Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Hei,
Noen som kan anbefale i Hilton Hotel i London ?
Det gjelder siste nest siste helgen i mars vi er totalt 4 barn / 4 voksne + 2 pensjonister som skal feires fra torsdag -- søndag, gjerne sentralt
@

Vi er netop kommet hjem fra en lignende familietur, hvor vi boede på Hilton Metropole i 3 dage.

Alle tre rum booket i mit navn (med Gold status) og alle tre opgraderet til Executive Floor med lounge adgang, breakfast, happy hour osv. Bookede billigste kategori.

Rummene er ikke de mest moderne, men helt ok efter UK-standard. Til gengæld fik vi en super pris på ca. 115 GBP pr. nat.

Beliggenheden lige ved Edware Road stationen giver god og let adgang til hele London og faciliteter som pool, steam room, fitness rom, sportsbar mv på hotellet er ganske gode.

Morgenmaden er lidt dyr hvis man ikke får den inkluderet via opgrade eller Gold (25 GBP), men lige over for hotellet ligger en lille café der serveres fremragende English Breakfast for 8 GBP.

Ganske udemærket hotel. God kvalitetet til prisen, men et typisk London hotel, hvor værelserne godt kunne trænge til en opfriskning.

Hei,
Det gjelder siste nest siste helgen i mars vi er totalt 4 barn / 4 voksne + 2 pensjonister som skal feires fra torsdag -- søndag, gjerne sentralt
@

Jeg synes London Hilton on Park Lane jevnt over leverer veldig godt - spesielt om du har HH Gold og får oppgradering + lounge. Lokaliseringsmessig ligger hotellet slik at man kan gå til veldig mye (selvsagt avhengig av hvor man skal og hvilke interesser man har; ligger i nedre del av Park Lane). Nest siste helgen i mars ser det ut til at man får rom for 229,-/natt. Jeg tror jeg en og annen tur dit har vært så langt ned i pris som 180,-/natt, men en normalt billig overnatting koster 220-230,- per natt/rom.

Metropole som FlyHi anbefaler kjenner jeg ikke til, men koster samme helgen rundt 160,-/natt. Waldorf Hilton (Covent Garden) får du til 189,-/natt den helgen, og jeg har hørt flere som skryter av det hotellet (de har riktignok som oftest blitt oppgradert, så hvordan standardrommene er vet jeg ikke). Lokaliseringsmessig vil jeg vel foretrekke Waldorf fremfor Metropole (men Park Lane fremfor Waldorf).

Hei,
@

Ville anbefalt Waldorf Hilton London, ligger rett ved Covent Garden og er et lekkert hotel, har ikke bodd her selv så kan ikke si noe om rommene, men jeg har vært på afternoon tea her og det var veldig bra.

Uansett hva du velger så ville jeg anbefalt deg at du bruker Promotion/Offer code: PGLL01
eller Group code: PR13CB

Det gir veldig mye hyggeligere priser, group code virker bare på Hilton hotell ikke Waldorf.

Attachments

• Skjermbilde 2014-02-25 kl. 15.00.13.jpg
    Skjermbilde 2014-02-25 kl. 15.00.13.jpg
    63.6 KB · Views: 602
  • Skjermbilde 2014-02-25 kl. 15.00.32.jpg
    Skjermbilde 2014-02-25 kl. 15.00.32.jpg
    68.4 KB · Views: 602

Uansett hva du velger så ville jeg anbefalt deg at du bruker Promotion/Offer code: PGLL01
eller Group code: PR13CB
Prøvde den første koden, men så ingen prisendring. Er koden begrenset i tid eller område? Og den siste er altså kun for grupper?

Jeg mistet Hilton gull for ca et år siden, men har fortsatt CC gull i behold.

Funker det å statusmatche CC gold til Hilton gold?

For øvrig, er det andre som matcher som er verdt å nevne?

Jeg mistet Hilton gull for ca et år siden, men har fortsatt CC gull i behold.

Funker det å statusmatche CC gold til Hilton gold?

For øvrig, er det andre som matcher som er verdt å nevne?

Jeg tok nettopp kontakt med Hilton da jeg mister mitt CC gull. Fikk beskjed om at jeg vill få gull hvis jeg fullførte 10 netter eller 5 opphold i løpet av 90 dager.

Mao de git deg ikke automatisk gull, men en challenge :)

Prøvde den første koden, men så ingen prisendring. Er koden begrenset i tid eller område? Og den siste er altså kun for grupper?

Jeg er litt usikker på hvor og når kodene virker, har hatt vekslende hell (stort sett har de virket)

PGLL01 virker nesten alltid, spesielt i helger, har 2 bookinger med denne koden i New York i april. Hvis hotellet har prepaid rate så er den ca det samme som denne, bortsett fra at PGLL01 raten er en reservasjon og kan kanseleres.

PR13CB er en corporate code, denne virker ikke på amerikanske hoteller, men jeg har hatt god utelling på hoteller i Europa. Det spekuleres litt i hvem som faktisk eligible for denne raten, men jeg har brukt den 3 ganger uten at noen har stilt ett spørsmål.
På noen hoteller inkludere det da også frokost. Dette er en pre paid rate som ikke kan refunderes.

