Transfer i Zurich, og om flyplassen

Re: LX connection ZRH

Takk, på veien hjem droppet vi den superkorte om morgenen, 35 min. Tar heller siste flight og venter og koser oss i loungen, ev stikker ned til byen noen timer. Har jo vært der tidligere..

Ingen hast med noe, for mye stress på direkten.

Re: LX connection ZRH

Takk, på veien hjem droppet vi den superkorte om morgenen, 35 min. Tar heller siste flight og venter og koser oss i loungen, ev stikker ned til byen noen timer. Har jo vært der tidligere..

Ingen hast med noe, for mye stress på direkten.

Ah.. Ser på signaturen din nå et det er DXB, og den maskinen til Zürich er da ofte forsinket på grunn av at maskinen skal en runde innom Oman.

God tur.

Re: Transfer i Zurich?

Tittet mye her, men er det security ut av Sveits til DXB , selvfølgelig omvendt vei ???

Reiste OSL-ZRH-DXB i januar og var ca 30-40 min sen til ZRH. Ble da møtt av en person i gate og kjørt i bil via first class-passkontrollen til flyet som ventet på oss. Er *G og vet ikke om dette hadde noen betydning, men var i alle fall storfornøyd med servicen på bakken. Bagasjen rakk riktignok ikke flyet så da ble det litt ekstra shopping i Dubai, på Swiss og DNBs regning… :)

Beroligende, takk så mye.. Begge er *G ( UA )...

Jeg fløj CPH-ZRH-DXB i søndags, ingen security i Zurich, Paskontrol, ned i toget og over til E Terminal/E Gates... tog max 10 minutter

Som sagt ovenfor, fly fra Oman er tit forsinket, så man må vente på fly samt at der er er security check i Terminalen med E gates i Zurich...

He, he gikk som forventet i går. På Flytoget sjekket jeg ZRH, så avgangen var forsinket. Joda den kom 15 min forsinket og kun 30 min på bakken. Ble også 5 min ekstra ved gate.De-ice og avgårde raskt. Ved gate ZRH 15 min før neste til DXB.

Men heldigvis fikk vi beskjed om at oss til DXB vil bli hentet utenfor flydøra, DEL booket om til neste dag !!

Like utenfor en mann med skilt og ned trappa til minibuss. Faktisk to stk! En hel drøss til DXB , overraskende mange.

Kom til maskinen 8 min etter avg , satt ned og dro 15 min for sent ...Pushout mens folk fortsatt stuet bagasjen inn. Smekk full 333.

SELVFØLGELIG ingen bagasje i DXB. Hadde ekstra sett i håndbagasjen . $ 200 og amentity kit. Den skal bli levert hotellet i kveld...

Vel, litt merkelig at LX ikke sender morgenflyet 30 min tidligere om morran fra ZRH ?

LX kan inke sende flyet før til OSL om morningen. Da får man ikke med transfer fra long haul maskinene...

Jeg har et litt "dumt" nybegynnerspørsmål:
jeg reiser fra CPH til NCE med en mellomlanding i ZRH.
Og da tenkte jeg å ta å reise fra flyplassen til en Restaurant som heter Runway 34, noen som har gjort det samme ?
og da lurer jeg på når jeg kommer tilbake til flyplassen blir det da vanlig prosedyre bare at jeg slipper å sjekke-inn ? altså at jeg må igjennom sikkerhetskontroll etc ?

Last edited:

Skal reise OSL-ZRH-BKK. 45 minutter transfer i Zurich. Mener å huske at denne flyplassen er kronglete. Noen som vet hvor flyet lander og hvor langt det er til E-gates?

Du har tiden og veien. Vi brukte 15 min fra innerste gate på A-piren til den E-gaten som er nærmrst "togstasjonen" på E-piren.

Brukte 40 min fra ytterste e-gate til ytterste a gate med mye løping. Sikkerhetskontrollen på hjemveien er en showstopper, men denne slipper du på utreisen.

Begge deler ble gjort med en ettåring og en treårong.

Skal reise OSL-ZRH-BKK. 45 minutter transfer i Zurich. Mener å huske at denne flyplassen er kronglete. Noen som vet hvor flyet lander og hvor langt det er til E-gates?

Reiste motsatt vei i slutten av Februar. Ingen problemer med 45 min da. Du må først inn til senter av flyplassen før du tar toget ut til E. Vi gikk i relativt rolig tempo, og kom vel inn midt på E fra BKK, og reiste midt fra A til OSL.

Transfer Zurich

Er 40 minutter transfertid nok i Zurich, lett å finne fram på denne flyplassen? Reiser fra Oslo Via Zurich til Wien

Last edited:
Beste star alliance lounge i Zurich

Hei, kommer fra Kroatia og skal videre med Swiss til København. Reiser i økonomi men har EBG. Hvilken lounge anbefales? Skal kjøre ved ankomst, så er på utkikk etter lounge med best mat utvalg. Drikke spiller ingen rolle. Har 3 1/2t der, så er åpen for å gå et stykke for å finne den 'beste' loungen.

Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Hei,

Skal fly 777 til Singapore neste tirsdag.
Har fire timer i Zürich, og tenkte å teste den nye senator loungen. Vet noen om denne er i nærheten av gatene som brukes for de nye 777 ?

Er ikke så kjent med Zürich flyplass

Back