Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Da var jeg også tilbake på blått etter et ufortjent år med gull. Noen sjangs for å jukse til seg gull igjen?

Noen som vet om jeg får gratis frokost for hele gjengen dersom jeg bestiller to rom på meg med gullkort?

Noen som vet om jeg får gratis frokost for hele gjengen dersom jeg bestiller to rom på meg med gullkort?

Det tviler jeg på, hhonors.com sier "complimentary continental breakfast for you and up to one additional guest registered to the same room each day of your stay".

Hadde noen netter på div Hilton og Doubletree i USA nylig, og fikk konsekvent to vouchers pr natt, selv om vi var tre på rommet.

Kjøpte i dag LX til DXB for kr 2.833 pr pax i februar. Har tenkt å brenne HH poeng på Conrad Dubai... Men virker som helt nytt fra høsten 2013, så ingen har vel info om det ?

Millennium Hilton Seoul

Ved innsjekk slengte jeg bare fram GOLD kortet, og ble kjapt henvist til heisen og innsjekk i 21 etg, som er executive floor. Bla bla der (sikkert all champisen hos Asiana som gjorde at jeg ikke var helt med :D ), og ned i 8 etg. Ikke mye utsikt, men rommet er ok. Så vet ikke hva rom jeg har, men all executive/gold greier følger med.

PS: Skulle det være mange skrivefeil er det executivelounge sin feil, er nemlig 3 timer "gratis moro" her :D
Samme hotell. Sjekket inn i resepsjonen nede, etter en knotete gåtur opp bakken fra Seoul Station, gjennom en garasje, opp via en litt bortgjemt heis og måtte lete for å finne resepsjonen. Og jeg var ikke engang full av Asiana-champis, kun litt fnisete av et par timer med ANA-rødvin. :p Ble oppgradert fra billigste rom til et-eller-annet-større-rom i 17. etasje, med tilgang til begge Executive-loungene, gratis wifi og frokost.

Loungen i 21. etg var rolig da jeg kom dit, med litt snacks og soft drinks. Etter hvert som det nærmet seg happy hour kom det en del høylytte amerikanere, så jeg flyttet meg ned til loungen i 19. etg, hvor det var dobbelt så mange høylytte amerikanere. En av dem skulle absolutt ha en lengre samtale med den totalt uinteresserte svensken ved siden av, som stort sett svarte med enstavelsesord. Bra med sosiale antenner der, altså. Stakk etter en halvtimes tid, ville heller bruke de 22 timene mine i Seoul by enn på hotellet - selv med gratis alkohol. ;)

Rommet var stort og fint, badet ikke mer enn middels pluss, nettet var raskt og frokosten var bra. En grei opplevelse, men det var på ingen måte verdt over 1400 kr (selv med juksegull) når man kunne få andre hotell i samme klasse (i hvert fall 4-stjerners) rett bortenfor for en tredjedel av prisen.

Last edited:

Jeg booket 2 rom på Hilton Berlin og fikk frokost til alle 4 - men fikk kun gratis internett til 1 rom.

Det tviler jeg på, hhonors.com sier "complimentary continental breakfast for you and up to one additional guest registered to the same room each day of your stay".

Hadde noen netter på div Hilton og Doubletree i USA nylig, og fikk konsekvent to vouchers pr natt, selv om vi var tre på rommet.

Den ene gangen jeg har bodd på Hilton med familien (mor, far og bror) på Doubletree i Seattle, fikk jeg fire frokostvouchere per natt (3 netter totalt)

For 3 uker siden; booket en junior suite på Hilton Amsterdam og ved ankomst ca kl 22:30 blir resepsjonisten tydelig forundret da PC'n hans forteller at vi er blitt oppgradert til John & Yoko's Honeymoon suite. Good times =)

Hilton/BA-tilbud. Ser ut som det er flex rates, og at man kan finne lavre pre-pay eller AAA-rates. Forskjellen på denne og HH Gull er vel at man får en flaske Champagne i tillegg:

Receive a complimentary room upgrade*, bottle of champagne (or alternative non-alcoholic drink) & triple Avios for your trip, when you book the Exclusive BA offer.

http://conradhotels3.hilton.com/en/offers/100044608.htm
http://waldorfastoria3.hilton.com/en/offers/100044596.htm

Fant eks. Conrad i NYC til 229 USD/natt

Embassy Suites San Juan, PR ved flyplassen (SJU). Brukte 30K poeng for en kjapp overnatting, kom inn sent, reiste ut grytidlig.

Alle rommene er jo suiter, full frokost og managers reception/ aapen bar i 2 timer er jo inkludert for alle. Mottok to flasker med vann og valgfri snack (som ble byttet mot to flasker ekstra vann) som amenity.

