Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Hvor langt er det bort til Paddingtonstasjonen egentlig? Og kan en gå der sent på kvelden? Mener å huske det var litt dodgy.

Det er helt grei gangavstand. Syntes det var helt ok å tusle i området på kveldstid...

Om erfaringer med Hilton og HH

God kveld fra et endelig vårlig Haugeby,

Har et par spørsmål, har booket 4 enkeltrom for 4 døgn på Doubletree by Hilton Westminster, for meg selv og 3 kolleger. Alle rommene er booket «i min HH konto».

På bekreftelsen jeg har fått tilsendt står følgende: «you ar eligible for a custom upgrade for as little as £25».

Spørsmål: Er dette verdt det? Noen som har erfaring her? Hvilken oppgradering kan man forvente?, og vil dette være mulig for oss alle 4, siden alt er bestilt i mitt navn/konto?

Opprinnelig rom bestilt er type «Queen guest room», det har jeg bodd på før der, og det er forsåvidt helt greit det.

PS! Jeg har ikke noe elitestatus hos Hilton, kun Silver DS!

Mvh
Fjordheim

PS2! Er vel for mye å forvente at jeg får poeng for alle 4 rommene :) eller…… DS!

Jeg vil legge til et spm på Fjordheim sitt spm. Jeg har booket 2 rom 3 netter på Hilton Hua Hin. (det er langhelg i Thailand den helgen (3-6 April) så det ble en relativt dyr greie der rommene koster 8 500,- THB per natt. Standard Executive-rom).

Begge rommene er registrert på mitt HH kort (bare sølv, men opptjent ærlig og rederlig) og betalt med mitt kredittkort. Får jeg da poeng og nights for seks netter eller bare for tre netter for det rommet jeg selv bor på?

Jeg vil legge til et spm på Fjordheim sitt spm. Jeg har booket 2 rom 3 netter på Hilton Hua Hin. (det er langhelg i Thailand den helgen (3-6 April) så det ble en relativt dyr greie der rommene koster 8 500,- THB per natt. Standard Executive-rom).

Begge rommene er registrert på mitt HH kort (bare sølv, men opptjent ærlig og rederlig) og betalt med mitt kredittkort. Får jeg da poeng og nights for seks netter eller bare for tre netter for det rommet jeg selv bor på?

Det skal vel være mulig, man må vel få alle rommene på samme regning ved utsjekk etter det jeg har lest.

Elllers var jeg på Hilton Hua Hin i begynnelsen av denne måneden, og det var en nedtur i forhold til tidligere opphold, bl.a. er executive club fasilitetene kuttet drastisk. Se min anmeldelse på TripAdvisor: http://no.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g297922-d305917-r198492499-Hilton_Hua_Hin_Resort_Spa-Hua_Hin_Prachuap_Khiri_Khan_Provinc.html#REVIEWS

Ville gått for Intercontinental om ikke prisene er helt ville.

Takker for input.

Dessverre var alt i 4,5-5*-klassen så godt som oppbooket før jeg skulle booke, så da ble det Hilton.

Skal rapportere ang fasit på poengopptjening etter oppholdet.

Man får opptjening for maksimalt to rom og må betales samlet på én regning.

Fra HHonors T&C: "A Member may earn Base Points for up to two rooms per stay, if all eligible charges for both rooms are paid on one folio. Base Points will be earned for all eligible folio charges incurred on both rooms."

Conrad Tokyo. Tre netter. Ekte gull. Ingen oppgradering. Gratis frokost, gratis inngang til spa, treningssenter og svømmebasseng.

De har challenges. Den siste jeg fikk fra EBG/CCC fikk jeg beskjed om å legge ved kopi av mine siste stays hos CC og så kunne de "vurdere det"

Hvor langt er det bort til Paddingtonstasjonen egentlig? Og kan en gå der sent på kvelden? Mener å huske det var litt dodgy.

800 meter & ca 5 minutter med tillekoffert.
Helt OK, dersom man er over 180 på sokke-lesten :-)

Hei,
Noen som har brukbare erfaringer med HH-og statusbruk i Orlando ?
Jeg har en plan ifm en challenge, og trenger derfor 1 sted i 4-5 netter med 2 rom (10 nights) 2 stays - redd det blir litt Disney eller tilsvarende.......

Kopierer min tidligere post i tråden:

Hilton Orlando nå i helgen: booket to rom som begge ble oppgradert til executive rooms i 18 etasje. Fikk tidlig innsjekk kl 1145, og utsatt utsjekken til kl 1600.

Gratis frokost for alle 4 personer i loungen i 19 etasje (toppetasjen). Denne frokosten var derimot meget skuffende, knapt nok brød eller pålegg, verken egg eller bacon, og generelt stusselige saker.

