SK kutter på TRD-ARN

Re: SK kutter på TRD-ARN

TRD-ARN er da såvisst ingen anbudsrute .... :lol:

Men du må da skjønne det, at det er vi her på forumet som vet best hvor dere skal fly. Så dere har bare med å fly TRD-ARN når vi sier det ;)

Kan ikke WF da fly kun formiddags- og ettermiddagsturer TRD-ARN og blåse i morgenavganger hvis ingen bruker den? Ligger det inne en klausul om at man må ha 3 daglige rundturer?

Da må jo WF finne annen produksjon til det flyet i tillegg. Ikke enkelt dette og det er vel det totale regnestykket som teller. Som LN-MOW skrev, mange har prøvd uten å lykkes.

Men du må da skjønne det, at det er vi her på forumet som vet best hvor dere skal fly. Så dere har bare med å fly TRD-ARN når vi sier det ;)

Å, er det sånn det fungerer ... ikke rart bransjen går til hel**** da ..... :lol:

Da ruta ble lagt ned sa WF opp leieavtalen på to Q300-maskiner (de kuttet også på andre ruter) - artikkelen på boarding.no.

SK startet jo i sin tid med Q400 på TRD-ARN, men etter hendelsene på flytypen i SAS-farger måtte de inn med for stort materiale. Med materialet SK har tilgjengelig på ARN ser jeg ingen stor framtid for ruta jeg heller.

TRD-ARN flys av norske maskiner nå så vist jeg vet. I begynnelsen var det svenskene som produserte, med bl.a. MD80. Nå er turen flere ganger flydd med 737-500, og den er vel "norsk". Men, heller ikke den norske delen av SAS har maskiner som er egnet for denne ruta. En Crj900 hadde kanskje gjort seg.

Problemet med å fly tidlig (0600) er jo at da konkurrerer man med både AMS og CPH, og de to sistnevnte har stort sett bedre muligheter for turer videre ut i verden.
En annen ting jeg hørte fra SAS var at turene ut fra TRD via ARN ikke var lagt inn som "korridorer" i reservasjonssystemet, og disse alternativene kom ofte ikke op når man søkte på f.eks. TRD-ATH, da kom bare via OSL og CPH opp, selv om via ARN ofte var like greie alternativer.

Back