• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Torp i går...

Re: Torp i går...

er dette tatt fra ansatt-parkeringsplassen?? Med stige, eller? Må kanskje ta meg en tur ned til TRF og spotte litt. Kurt - har du noen spotterguide planlagt for Vestfold International??

F100 var ikke erstatning for WF - kanskje en charter ? Den gikk til SPU (Split) så vidt jeg kan finne ut.
Wf`s 3 Q400 er alle i drift for tiden.....

Originally posted by CK
Må kanskje ta meg en tur ned til TRF og spotte litt. Kurt - har du noen spotterguide planlagt for Vestfold International??

Samme tanken har slått meg. Nå kan man risikere å støte på en av Boeing's Dreamlinere, og det kan ikke akkurat OSL umiddelbart skryte av. :spin:

Originally posted by CK
er dette tatt fra ansatt-parkeringsplassen?? Med stige, eller? Må kanskje ta meg en tur ned til TRF og spotte litt. Kurt - har du noen spotterguide planlagt for Vestfold International??

Bildet er tatt fra ansatteparkeringa. Fint sted å stå når flyene kommer inn fra syd.:up:

men, man må vel ha en liten stige eller noe?

Det er selvsagt en fordel med noe å stå på. Ellers så er det en bunker der fra 2. verdenskrig som også er fin å bruke!

Livery'en er kjempefin......Ryanair burde fått malt om alle flyene sine ;)

Enig! Denne kler 737`n meget godt og er en klar forbedring av Ryanair`s design...:up:

Originally posted by HMWK
Det er selvsagt en fordel med noe å stå på. Ellers så er det en bunker der fra 2. verdenskrig som også er fin å bruke!

Er vel ingenting der som stammer fra andre verdenskrig, vel?

Torp ble vel bygget ut for amerikanske u-landsmidler på femtitallet i og med at den første flygeaktiviteten skjedde i 1956 da 332 og deler av 336 var forlagt der. Den har vel aldri hatt noen egen skvadron, bare skvadroner på tur.

Men så er det flere selskaper som har dreamliner-designet - f.eks. denne AB 76G
D-ABBN.jpg

CK, har en del kart i nesten klare (det er det som tar tid) - deriblandt TRF. Får se hva jeg får tid til i løpet av høsten.

Originally posted by Falcon
Originally posted by HMWK

Er vel ingenting der som stammer fra andre verdenskrig, vel?

Ok, kanskje jeg tar feil, men det er en bunker der. Om den stammer fra 2. verdenskrig eller ikke har forsåvidt ingen betydning i denne sammenhengen.

Det er nok ikke noe rester fra WWII på Torp nei. F100 som er nevnt er en charter til Split som skal gå noen ganger i høst. Et spørsmål: ER TORP ET BRA SPOTTERSTED ??

:zzz

Originally posted by karlsdp
ER TORP ET BRA SPOTTERSTED ??
Hvis du er på jakt etter KLM Cityhopper, Widerøe og Ryanair: JA. Ellers....

Back