Totalt kollaps i kundeservice til SAS i kveld

Business Hotline er et ukjent begrep for sas.no og det er de jeg forholder meg til.

Da ser man tydelig forskjellen mellom de enkelte land-SASer. Kanskje dette er grunnen til at SAS Norge går så bra økonomisk, mens de to andre sliter - men de har da satt kunden i høysetet. Hva vi som kunder foretrekker er helt klart.

Den danske Hotline har telefon-nummer 32 32 68 00 for de som er interessert og svenskene må ring til det danske nummeret for å få hjelp.

Hej Kjell Oskar

kender ikke de lokale forhold på GEN med da SK320 afgik var der 120 pax ombord

Hilsen
Ole
og da maa det have været et helvede i HAU da flyet ankom var der meget
meget lidt bagage ombord 7 stk

Hilsen
ole

Business Hotline er et ukjent begrep for sas.no og det er de jeg forholder meg til.

Da ser man tydelig forskjellen mellom de enkelte land-SASer. Kanskje dette er grunnen til at SAS Norge går så bra økonomisk, mens de to andre sliter - men de har da satt kunden i høysetet. Hva vi som kunder foretrekker er helt klart.

Den danske Hotline har telefon-nummer 32 32 68 00 for de som er interessert og svenskene må ring til det danske nummeret for å få hjelp.
Numret står även på den Norska sidan nu när jag kollade:
SAS Business Class Hot Line 24 timers service +45 32 32 68 00

Visserligen står det "Business Class Hot Line", men har man brådskande problem utanför ordinarie öppettid, så har man i alla fall ett nummer att ringa, och det är ju bra!

Du skulle booket via wideroe.no. Da hadde du iallefall fått kontakt på telefon i dag (jeg kom gjennom på telefon tidligere i dag uten problemer)...;) Min erfaring er at det er mye lettere å få kontakt med wideroe.no når du skal gjøre endringer osv. (men det hjelper selvsagt ikke deg nå, dessverre)

Och jag måste säga att det är ju rätt så illa att flyget går, men passagerare har bevisligen fått känslan av att flyget var kansellerat av någon anledning.
Även om 120 personer kom med så har det ju uppenbarligen blivit förvirring i alla fall!

LN-KGL, vad exakt sa de på högtalaranläggningen? Och stod det Cancelled på informationstavlorna? För när jag kollar flighten så ser jag ingen notering om att det någonsin blev cancelled.
Vad jag ser så var det först delay till 20:45, sedan 21:32 och till slut 23:00.
Men aldrig cancelled...

Men jag ställer mig också frågan, om det nu var så att flighten inte blev cancelled, varför skickade de ut allt bagage? Om flighten bara blev delayed och delayed borde de ju inte gett tillbaka bagaget. Något verkar ha gått galet i detta fallet!

Herlig å være på jobb i dag! Nå vet jeg ikke hva som faktisk ble opplyst om i går, men som vår danske venn sa så gikk SK320 til HAU i går kveld, helt full. En del er pax fra andre flighter, men de fleste booket på den. Informasjonen som de har sagt ble opplyst om i går var at alle som hadde bookinger på instilte avganger ble bedt om å reise hjem.

Du får si fra om du ikke får kontakt med SAS så skal jeg nok prøve å ordne at du kommer deg til HAU...

pear, du begynner også å kjenne lukten av et lik i lasten du også.

På høytalerne ble det helt klart opplyst at alle SAS-avganger var kansellert denne kvelden - og dette skjedde ikke bare en gang. Informasjonen på tavlene var ekstremt upålitelige tidligere på kvelden, så hvorfor skulle en plutselig nå stole mer på denne informasjon som ikke ble oppdatert og ikke lyde den skingrende stemmen over høytalerne.

Takk som byr Superhai, men det blir noen annen enn SAS som bringer meg vestover.
Hvis du derimot kan ordne klapp tilbake på nyåret, så hadde det vært en bra kompansasjon ;)

Last edited:
Og SAS flyr med halvfulle fly...

Fra VG
När man läser media från Norge så blir man ju rätt förbannad!
Norwegian är hjälten och SAS är svarta fåret! Sjukt! Det känns inte riktigt som att det är SAS fel det här, men så fort något händer med SAS så älskar media att fullkomligt slakta dem! Men när Norwegian har misserabla on-time siffror så blir det en notis om det och så är det borta innan folk har hunnit reagera!
Och SAS har ju rätt många fler flighter än Norwegian, så det går ju inte riktigt att jämföra situationerna heller!

Nej, jag blir riktigt irriterad över mediarapporteringen! Är opinionen så i Norge också att "alla hatar SAS, alla älskar Norwegian"?

Som dere sikkert forstår så er det en veldig kompleks operasjon som skal gjennomføres når situasjoner som i går oppstår. At pax blir bedt om å reise hjem, for deretter å oppleve at flyet likevel gikk noe senere, er dessverre slik resultatet kan bli. Situasjonen endrer seg jo fra minutt til minutt. Et minutt kan det se ut som man ikke har fly/crew nok tilgjengelig på OSL slik at man må kansellere en rute. Deretter kan situasjonen endre seg såpass mye (av diverse årsaker) slik at man plutselig likevel har et fly/crew tilgjengelig og operasjonssentralen til selskapene kan da likevel velge å sette opp igjen ruta. Noen pax blir da fornøyd, andre blir misfornøyd. Så hva skal man gjøre? Det er ingen som spør om de pax som faktisk kom seg til HAU var fornøyde med det? ...det tror jeg faktisk de var! :)

När man läser media från Norge så blir man ju rätt förbannad!
Norwegian är hjälten och SAS är svarta fåret! Sjukt! Det känns inte riktigt som att det är SAS fel det här, men så fort något händer med SAS så älskar media att fullkomligt slakta dem! Men när Norwegian har misserabla on-time siffror så blir det en notis om det och så är det borta innan folk har hunnit reagera!
Och SAS har ju rätt många fler flighter än Norwegian, så det går ju inte riktigt att jämföra situationerna heller!

Nej, jag blir riktigt irriterad över mediarapporteringen! Är opinionen så i Norge också att "alla hatar SAS, alla älskar Norwegian"?

Slik jeg leser oppslaget i VG.no så står det vel bare at SAS ikke flyr med fulle fly. DY sier at de har så godt som fulle fly.

En stygg ripe i lakken er det for SAS, men forhåpentligvis ikke noe banesår.

Og PAViking, det var helt klart SAS-folk som kom på PA-anlegget - de til og med slåss om mikrofonen virket det som i begynnelsen. Norwegians PAer var klare og tydelige og hadde en søt aksent med asiatisk tilsnitt.

Slik jeg leser oppslaget i VG.no så står det vel bare at SAS ikke flyr med fulle fly. DY sier at de har så godt som fulle fly.
Personligen tycker jag att det är en väldigt stark vinkling i artikeln åt att Norwegian inte har några problem för tillfället, men att SAS har jätteproblem och inte får med sina passagerare, och slutsatsen jag tolkar att tidningen vill att man ska ta är att det därmed är SAS fel och att de har problemen.

Men visst, man kan väl läsa in olika saker från artikeln antar jag...

Back