Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Da har jeg hatt tre opphold på to Hilton hoteller i England (dvs. jeg er inne i siste oppholdet nå). To runder på London Hilton on Park Lane, og med et opphold på Doubletree i Cambridge i mellom disse.

På Doubletree er det ikke executive rom og ei heller lounge, men fikk frokost i den vanlige frokostsalen samt oppgradering til river view rom. Dette skjedde meg sist jeg var der også (da hadde jeg familien med og vi fikk oppgradering til en junior suite, samt frokost hele hurven).

På London Hilton, del 1, hadde jeg booket 6 netter i billigste romkategori. Dette er egentlig de 3-4 nederste etasjene som enda ikke er pusset opp (jeg forvillet meg inn i en av disse korridorene, og det ser ikke veldig kjekt ut der ute iallefall - men short story, de fleste etasjene er nå pusset opp...:-)). Jeg ble da oppgradert til 22. etasje og executive floor med city view, med tilgang til lounge. Loungen serverer frokost, afternoon tea mellom 15 og 18, noe kveldssnacks fra 18 til 21 samt alkohol i den samme perioden. Egentlig et veldig bra tilbud.

London Hilton, del 2, da måtte jeg booke et King Deluxe (vet ikke helt hva det egentlig er). Også her vanket det oppgradering, og denne gangen til the presidential floor som er 27. etasje (nest øverst mao.). Et helt vanlig størrelse rom, men betydelig utvidet bad. Litt mer tradisjonelt enn det jeg ellers har sett her, men kjekt å få med seg dette. Presidentsuiten er nærmeste nabo. Også her er det loungetilgang.

På begge oppholdene på London Hilton var/er det fullbooket den dagen jeg skal sjekke ut, men jeg har likevel klart å få sen utsjekk (riktignok ikke lenger enn til 1400, men det er greit nok for meg).

Alt i alt - mye valuta for de 6-7 sifrene man måtte legge inn i sin tid... :)

Prøver å få lagt inn en natt eller to i Berlin neste helg. Lite ledig med rom, og prisene deretter. Fant ut at på Berlin Hilton kan jeg (istedet for å betale 214 euro rommet) bruke 20 000 poeng pluss 56 euro pr natt.

Så tok jeg en tur innom tripadvisor for å sjekke opp hotellet. Når jeg så leser at en kar i november har snakket med manageren der som bekreftet at de ikke oppgraderer HH Gold til exec floor. Kun gir dem et rom med pen utsikt i samme kategori.

Det var i det øyeblikket jeg fant ut at den slags tull og tøys vil jeg ikke støtte, så da finner jeg meg en annen seng i den byen!

BF:cool2

Hilton Millenium Bangkok. Hadde bestilt Executive room med frokost og det var det jeg fikk. Lounge osv er allerede inkludert i rommet. Så ikke noe extra med gullkort her.

Hilton Millenium Bangkok. Hadde bestilt Executive room med frokost og det var det jeg fikk. Lounge osv er allerede inkludert i rommet. Så ikke noe extra med gullkort her.
Høres ut som om du skulle ha bestilt et billigere rom slik at du kunne fått oppgradering.

Doubletree Asterdam Centraal ligger til venstre etter en kommer ut av stasjonen. 5 min...

Personlig foretrekker jeg hotell på stasjonen. Har også bodd på Ibis på andre siden med rom over jernbanen. Helt OK for prisen. Så greit å kome til og reise hjem ( fra perrong 13A )

Et meget flott hotell i særklasse ( neida ikke DET hotellet i særklasse :colgate: )

Fikk high floor med den beste utsikt til byen og nærmeste kanal. Stort lyst rom med panorama vinduer som en kan trekke for utvendig "persienne".

Rommet har iMac PC med fri internett forbindelse. Samtidig er monitoren TV ..

Fri wi-fi over hele hotell ( uten login ).

Fikk flott frokostbuffet.. Anbefales, pris noe høy... Lørdag-mandag EUR 217 pr. natt..

