Leg 1.
SVG-FRA LH875
8. November
Individ:
D-AECI
Type: Embraer ERJ-190AR
Lev: September 22. 2010
Navn
'Tauberbischofsheim'
Fikk skyss av Tromsø Taxi aka’ svogeren min og ble droppet av på flyplassen et times tid før flyet skulle gå. Sjekket inn på automaten og fikk valgte sete 17 A og F og gikk til bagdrop og fikk sjekket inn kofferten hele veien til Singapore. Automaten spyttet ikke ut bagtag slik som er vanlig, f.eks. ifb med en SK flight. Dette er visstnok vanlig og blir ordnet i innsjekk.
Null kø i innsjekk og 5-10 personer foran oss i sikkerhetskontrollen. En kjapp tur innom TaxFree’en for en kvote med snus og i kiosken for å få kjøpt seg litt lesestoff. Kjøpte oss litt mat og satt oss ned for å fordrive ventetiden. Selv ble det litt for min del litt trasking frem og tilbake i korridoren og litt vindus spotting.
Har alltid hatt sansen for Lufthansa av flere grunner, en av dem er at det er Tysk. Ting skal virke, og det skal virke ordentlig! Som f.eks. rene fly. Ikke slik som dette, en annen alliansepartner som stod på nabogaten. :8:
Etter hvert kom LH875 renslig og presis inn fra Frankfurt og dokket på gate 11.

Hadde i utgangspunktet håpet på en liten forsinkelse da vi hadde 6 timer å slå i hel i Frankfurt. Men flyet var on time og tok av på on time.
Takset ut til RW 18 og tok av sørover. Flighten var rimelig begivenhetsløs, men den obligatoriske Warsteiner’en ble inntatt og ferien hadde offisielt begynt. Det har vært noe diskusjon her inne hvorvidt flaskene har blitt mindre. Men slik jeg ser det så var det standard størrelse, 0,33 ml.
Legger og ved noen bilder som jeg tok da vi etter hvert klatret ut av tåkeheimen.
Flighten var helt grei, ikke noe spesielt å sette fingeren på.
Knyttenevetesten ble og bestått! Belegget på flyet var ikke det store, estimerer det til å være en ca 30+% belegg.
Landet på den nye RW i Frankfurt.
Med andre ord, en av de lengre taxingene jeg har hatt med fly i FRA. Ble bussgate til T1. Hadde lyst til å ta meg en tur på terrassen i T2, men siden denne stenger klokken 18.00 og det snart var mørkt var ikke dette aktuelt. Plan to var derfor å få i seg noe mat.
Gikk derfor igjennom passkontrollen og fant oss en restaurant ca i concoursen mellom A, B, C.
Det hadde nå blitt mørkt, men på dagtid må dette være en fin kombinasjon av bedre mat og fly for oss som ikke har statuskort og kan bruke en lounge.
Beklager kvaliteten på bildene, men jeg gadd ikke legge noe sørlig energi i å få bilden skikkelig da det ikke ville være mulig pga. alt lyset så ville påvirke bildene uansett.
Etter hvert var det å ta seg en kjapp tur innom TaxFree’en og finne seg til rette ved gaten i C16 og slå i hel tiden med noe lesning og et par øl.