Tips Dubai - Las Vegas med SAS-poeng

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Vi er ti gutter som skal feire våre 40 års dager i Las Vegas i oktober.

Gjengen kommer inn fra Oslo og en fra Miami.

Jeg får jo litt annet reiseutgangspunkt enn planlagt så jeg lurer litt...

En av de enklere rutene virker som er med CO/UA og de kommer på "bare" 9000,- Min erfaring med CO tilsier at 18-19 timer med de på monkey kan bli ganske kjipt, men business koster jo virkelig skjorta (bortimot 30.000)

Noen andre alternativ? Rimeligere biz?

Jeg har ca 300.000 EB poeng, men på SAS virket det som det var null ledige bonusreiser - stemmer dette? (24/25 oktober til 29/30 oktober)

På forhånd takk.

Re: Tips Dubai - Las Vegas.

Det burde vel være mulig å ta de ut med *A, enten østover eller vestover. Det finnes mange muligheter når det gjelder routing, hub og selskap man drar med (FRA, MUC, ZRH, BKK, NRT, PVG osv osv)
Sjekk med f.eks. KVS, kanskje det er bedre å finne setene før man ringer til SAS?
130 000/ 170 000 i C og F koster det.

Last edited:

Det burde vel være mulig å ta de ut med *A, enten østover eller vestover. Det finnes mange muligheter når det gjelder routing, hub og selskap man drar med (FRA, MUC, ZRH, BKK, NRT, PVG osv osv)
Sjekk med f.eks. KVS, kanskje det er bedre å finne setene før man ringer til SAS?

Ahh... Takk - østover hadde faktisk ikke streifet meg, TG eller SQ er jo fine alternativ.

Ahh... Takk - østover hadde faktisk ikke streifet meg, TG eller SQ er jo fine alternativ.

Om du velger vestover så er transatlantisk den vanskligste leggen å få til på bonuspoeng. Velger du østover så ser det ut som det er greit å få til ICN-LAX iallefall med OZ både på F og C og da er du jo nesten der.

Jeg føler ikke at Eurobonus har strenge regler på routing, har f.eks en kompis som fløy ARN-BKK via NRT for å få mest mulig *A F-klasse (kom på 180 000). Derfor bør både øst og vest være mulig.

Ville for komfortens skyld sjekket SQ, du har jo SQ12 (388 via NRT) til LAX, direkte A345 LAX og SQ15 77W (via ICN) og SQ2 77Q (via HKG) til SFO. Derfra finner du alltids en kjapp connection til LAS. Alle disse har du i C en bred god flat seng, søvn er viktig på en såpass lang reise med et relativt kort opphold.

Tar du Thai fra BKK har de en A345 til LAX, men med velkjent slippery-slope sete i C.

Grattis med nye utfordringer i midtøsten!

Tittet på KVS 24. okt ut til LAS, intet, men 25.okt denne, som kanske ikke er den mest mest ønskede:

CA 942 DXB 00:10 PEK 11:45 330 0 CS+
-> CA 987 PEK 14:00 LAX 11:00 773 0 FS+
-> UA 384 LAX 16:40 LAS 17:57 320 0 FS+

Jeg tror ikke østover går. Det er vel ihvertfall ikke tillatt med US eller co miles. Har ikke sas en regel som sier max 3 segemnts hver vei også?

Last edited:

Her er en mulighet vestover fra awardnexus:

LH 639 on a 333
Depart:DXB @ 07:50 (10-25)
Arrive:MUC @ 12:15 (10-25)~ 8 hour flight
1 x AC Business award
3.4 hours layover

LH 474 on a 333
Depart:MUC @ 15:40 (10-25)
Arrive:YUL @ 18:10 (10-25)~ 9 hour flight
1 x AC Business award
1.8 hours layover

AC 595 on a 319
Depart:YUL @ 19:55 (10-25)
Arrive:LAS @ 22:15 (10-25)~ 6 hour flight
1 x AC Business award

AC 556 on a 320
Depart:LAS @ 12:00 (10-30)
Arrive:YYZ @ 19:17 (10-30)~ 5 hour flight
1 x AC Business award in Economy cabin
2.6 hours layover

AC 878 on a 763
Depart:YYZ @ 21:50 (10-30)
Arrive:ZRH @ 10:45 (10-31)~ 7 hour flight
1 x AC Business award
2 hours layover

LX 242 on a 333
Depart:ZRH @ 12:45 (10-31)
Arrive:DXB @ 21:40 (10-31)~ 6 hour flight
1 x AC Business award

Takk for mange gode råd - dette ser jo meget bra ut :)

Er det da for meg å bare booke via SAS kundeservice?

Nå begynner det å ligne noe etter svært god servicee fra en dame på SAS i dag.. Hun hjalp meg i 40 minutter og ringte meg opp igjen to ganger.

Da ble det:

Dubai - Frankfurt - Økonomi - LH 340 600 (Imovane og rødvin)
Frankfurt - London - Økonomi - LH 320
7 timer på LHR (litt kjipt) - Lounge/Lunch i byen
London - Toronto - First Class (Business?) - AC A330
Toronto - Las Vegas - First Class (Business) - AC 319

Hjem ble veldig bra med:

Las Vegas - Los Angeles - First Class (Business) UA 757
Los Angeles - Frankfurt - Business Class - LH 747
Frankfurt - Dubai - Business Class - LH 747

Pris - 130.000 poeng

Turen opp/bort ble litt kjip, men kan slappe av på de siste flightene.
Turen tilbake er jeg fornøyd med så man kommer uthvilt hjem til kona i "sandkassen"

Nå er vi tolv gutter som har booket så da mangler bare hotell..

Nå begynner det å ligne noe etter svært god servicee fra en dame på SAS i dag.. Hun hjalp meg i 40 minutter og ringte meg opp igjen to ganger.

Da ble det:

Dubai - Frankfurt - Økonomi - LH 340 600 (Imovane og rødvin)
Frankfurt - London - Økonomi - LH 320
7 timer på LHR (litt kjipt) - Lounge/Lunch i byen
London - Toronto - First Class (Business?) - AC A330
Toronto - Las Vegas - First Class (Business) - AC 319

Hjem ble veldig bra med:

Las Vegas - Los Angeles - First Class (Business) UA 757
Los Angeles - Frankfurt - Business Class - LH 747
Frankfurt - Dubai - Business Class - LH 747

Pris - 130.000 poeng

Turen opp/bort ble litt kjip, men kan slappe av på de siste flightene.
Turen tilbake er jeg fornøyd med så man kommer uthvilt hjem til kona i "sandkassen"

Nå er vi tolv gutter som har booket så da mangler bare hotell..

Følg litt med så kan det bli ledig i bedre klasse etterhvert. Sas har fikset dette for meg tidligere.

Følg litt med så kan det bli ledig i bedre klasse etterhvert. Sas har fikset dette for meg tidligere.

Godt tips.... da ringer jeg om noen uker.

Det hadde vært behagelig å få Dubai-Frankfurt på business (eller selvf. første ;-))

Takk

Last edited:
Herrejemini...er det mulig...tar SAS alltid så mye?? Hvorfor tar US bare 6-700 kroner?

Det enkle svaret: Fordi amerikanere ikke lar seg flå med skatter og avgifter. Vi europeere, og særlig nordmenn, er jo godt vant med å betale skjorta og vel så det i avgifter (engangsavgift, dokumentavgift, arveavgift+++), så hvorfor ikke også på flyreiser?

Back