Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Conrad Singapore, kun oppgradering til business floor, var ikke akkurat det jeg ville så får se om jeg gidder å bli her hele oppholdet. :headbang Hjalp ikke akkurat mye på at betjeningen virket sure og lite imøtekommende.

Hilton Stucky Molino Venezia

Meget bra hotell ved første øyekast, første opphold i Hilton som gull. "Personlig" velkomstbrev fra hotellets Hhonors manager, 2 vann og en ferdigblandet bellini på flaske og to sjokkisbiter ventet på businessrommet jeg har blitt oppgradert til. Litt skuffende da man allerede hadde bestilt rom ett hakk opp for å bli oppgradert til exec floor. Er heldigvis exec lounge i lobbyområdet også, så får man sjekke om det er mulig å flytte litt på seg... Deilig rooftop bar, satser på 4 digge dager her ;)

Holdt på å glemme helt mine 70000 poeng på HHonors-kontoen.. Hm. Reisesjuk.

Hilton Barcelona Diagonal Mar

Sjekket nettopp inn her. Hadde booket vanlig rom med partial sea view, og var i utgangspunktet oppgradert "kun" til sea view og ingen executive. Spurte vennlig om vi likevel hadde tilgang til executive loungen, men da måtte vi bytte rom til executive floor, og der var det kun twin rooms tilgjengelig. Det takket vi selvsagt ja til.

Hyggelig velkomst, gratis frokost, internett og exec lounge. Pris per natt; € 141,-.

Og der fikk man loungetilgang gitt etter å fjerne et par "fordeler" ved businessrommet. Jaja, skal visst være gratis alkohol også i loungen. Godsnakking lønner seg. ^^

Da jeg hovedsaklig holder meg til SPG-eiendommer, var det blitt en stund siden sist jeg bodde på et Hilton Honors hotell, derfor booket jeg et par netter på DoubleTree Resort by Hilton Surin Beach Phuket, for at poengene mine ikke skulle utløpe.

Booket billigste kategori, oppgradert til suite (juksegull). Rommet var litt gammelt, kunne trengt en overhaling, særlig badet. Ellers fornøyd med eiendommen. Selve området Surin Beach var rimelig dødt, i hvert fall nå i juli. Det var også lang i fra så vakkert som jeg har sett på bilder etc., så det ble med to netter her.

Hilton Madrid: Siden mitt gullkort var blitt nedgradert til Blue naa nylig, la jeg inn faderns gullkort i bestillingen. Dette funket tydeligvis greit. Er naa oppgradert til Executive room i 5. etg. med tilgang til lounge, gratis wifi, gratis frokost i loungen/restauranten + 2stk complimentary bottles of water. Maa dog si at utvalget av snacks i loungen i gaar kveld var daarlig: kun potetgull og popcorn, i tillegg til et relativt variert drikkeutvalg. Men skal ikke klage naar en har faatt alt dette med juksegull.

Hilton Madrid: Siden mitt gullkort var blitt nedgradert til Blue naa nylig, la jeg inn faderns gullkort i bestillingen. Dette funket tydeligvis greit. Er naa oppgradert til Executive room i 5. etg. med tilgang til lounge, gratis wifi, gratis frokost i loungen/restauranten + 2stk complimentary bottles of water. Maa dog si at utvalget av snacks i loungen i gaar kveld var daarlig: kun potetgull og popcorn, i tillegg til et relativt variert drikkeutvalg. Men skal ikke klage naar en har faatt alt dette med juksegull.

Da har du kanskje kommet noe sent? Tror maten bare står fremme til kl 20 eller noe slikt. Og så drikkevarer til kl 22 eller 23 sammen med nuts/chips. Sånn var det i fjor i allefall.

Husk for all del å ta frokosten nede i restauranten. Mange ganger bedre enn den litt enklere varianten i loungen.

Hilton Tokyo - ingen oppgradering.

Hilton Osaka, ble oppgradert til executive room og dermed tilgang til loungen. Veldig hyggelig innsjekk- ble godt mottatt.

w

Hilton Praha (ikke old town).
Vi var 5 stykk fordelt på 2 rom, ble oppgradert til exec.
Første gang vi var der (romjula) så fikk jeg mail på forhånd at vi kunne bruke exec sjekkin, pluss at det lå sjokolade på rommet. Denne gangen fikk jeg beskjed fra resepsjonen om å gå opp og sjekke inn, hvorpå vi fikk beskjed om at de faktisk huska oss igjen (kan umulig være positivt). Tydelig mer restriktivt i loungen om sommeren, enn i jula. På sommeren var spriten kun fremme mellom 6 og 8 (var tilgjengelig på forespørsel), mens i julen stod den fremme etter lunsj en gang. Velg for all del frokost nede i resturanten, og ikke i loungen.
Ellers et supert hotell, og god service. Damen som styrte over loungen kom til og med bort til oss, sa at nå skulle vi ha kalde øl, og henta kalde øl til oss.

