Transfer innland-utland BGO mulig?

chrisljo

ScanFlyer Gold
Medlem
Sitter å ser å på en tur til LHR med BA. Søster bor i Bergen og jeg i Oslo, på turen hjem blir det nok hver vår by, men på turen bort så hadde det vært hyggelig å fly sammen. Med Avios er det også adskillig billigere å fly fra BGO.

Kommer fra OSL med SK eller DY og tenker å fly med håndbaggasje og ferdig printet BP til BGO-LHR, kan jeg da gå rett inn på utenland når jeg lander eller er det noe jeg har oversett?

Bgo er antageligvis den enkleste flyplassen å gjøre dette på. Du må nok beregne fem minutter gate til gate:-)

Bgo er antageligvis den enkleste flyplassen å gjøre dette på. Du må nok beregne fem minutter gate til gate:-)

Greit å slippe sikkerhetskontrollen på det jeg opplever som Norges strengeste flyplass.

En spørsmål av mer flynerd karakter er hvilken MCT jeg må beregne for at forsikringsselskap betaler innhenting ved forsinkelse, noen ide?

Last edited:
Greit å slippe sikkerhetskontrollen på det jeg opplever som Norges strengeste flyplass.

En spørsmål av mer flynerd karakter er hvilken MCT jeg må beregne for at forsikringsselskap betaler innhenting ved forsinkelse, noen ide?

Kommer ann på hvilket selskap du bruker..

Ring skadeavdelingen til forsikringsselskapet ditt og spør. Sier de tre timer, bytt selskap. Gjensidige hadde iallfall 90 min, mener Europeiske er 2 timer.

Ring skadeavdelingen til forsikringsselskapet ditt og spør. Sier de tre timer, bytt selskap. Gjensidige hadde iallfall 90 min, mener Europeiske er 2 timer.

Jeg mener en gang å ha lest at man i tillegg må legge til minimum innsjekkingstid for den neste flighten. Altså dersom minste innsjekkingstid på neste flight er 1 t, så må det være 3 timer mellom flightene for at reiseforsikringen skal gjelde for innhenting av reiserute. Men jeg klarer ikke å finne det igjen, så jeg skal ikke si det sikkert.

Muligens OT, men... BGO har på ingen måte Norges strengeste sikkerhetskontroll. Kanskje har de de mest talentløse vekterne, men strenge er de ikke. Pendler ukentlig TRD-BGO og på Værnes må jeg alltid ut med alle ladere jeg har i sekken. Det har jeg ikke opplevd på noen annen flyplass.

Muligens OT, men... BGO har på ingen måte Norges strengeste sikkerhetskontroll. Kanskje har de de mest talentløse vekterne, men strenge er de ikke. Pendler ukentlig TRD-BGO og på Værnes må jeg alltid ut med alle ladere jeg har i sekken. Det har jeg ikke opplevd på noen annen flyplass.

Tja, vekterene er hyggelig nok de selv om det finnes noen råtne epler der også.
Jeg opplever imidlertid at klær som helt fint går gjennom i resten av landet (og store deler av verden) gir utslag i Bergen, så det er ingen tvil om at de er noe mer følsom på metall på solkysten.

Re: Re: Transfer innland-utland BGO mulig?

Tja, vekterene er hyggelig nok de selv om det finnes noen råtne epler der også.
Jeg opplever imidlertid at klær som helt fint går gjennom i resten av landet (og store deler av verden) gir utslag i Bergen, så det er ingen tvil om at de er noe mer følsom på metall på solkysten.

Det må være noe eget i selve solbyen, synes at det meste går igjennom på HAU, verre når jeg skal tilbake via OSL.:D

Muligens OT, men... BGO har på ingen måte Norges strengeste sikkerhetskontroll.

Ja, og det har de jo bevist flere ganger når alt mulig rart slipper gjennom kontrollen eller inn bakdører og terminalen må rømmes :lol:

Back