 12.August da vil Mandags og Fredags avgangen bli fløyet av Blue1 med en B717. Under denne perioden vil ruten bli fløyet fra ARN-TRD-ARN men Mandag, Torsdag og Fredag vil bli fløyet under SK892/3 og Onsdag, Torsdag og Søndagsavgangen vil bli fløyet under SK1485/6.
 
Last edited:
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Vet du noe om rutetidene holder seg noenlunde stabilt i løpet av sommerhalvåret?
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

B717 har vi vel ikke hatt på TRD tidligere. :D:D
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Lover godt. Mye tyder på at det blir enten en mandag til ARN eller fredag heimat i sommer :)
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Både TOS og TRD får 717-besøk ila året, tydeligvis. Gleder sikkert spotterne, om ikke annet!
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Hvorfor velger SAS å sende B717 fra ARN når de har B736 i flåten selv? Er det for få B736 i flåten til å dekke behovet, eller er B736 bare for dyr i drift?
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Hvorfor velger SAS å sende B717 fra ARN når de har B736 i flåten selv? Er det for få B736 i flåten til å dekke behovet, eller er B736 bare for dyr i drift?

Det er vel for at mange av de verna ansatte i administrasjonen skal ha noe å kunne foreta seg. :spin
 
Last edited:
Hvorfor velger SAS å sende B717 fra ARN når de har B736 i flåten selv? Er det for få B736 i flåten til å dekke behovet, eller er B736 bare for dyr i drift?

Er det ikke SAS som sender 717 fra ARN......? Man utnytter flåten så effektivt som mulig. Man skal tjene penger, ikke drive landskamp.
 
Re: TRD-ARN delvis over til SAS Norge produksjon.

Hvorfor velger SAS å sende B717 fra ARN når de har B736 i flåten selv? Er det for få B736 i flåten til å dekke behovet, eller er B736 bare for dyr i drift?

Evt. kan man jo snu det på hodet, hvorfor velger SAS så sende en 737 hvis de har en 717 arbeidsledig på ARN?
 
Back
Top