Transfer: LAX eller SFO?

WF789

ScanFlyer Gold
Medlem
Hvilken flyplass er gunstigst om jeg skal ha "ikke-gjennomgående transfer" ?

(Og vil de (UA, evt AA?) la meg sjekke bagasjen gjennomgående om jeg har nok tid?)

Blir SAS fra/til europa, alle innenriksselskaper er i grunnen aktuelle.

SAS pleier å være behjelpelige med å sjekke bagasjen gjennom på separate billetter, de har interline-avtaler med de fleste IATA selskaper.

United skriver følgende på sine sider: https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/BaggageChecked.aspx
Baggage can be checked through to the final destination if the separate ticketed itinerary includes Star Alliance member airline-operated flights.

Prøvde dette selv på Nassau, Bahamas i sommer, UA på separat billett til EWR og SK bonusbillett videre til OSL. Var ingen spørsmål fra UA agenten da jeg spurte om å sjekke inn bagasjen hele veien til OSL, hadde med utskrift av United sin nettside just in case.

Bare en liten digress, floey SAS fra Bodoe via Oslo til London, og skulle videre med Etihad til Abu Dhabi paa separat billett. Spurte i skranken i Bodoe om de kunne sjekke inn baggasjen hele vegen, men damen der hadde verken hoert om Etihad eller Abu Dhabi, saa det kunne de avgjort ikke :/

Bare en liten digress, floey SAS fra Bodoe via Oslo til London, og skulle videre med Etihad til Abu Dhabi paa separat billett. Spurte i skranken i Bodoe om de kunne sjekke inn baggasjen hele vegen, men damen der hadde verken hoert om Etihad eller Abu Dhabi, saa det kunne de avgjort ikke :/

Nei, det har jo bare codeshare med dem :rolleyes:

Back