Var også gratis Hors d'oeuvre i loungen fra 17-19, men dette prøvde vi ikke.

Et fint bassengområdet på hotellet, meget stort og bra treningsstudio, og meget servicemindede og hjelpsomme ansatte.

De har challenges. Den siste jeg fikk fra EBG/CCC fikk jeg beskjed om å legge ved kopi av mine siste stays hos CC og så kunne de "vurdere det"

Da må du også bli litt mere "horete" i hotell valgene Cecilie.
Jeg har lykkes med å matche CC-Gold til HH Diaamond i løpet av 6 uker.
Innsjekk hver kveld, 2 dagers opphold med 2 rom - før alle utgiftene på rommet og vips Diamond.

Bruk denne agenten;

alan.conway@hilton.com

Lykke til,

Hvor ligger dette Hilton hotellet i forhold til hele "moroa" for the kids ??

Det ligger relativt nærme Sea World, men i forhold til Universal/Disney/Wet'n'Wild må man påregne kjøring. Du finner mange hoteller som ligger nærmere, men personlig er dette ett av de bedre hotellene jeg har bodd på i Orlando. Hvis jeg ikke husker helt feil er det også gratis shuttle fra hotellet til alle de store parkene.

Hei,
Noen som har brukbare erfaringer med HH-og statusbruk i Orlando ?
Jeg har en plan ifm en challenge, og trenger derfor 1 sted i 4-5 netter med 2 rom (10 nights) 2 stays - redd det blir litt Disney eller tilsvarende.......

Skal ikke si at jeg har erfaring, men jeg søkte mye rundt på nettet og leste en del anmeldelser før jeg booket Waldorf Astoria Orlando til en tur i sommer.

Dette hotellet ligger rett ved siden av Hilton Orlando Bonnet Creek, som også har fått veldig gode anmeldelser for folk som reiser med barn. Valgte Waldorf da vi tenkte at det var kanskje litt mindre kids som løper rundt.

Ett av disse vil sikket være ett godt valg, ligger i disney world, og du har visst utsikt mot Epcot sentere og fyrverkeriet som er hver kveld.

Itillegg så har de 18hulls golfbane onsite.

Hilton Dresden
Gull
Oppgradert til Executive rom. Wlan, vannflaske, velkomstbrev og frokost i lounge.

Gullkortet går ut mandag. Har allerede mottatt basic kort i posten. Dette er siste stay av 4 på 90 dager i challenge for å få gull. Har tidligere forlenget gullperiode med en annen challenge. Får se om det funker en gang til.

Rommet er ett nummer for lite til alle møblene så det er ikke mulig å åpne en skapdør eller skuff uten at det butter borti noe.

Hilton Barcelona, Avd Diagonal 589, jeg var eneste kunde ved innsjekk-skranken og de 5 bak skranken brukte nesten 30 minutter på å sjekke meg inn. Problemet var at rommet var pre-paid, og at mitt Amex-kort med samme nummer nå hadde en annen expire date enn hva som sto i bookingen, som var gjort 4. juli 2013. Det er vel ikke så uvanlig at man får en forlenget exp date i løpet av året ? Etter nesten en halvtime lot de meg få nøkkelkortet, men mitt Gold HH kunne de ikke godta. Selv om kortet hadde exp date march 2015. De fikk sine informasjoner fra Watford UK. Jeg gjorde en fake booking bare for å vise det at jeg har gull ( ekte), og da sa supervisoren som var tilkalt, ' men det er jo på det andre Hilton i Barcelona', hva ?? kan jeg være gull på et Hilton og blå på et annet i samme by ?
Sendte en epost til HH i USA og fikk svar med bekreftelse på HH Gull til 31. mars 2015, men selv da trakk supervisor på skuldrene og slo ut med armene og sa han ikke kunne gjøre noe. Så, ingen oppgradering, men jeg fikk internett gratis og frokost for halv pris.
Hotellet og rommet var OK, men sammenlignet med det andre Hilton i Barcelona hvor jeg har bodd tidligere, ( i den andre enden av Avd Diagonal ), var dette et hotell jeg neppe booker igjen. Jeg antar at det må være et franchise hotel, med tilgang på data fra en annen server enn andre Hilton-hoteller. Supervisoren viste med skjermen sin, og jeg så at det sto Blue der. Merkelig. En ny bestilling i april 2014, som altså ble gjort på min pc mens jeg sto der, viste Gold.

Hei,

Ifm en HH Challenge, må jeg ha 4 stays.
Hva skjer om jeg booker, og sjekker inn på 2 forskjellige hoteller
Bor kun på det ene, et "solid" Hilton - ett Hilton Garden Inn,
Diamanten kan nemlig kun koste USD 69,,-

Back