Ankom sent og reiste saa tidlig at vi ikke fikk brukt hverken frokost eller managers reception

Ellers ligger hotellet under en kilometer fra flyplassen. De har ikke shuttle, saa taxi er eneste alternativ. 11 dollar + 2 dollar fuel surcharge og 1 dollar for hver koffert, til og med carry ons skal de ha betalt. Welcome to PR :P

Paa poengfronten, brukte jeg 3 dollar for aa faa noe paa regningen paa ett gratis opphold. Det ble beloennet med 2000+1000 kampanjepoeng, rusk for de 3 dollarene og en kvalifiserende natt faktisk :P

London Hilton In Park Lane: Oppgradering til Executive rom med lounge adgang. Hyggelig og effektiv innsjekking. Gratis internett, som vanlig. Rom i 18. Etasje denne gangen, med utsikt i retning av Wellington Arch og Park Lane. Utsikten fra rommene i høyden er uansett bra, selv om jeg kanskje foretrekker enten Hyde Park utsikt eller mer direkte østover.

Loungen her er i mine øyne god. Det er en anstendig frokost (kontinental) med brukbart utvalg. De serverer afternoon tea mellom 15 og 17 (her jeg sitter nå), samt en kveldsbuffet med litt fingermat mellom 18 og 2030, eller deromkring. Da er det også servering av alkoholholdig drikke (det ser ikke ut til at det er fri flyt hele dagen på slikt).

Jeg kommer nok igjen... :)

Bodde på Hilton Kensington i London i perioden 14-17.juni. Selv om jeg var Blue i systemet deres så sa jeg at det må ha skjedd en feil i systemet deres og jeg viste dem gullkortet mitt. Heldigvis ble jeg oppgradert til et Executive room med lounge tilgang med alle fordeler som gullmedlemmer har. Så nå spørs det om jeg tørr å bruke Hilton gullkortet mitt så mye lenger før den evt blir inndratt i et eller anna hotell i fremtiden.

Bodde på Hilton Vienna Plaza 19-20.mai. Oppgradert fra KING HILTON GUESTROOM til Executive room med alle fordelene man får som (daværende) Gull medlem helt gratis.
Bodde på Hilton Vienna Danube 20-21.mai. Oppgradert fra KING HILTON GUESTROOM til KING HILTON GUESTROOM PLUS. De nektet å oppgradere meg til Executive room gratis og ville ha 20 Euro for det. Det sa jeg nei til. Fikk ihvertfall gratis vann på rommet, gratis frokost og drikkebonger for 2 personer ihvertfall. Greie hotell det.

Ellers må jeg si at Hilton har endret regler for Gullmedlemmer fra i år. Resepsjonisten på Hilton Vienna Danube forklarte meg de nye reglene. Tidligere fikk man automatisk oppgradering til Executive room fra Standard room. Nå må man visst kjøpe en slags Deluxe room for å bli oppgradert til Executive room. Er man Diamond medlem kan man fortsatt få automatisk opprykk fra Standard room til Executive room. Ellers har man ikke endret på andre ting for gullmedlemmer. Grunnen til at Hilton endret reglene er for at det er altfor mange (jukse) gullmedlemmer ute i markedet.

Det å "dele ut" gullkort tror jeg er en av de mest effektive markedsføringstiltakene dem har gjort. Før jeg fikk meg dette kortet gjennom "juks" vurderte jeg aldri Hilton som et alternativ. Resultatet av kortet er at jeg har hatt noen netter på hotellet siden jeg fikk det. Har lagt igjen noen kroner i baren og har bestilt alle rommene gjennom deres egne sider.

I tillegg har jeg i flere av tilfellene strukket meg noen hundrelapper for å få nettopp et Hilton-rom.

Fikk tilbudsmail ifra Hilton nå og der står statusen som gull enda.
Men fortsatt blå når jeg logger meg inn.
16664 poeng. Går det ann å bruke de til noe som helst?

Last edited:

Fikk tilbudsmail ifra Hilton nå og der står statusen som gull enda.
Men fortsatt blå når jeg logger meg inn.
16664 poeng. Går det ann å bruke de til noe som helst?

JA, du kan bruke poengene på å booke et rom med poeng og cash. Da får du noe avslag på rommet. Det gjelder vel mange Hilton hoteller, ikke alle.

Har selv noen (150.000) poeng hos Hilton som jeg skulle brukt. Gjelder samme oppgraderingsregel når en booker rom med poeng? Etter å ha hatt jukse gull kvalifiserte jeg vist til ekte gull i år, så min status er ennå den samme :D

Har selv noen (150.000) poeng hos Hilton som jeg skulle brukt. Gjelder samme oppgraderingsregel når en booker rom med poeng? Etter å ha hatt jukse gull kvalifiserte jeg vist til ekte gull i år, så min status er ennå den samme :D
Jeg fikk ihvertfall gratis frokost og wifi da jeg booket rom med poeng på et garden inn litt nord for Miami tidligere i år.

Man får de samme fordelene enten man betaler med penger eller poeng, ja. Det teller tom. som ett stay (muligens på antall netter også. Har kun bodd en natt totalt på poengbooking)

Back