Jeg fikk tipset fra loyaltylobby

http://loyaltylobby.com/2012/11/11/hilton-15-off-discount-code-for-worldwide-use/

http://loyaltylobby.com/2011/10/23/...e-offer”-or-“corporate-benefit-partner-rate”/

Da har jeg vært innom 3 forskjellige hoteller i USA med gull og er ikke imponert:

Hilton San Francisco (Union square): Ingen annen fordel enn 2 flasker vann, og kun to flasker første kvelden, ingen påfyll. Vann på hotellets brusmaskin kostet $4.00!!!

Hampton Inn, lake Havasu. Ikke noen verdens ting...

Hilton Garden inn, Yuma, "We appreciate your gold status" når jeg sjekket inn, 2 vannflasker og noen kuponger på ekstra poeng om jeg spiste og drakk for over $25.

Ingen gratis frokost noen sted, er dette på vei ut som gull-fordel? Sist jeg var i USA var det frokost på alle hilton jeg overnattet på.

Vel, vel får rapport fra meg senere... Millenium NYC neste uke og Conrad Chicago om tre uker....

Hei,
@

I likhet med Flyhi bodde også vi på Hilton Metropole da vi var på tur med familien i vinterferien i fjor. Vi var to voksne og to barn. Vi bestilte den gang Family Superioer rom. Det fungerte aldels utmerket. Rommet var stort og fint, frokost var inkludert og ikke var det spesielt dyrt heller. Frokosten synes jeg forøvrig var meget bra. For oss som liker å løpe, kan det og nevnes at hotellet ikke ligger langt fra Hyde Park hvor løpemulighetene er meget bra. Jeg var ikke gold den gangen så noe oppgradering eller noe slikt var ikke aktuelt.

Bodde på Hilton Islington i London nå i helgen. Flotte rom og nyoppusset. Oppgradert fra standard til superior som Hilton Gold. Betalte med cash+poeng og kom vel på 50£+15000 poeng pr natt. Ser at de har gode priser ellers også.
Haugevis av gode spisesteder og pub'er i nærheten. Og 5 min rolig gange til Angel metroen (en del av Nothern line) for å komme seg kjapt rundt omkring. Tok tube'n direkte fra LHR terminal 5 til Kings cross, Angel ligger da 1 stopp etter denne på Nothern Line.
Kan også anbefale http://thecraftbeerco.com/pub/islington-london/ om man er glad i godt øl

Bodde på Millenium Hilton, New York 27FEB-03MAR. Ble oppgradert til Cityview på gull, samt fikk frokost for 2 alle dager. 2 flasker med vann første dagen. Har bodd her 2 ganger tidligere og da blitt oppgradert til Junior Suite, så litt skuffende at det ikke ble det denne gangen. Mistenker at det er pga mangel på suiter med separate senger (vi reiste 2 st og trengte twin).

En ting jeg likte var at når vi ble oppgradert så rekalkulerte de også raten, noe som ga en lavere pris, merkelig nok. Sparte 1500kr på 4 netter.

Meget hyggelig betjening som alltid, ingenting å klage på. Sen utsjekk var ingen problem. Fikk rett over 20000 poeng for 4 netter, og det var uten dobbel dipping. Ser det har slått inn 3 bolker med ekstrapoeng fra div kampanjer.

Jeg søkte litt rundt på nett etter muligheter for å skaffe instant status til konen, da hun skal ha noen hotellopphold uten at jeg er med og kom over denne: https://hiltonhhonors.com/ProcessLanding/ProcessLanding/?lp=accenture

Vet det har vært noen forespørsler her etter nye muligheter for "juksegull", denne gir riktignok bare silver + gull etter 4 stays. Ut i fra teksten virker det som det skal fungere for eksisterende kunder, men personlig har jeg kun testet den på en nyopprettet konto for fruen, som fungerte utmerket.

Når det gjelder Hotell i London knuser både Hilton on Park Lane og Waldorf Hilton Metropole dersom prisen er tilnærmet lik. Har kun hatt Execiutive rooms på disse hotellene.

Millenium Hilton, 51 etasje med fantastisk utsikt over 9/11 Memorial og Freedom
Tower, frokostkuponger.... Intet vann foreløpig ( spiller ingen rolle egentlig )

Hilton JFK. Booked cheapest corporate rate and have Gold status. Upgraded to King and Exec floor. General manager greeting guests in the lobby and later in the Exec lounge. Hotel completely refurbished 2 years ago and the staff are friendly and welcoming. Convenient to JFK with airport shuttle every 30 mins. Recommended.

Savannah Hilton DeSoto. Velkomstbrev og frokostbonger. Vet ikke om alle fikk de 2 vannflaskene som var på rommet.

Hilton Garden Inn Philadelphia City Center. Frokostbonger og 2 vannflasker som ekstra.

Hilton Orchard i Singapore, fem netter. Ekte gull. Oppgradert til rom med tilgang til executive lounge. Har også fått invitasjon til Management Cocktail på onsdag kveld. Høres sossete og kleint ut :p

Back