Basert på den siste mailen fra dem ser det ut som HH går over fra "segmentopptjening" til opptjening i forhold til hvor mye man bruker

Over the years, we have evolved and enhanced the Hilton HHonors™ program to provide benefits that deliver value and complement the way you travel. We have reviewed our members’ earning preferences and have decided to simplify our Earning Style Options.

On January 6, 2014, we will discontinue the Points & Fixed Miles Earning Style. At this time, you will automatically start to earn variable miles, or 10 HHonors Base Points plus one airline mile (or kilometer) per eligible US dollar spent for most stays.* This will appear as Points & Miles™ in your HHonors account profile.

Nei, det stemmer ikke helt. Før fikk man f.eks Hiltonpoeng basert på hotellregningen + f.eks 500 poeng til Eurobonus.

Når blir det slik at begge komponentene blir avhengige av spending. Både HHonors miles og opptjening hos flyselskap. Har ingen effekt for meg, da jeg velger uansett ekstra HHonorspoeng i stedenfor opptjening hos flyselskap.

Thomas

Dette er nok en nedgradering fra Hilton, det blir ikke mer 500 EB poeng nå. Når koster Hilton 500 daler natta? Ikke bra. Men humoren var jo at meldingen beskrev det som en "enhancement", vi vet jo alle hva det betyr.

Dette er nok en nedgradering fra Hilton, det blir ikke mer 500 EB poeng nå. Når koster Hilton 500 daler natta? Ikke bra. Men humoren var jo at meldingen beskrev det som en "enhancement", vi vet jo alle hva det betyr.

Dette er jo ikke per natt. Så bor du 5 netter til en sum av 1000 USD så vil du få 1000 EB poeng mot bare 500 pr stay i dag. Jeg tror dette kan lønne seg for de som har færre men lengre opphold.

Nei, det stemmer ikke helt. Før fikk man f.eks Hiltonpoeng basert på hotellregningen + f.eks 500 poeng til Eurobonus.

Man kunne velge om man ville ha fast opptjening eller ifht. spending på flyselskapene også (vet ikke om det var tilfelle for EB)

Man kunne velge om man ville ha fast opptjening eller ifht. spending på flyselskapene også (vet ikke om det var tilfelle for EB)

På hhonors siden vedr. SAS Eurobonus har det alltid stått "select Points and Fixed Miles as your Double Dip Earning Style within your HHonors profile"

For noen år siden hadde jeg valgt variable miles for partnere i hhonors-profilen min, og på et opphold i Dubai fikk jeg Eurobonus-poeng basert på hotellregningen som var under 500 poeng for det oppholdet.

Elara, Grand Vacations Vegas.. Nå ekte gull ( som de ikke ser :lol:).

Superstor suite , nærmere 100 kvadrat. Og alt vi IKKE har behov for i våre tre netter. Men herlig med god plass.

Stort boblebad på soveværelset, supermoderne kjøkken med oppvaskmaskin. Vaskemaskin på badet, 4 TV pluss widescreen projektor som dekker panoramavinduene i stua. Spisesalong, stor sittegruppe i stua. Pris $ 84 ++..
Fikk 2 flasker vann og kode til wlan grunnet gullkort. Ellers tror jeg det var standard rom. Online tilbød de oppgradering, men til 30 dollar.

Kun én TV her og den fungerer dårligere enn videosystemet ombord hos SAS. Det er ett slags hjemmelaget system med mere info for salg av ekstra tjenester, henger hele tiden og booter stadig.

Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Trenger litt hjelp da er jeg er helt fersk angående Hilton
tenkte å booke meg et rom på Kastrup og da står det:

"ANY WEEKEND ANYWHERE SALE SAVE UP TO 33 PERCENT ROOM ONLY EARN HHONORS POINTS" hva betyr bare HHONORS points ?
altså hva får jeg i tillegg visst jeg velger full rom pris
å bør jeg velge et dyrere rom for å få mer poeng
og får jeg eurbonus poeng i tillegg ?

Last edited:
Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Det er en tilbudspris, men du får HHpoeng allikevel.
Det står room only, Dvs uten frokost. Ikke only earn HHonors Points.

Nei, du får ikke EB poeng i tillegg.

Back