Transfer i Zurich, og om flyplassen

Re: Transfer i Zurich?

Om man, mot formodning, har endret MCT etter billettutstedelse, så må selskapet godta den gamle forbindelsen dersom den var lovlig ved billettutstedelse. Det er det normale. Dette høres fishy ut.

Jeg ringte Swiss og ba de om å sette meg opp på den opprinnelige bookingen, og det gikk greit, og de sendte pr email en bekreftelse.
Ved gateskranken på OSL var det noen foran meg som var bekymret for sin connection, men de fikk beskjed om å slappe av, - '20 minutter er nok'.
Ved ankomst fikk vi opp gaten på den neste leg'n på skjermen ombord, og ute i fly-broen var det en høytalerstemme som fortalte hvilken gate jeg skulle til, og at jeg skulle ta til venstre. Så det gikk veldig bra, selv med kun 35 min connection.

Er connection på 40 min i Zurich nok?

Hei

Ønsker å fly HAU - OSL - ZRH - DXB i desember, pga korteste reisetid. Men jeg ser at jeg får kun 40 min connection i ZRH. Forutsatt at flyene er i rute, vil det holde?

Skulle det bli forsinkelser og vi ikke rekker det, vil vi da måtte vente et døgn, eller vil de prøve å få oss med f.eks Lufthansa fra Frankfurt samme kveld?

Re: Er connection på 40 min i Zurich nok?

40 min bør gå fint om du har LX gjennomgående hele veien.

Da er turen booket, gjennom Wideroe så klart, billigst og enklest! Liker litt spenning, så det ble 40 minutt i ZRH på vei ned, og 35 minutt på vei hjem :)

Transfer E til E via D i Zurich

Jeg skal fly via Zurich, og begge flyvninger gaar fra Terminal E ser det ut til. Kan man gaa til Terminal D hvor det finnes lounger med dusj, uten aa gaa gjennom passkontroll. Jeg mener det er en passasje etter at man gaar av toget. Jeg spoer da jeg ikke har all verdens tid.

Re: Transfer E til E via D i Zurich

Nei, du må gjennom passkontrollen. Men det pleier å gå temmelig raskt der i gården.
Det finnes vel en lounge ute på E også, men den er visst ikke mye å skryte av. Om de har dusj der, vet jeg ikke. Kommer vel litt an på hvilket selskap du kommer med. Emirates har vel sin egen lunge ute på E.

BF:cool2

Re: Transfer E til E via D i Zurich

Nei, du må gjennom passkontrollen. Men det pleier å gå temmelig raskt der i gården.
Det finnes vel en lounge ute på E også, men den er visst ikke mye å skryte av. Om de har dusj der, vet jeg ikke. Kommer vel litt an på hvilket selskap du kommer med. Emirates har vel sin egen lunge ute på E.

BF:cool2

Nei det er ikke dusjer i E-loungen. Der har jeg vaert tidligere, og den er ikke mer enn ok. Det beste jeg har vaert i der er arrival lounge. Jeg kommer med info om det funket. Jeg har en droey time, men begge flyvninger er utenfor Schengen.

Har et spørsmål her :

Flyr med LX1211 fra OSL (09:45), har fulgt litt med i det siste, denne er veldig ofte sen. Da jeg i utgangspunktet kun har 40 min i ZRH, før jeg skal videre med LX242 til Dubai, så ser jeg at sjansen for å ikke rekke denne flighten er til stede. Reisen er booket gjennomgående. Hva vil skje dersom jeg ikke rekker den? Hva har jeg krav på? Blir det å vente et døgn på hotell i Zurich med noen Euro til mat, eller vil de prøve å få booket oss om til andre via f.eks FRA ?

Noen som kan spå i kula?

Jeg lurer på det samme, ser på tur til Dubai og Muscat, og får da veldig kort tid begge veier (30-45 min). Er det noen som vet hvordan ombooking på tvers av *A-selskap pleier å bli praktisert?

Mine erfaringer med dette er at de helst prøver å få deg videre med et annet *A selskap, viser det seg umulig blir det hotell.

Skal på DM-tur og flyr i første rekke med LX OSL-ZRH-PEK men valgte layover på ca. 14 timer med overnatting i ZRH. Må jeg hente ut bagasjen min i ZRH eller sendes den videre til PEK uten at jeg ser den?

I Zürich er det 24timer transfer på bagasje, så den blir tagget hele veien så lenge du ikke ber om noe annet :)

Eg har også eit par spørsmål til transfer i Zurich:

1. På utreisa har eg 45 min connection mellom flighten frå Oslo og avgangen til JNB. Spørsmålet er om eg skal stikke innom loungen før eg tar toget ut til E-terminalen (gitt at flyet er noko lunde i rute). Kor lang tid bør eg beregne frå loungen og E-gatane (eg skal vel igjennom ein passkontroll)?

2. Tilbake skal eg fly first, og har ein time transfer. Blir eg henta i bil då, eller køyrd til Oslo-flighten? Og stemmer det at eg kan sleppe inn i F-loungen?

Takknemlig for svar!

Eg har også eit par spørsmål til transfer i Zurich:

1. På utreisa har eg 45 min connection mellom flighten frå Oslo og avgangen til JNB. Spørsmålet er om eg skal stikke innom loungen før eg tar toget ut til E-terminalen (gitt at flyet er noko lunde i rute). Kor lang tid bør eg beregne frå loungen og E-gatane (eg skal vel igjennom ein passkontroll)?

2. Tilbake skal eg fly first, og har ein time transfer. Blir eg henta i bil då, eller køyrd til Oslo-flighten? Og stemmer det at eg kan sleppe inn i F-loungen?

Takknemlig for svar!

1. Ville gått rett til gaten.

2. Hvis du flyr first med LX er det mulighet for å bli hentet med bil. Men som jeg har skjønt er det litt sånn hipp som happ. Hvis du har LX F billett har du tilgang til F loungen.

1. Ville gått rett til gaten.

2. Hvis du flyr first med LX er det mulighet for å bli hentet med bil. Men som jeg har skjønt er det litt sånn hipp som happ. Hvis du har LX F billett har du tilgang til F loungen.

Den er god, takk skal du ha!

Hvilken lounge anbefales i ZRH når man reiser LX i biz og er EB gold?

(Kommer fra OSL med SK og skal videre til BKK, så har 3,5 timer mellom flightene)

LX connection ZRH

Har 40 min på ZRH i morgen . En flyplass hvor vi kun ha vært en gang tidligere..

Siden det er tillatt bør det gå greit, men to ganger senere tid vært forsinkelser på minst 30 min fra her ?

Bagasje ? Holder de flyet noen minutter, eller blir man sendt andre steder hvis det går i dass... LH for eks...? Eller blir man hentet ved gaten..?

Re: LX connection ZRH

Jeg er veldig begeistret for LX men valgte å droppe dem til/fra DXB da jeg mistet flyet to ganger og var løpe/gjenomsvett to ganger (ene gangen var til jobbintervjuet). Langflightene blir ofte holdt igjen, men flighten til OSL er allerede booket om før du lander (veldig proft og LH via FRA). Bagasjen forsvant aldri.

Skal man noe som ikke er meget viktig så er det ingen bekymring.

Back