Hilton Slussen Stockholm
Bestilte billigste rom på nett, men ble oppgradert til et stort rom med badstu og fin utsikt mot byen. Voucher på en gratis drink i baren, gratis frokost, internett og en eske karameller. Meget fornøyd:)

Tore

Har tenkt å dra til Berlin begynnelsen av juli med AB. Underkanten av 1.000 per pax og tittet på Hilton .

Wow , fra 1. feb får de Waldorf Astoria der. Får håpe sjefen der, i motsetning til hva Biz nevner vedr Berlin Hilton, er greiere..

Vil prøve det ? GammalGubbeRabatt på billigste rom EUR 237..

Ikke så kjent i byen, men vil sjekke beliggenheten senere..

Ikke så kjent i byen, men vil sjekke beliggenheten senere..
Beliggenheten er meget bra like mellom shoppinggaten Kurfüstendamm med KaDeWe og zologisk hage med utsikt til den utbombede kirken de har valgt å ikke bygge opp. Og så er det like ved en undergrunnsstasjon og en jernbanestasjon om du vil raskt til andre steder, eller du kan ta en spasertur i store Tiergarten bak zoo'en.

Da har man aller hurtigst sjekket nye Hilton i Doha. Gullkort umiddelbart gjenkjent i systemet, innsjekk på 3 minutter, rett til Executive Flåår og lounge med greitt nok knæsk og leskedrikk.

Nytt hotell, med store nok rom (30-40kvm), utsikt over havn eller byen) og alt i alt vennlig service.

-A

Vurderer Roma. Noen erfaringer med WA Rome Cavalieri??
Snikgull, så kan håpe på en op-up....

Joda, man får alle fordelene som frokost, internett, upgrade.. men gi dem gjerne beskjed på forhånd slik at de vet at du har status.

Du får dog ingen poeng.

Funka med Hilton Praha, fikk en mail der det stod at dem gleda seg til jeg kom, og at jeg var Gold VIP (uten at jeg tror den VIPen har noe å si), og jeg fikk en annen mail der de sa, etter forespørsel fra undertegnede, at jeg skulle få poeng for oppholdet. Bestillte gjennom expedia.

Blir spennende å se på onsdag hvordan det går.

Noen som har oversikt over om Hilton har noen kampanjer som slutter ved nyttår. Er lett å gå i surr med alle tilbudene alle kommer med for tiden. Har fått med meg:
-Opp til 50 % på opphold frem til 7. januar
-Opp til 20% på opphold frem til 17. mars bestil før 10. mars
-Opp til 40% på weekender i 2013 bestilt før 31. januar.
-1000 ekstra poeng for hver natt frem til 31. desember 2012 om man registrerer seg for kampanjen

Noen jeg ikke har fått med meg?

Må su bruke noen linker for å få disse kampanjeprisene, samt ekstra poeng, eller er de tilgjengelige på hiltons websider ved vanlig booking?

Hilton CPH - Booket standardrom, kryss i taket for vi ble oppgradert til executive rom noe vi også så online dagen før. Dette var nyttårsaften og jeg vet ikke om det var derfor eller om det var en mail jeg sendte dem og fikk svar på to dager før ankomst som gjorde utslaget. Sjekket inn kl. 2010 og resepsjonisten ringte loungen som sa at mat og alkoholserveringen stengte 2030. Dumpet bagasjen på rommet og fikk sikret oss noen glass god cremant d'alsace og litt mat. God service fra vertinnen som fylte opp glassene våre når hun tok inn alken, samt et ekstra glass. Vann og en liten søtsak på rommet, gratis internett, frokost i restauranten og sen utsjekk kl. 14.

London, Hilton Canary Wharf.

Booket 3 netter i billigste rom-kategori. Oppgradering til Executive synlig på nettet dagen før. Gjennomgående veldig hyggelig og profesjonell betjening og service.

In-room gift (kjeks og frukt), lounge, gratis nett og frokost (varm også i Loungen).

Veldig fornøyd med oppholdet, og vender gjerne tilbake om jeg skal til London. Hotellet er av nyere dato, og er 3 minutter spasertur fra Jubilee Line, som tar deg direkte til feks til London Bridge, Waterloo, Westminster, Green Park eller direkte til Bond Street (utgang til Oxford Street) på relativt kort tid.

Back