Re: Om erfaringer med Hilton og HH
Hilton Barcelona, Avd Diagonal 589, jeg var eneste kunde ved innsjekk-skranken og de 5 bak skranken brukte nesten 30 minutter på å sjekke meg inn. Problemet var at rommet var pre-paid, og at mitt Amex-kort med samme nummer nå hadde en annen expire date enn hva som sto i bookingen, som var gjort 4. juli 2013. Det er vel ikke så uvanlig at man får en forlenget exp date i løpet av året ? Etter nesten en halvtime lot de meg få nøkkelkortet, men mitt Gold HH kunne de ikke godta. Selv om kortet hadde exp date march 2015. De fikk sine informasjoner fra Watford UK. Jeg gjorde en fake booking bare for å vise det at jeg har gull ( ekte), og da sa supervisoren som var tilkalt, ' men det er jo på det andre Hilton i Barcelona', hva ?? kan jeg være gull på et Hilton og blå på et annet i samme by ?
Sendte en epost til HH i USA og fikk svar med bekreftelse på HH Gull til 31. mars 2015, men selv da trakk supervisor på skuldrene og slo ut med armene og sa han ikke kunne gjøre noe. Så, ingen oppgradering, men jeg fikk internett gratis og frokost for halv pris.
Hotellet og rommet var OK, men sammenlignet med det andre Hilton i Barcelona hvor jeg har bodd tidligere, ( i den andre enden av Avd Diagonal ), var dette et hotell jeg neppe booker igjen. Jeg antar at det må være et franchise hotel, med tilgang på data fra en annen server enn andre Hilton-hoteller. Supervisoren viste med skjermen sin, og jeg så at det sto Blue der. Merkelig. En ny bestilling i april 2014, som altså ble gjort på min pc mens jeg sto der, viste Gold.