Toska kom med Widerøe

MartinL

ScanFlyer Dusty
Toska kom med Widerøe

Så på tv at Toska akkurat landet i Norge med Widerøe? Skjønte ikke helt den, det var også vanlig pax ombord. Hvorfor Widerøe? Den har vel neppe gått fra Spania eller kan det være transfer fra Torp eller Bergen?

Re: Toska kom med Widerøe

Wideroe flyr CPH-SVG for SAS?

Fra VG:
Kapteinen og de ansatte i flyet skal ikke ha visst at en av Norges mest kjente ranere var om bord.

Dette er i tilfelle et alvorlig brudd paa sikkerhetsbestemmelsene. Fartoeysjef og besetning skal alltid vaere informert om fangetransport.

måtte være det ja. Men hadde egentlig trodd at de chartret eget fly hele veien.

Muligens greit at ikke alt var helt "som normalt" når det gjelder reiseruten til en sådan person?

Tviler meget sterkt på at kaptein ikke var informert. Når jeg jobbet i AY hadde jeg ganke mye å gjøre med politiets reisekontor, med INADer og DEPAer, sjelden noen problemer der.

Om ikke noen har "vært smart", og valgt å gjøre ting på en annen måte enn den som skal brukes.

Men når mannen boarder med håndjern, så bør ihvertfall en eller flere C/Aer ha oppdaget det, og har de ikke fått noen "Notification of Passenger in Lawful Custody", så tror jeg de ville rapportert dette til kaptein omgående.

Back