• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Trafikktall Norwegian Desember 2018

Störste problem dersom du vil selge / leie ut A320NEO er drifts-sikkerheten. LH har offentlig uttalt at deres A320NEO flyr ca 7,1 timer per dag vs. A320CEO med neste 11 timer per dag. Dette presser prisen og attraktivitæten ned. Det er ikke uten grunn at LH tar imot 9 A320CEO i 2019.

Hvor mye gevinst man har virkelig etter salg far vi vite med de neste regnskaps-tallene. Norwegian finanserer disse fly, det betyr at de må betale en rente på leiesum (=kjøpsprisen). I verste fall er renten så høy at det blir ingen salgsgevinst, mens bare økt likviditæt.

Likevel, i disse tider med stresset egetkapital er likviditæt den eneste vei å holde selskap i lufta. Hva skjer dersom likviditæt er borte kan man se i Tyskland med Germania nå. Jeg frykter vi snakker her om dager før selskap må stanse alle sine flygninger.
Heldigvis så inntreffer ikke alltid, «det verste». Det er noe som heter, å finne løsninger på utfordringer.
 
Back
Top