Tips Dubai - Las Vegas med SAS-poeng

(Off topic) Spørsmålet er: Er dette en avgift som SAS er nødt til å kreve inn på vegne av operating carrier, eller gjør de det ene og alene for egen vinnings skyld? Når de får spørsmål om dette på Facebook, ramler det ut politikersvar (svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om).
 
(Off topic) Spørsmålet er: Er dette en avgift som SAS er nødt til å kreve inn på vegne av operating carrier, eller gjør de det ene og alene for egen vinnings skyld? Når de får spørsmål om dette på Facebook, ramler det ut politikersvar (svarer på noe helt annet enn det de blir spurt om).

De europeisk selskapene tar pengene selv, og du ser jo at amerikanske selskaper ikke krever inn denne "avgiften". Synes svaret gir seg selv.
 
Da fikk jeg en hyggelig oppdatert rute fra den svært hyggelige damen fra SAS:

Utreisen er byttet fra:

Dubai - Frankfurt - Økonomi - LH 340 600 (Imovane og rødvin)
Frankfurt - London - Økonomi - LH 320
7 timer på LHR (litt kjipt) - Lounge/Lunch i byen
London - Toronto - First Class (Business?) - AC A330
Toronto - Las Vegas - First Class (Business) - AC 319

Til følgende rute:

Dubai - Munchen - Business - LH 330
Munchen - CPH - Business - SK MD81
CPH - ORD - Business - SK A340
ORD - Las Vegas - Monkey - UA A320

Det kuttet reisen ned med 7 timer og de ble noen timer mer på Business, samt avgiftene gikk (uforståelig for meg) ned til 2.700

Hjem er som før:

Las Vegas - Los Angeles - First Class (Business) UA 757
Los Angeles - Frankfurt - Business Class - LH 747
Frankfurt - Dubai - Business Class - LH 747

Da er det bare siste flighten inn til Las Vegas som er økonomi på hele ruten og det synes jeg er bra jobbet av SAS. Denne flighten er det vel lite å gjøre noe med?

Nå er den i alle fall bestilt.
 
Herrejemini...er det mulig...tar SAS alltid så mye?? Hvorfor tar US bare 6-700 kroner?

Fordi noen selskaper er dummere enn andre når det gjelder bonusuttak vel? Nei fra spøk til alvor, varierer mye fra selskap til selskap det. Miles and More belaster fueltillegg som Eurbonus gjør ved uttak. Mitt inntrykk er at amerikanske selskaper gjør dette i mye mindre grad enn europeiske. Men det hender dog at US Airways vil charge fueltillegg, da skal man bare nekte og sende det til ratingdesken.
 
Følg litt med så kan det bli ledig i bedre klasse etterhvert. Sas har fikset dette for meg tidligere.

Beklager at jeg egoistisk drar opp igjen denne tråden...

Er trikset da å ringe SAS igjen om noen måneder og høre om noen av flightene kan flyttes til F? At det da har kommet opp noen fler ledige poengplasser?

Eneste flighten som "plager" meg nå er siste flighten fra ORD til LAS i economy. Er det noen triks for å vippe denne noen rader frem? (ser jeg kan få Eco+ for noen få dollar) Er det mulig at det åpner seg nye seter for poeng på denne flighten?

Å betale seg opp koster vel mer enn det smaker? (hvis det er mulig)

Thursday, October 25, 2012
confirmed Departure: 20:00 Chicago, USA - O'Hare International , terminal 1
Arrival: 21:56 Las Vegas, USA - McCarran International , terminal 1
Airline: United Airlines UA540 Duration: 3:56
Aircraft: Airbus Industrie A320-100/200
Last check in: information not available
Fare type: Economy Restricted
Baggage: 1 piece(s) per traveller
information not available current flight status

På forhånd takk.
 
Er jo lenge igjen til avreise enda, så jeg ville tatt det med knusende ro egentlig. Hva med denne utreisa?

10/24 (WE) OS840 Dubai Vienna 01:50-05:55 767 Business
10/24 (WE) OS451 Vienna London(LHR) 07:05-08:35 738 Business
10/24 (WE) UA935 London(LHR) Los Angeles 10:25-13:44 777 First
10/24 (WE) UA384 Los Angeles Las Vegas 16:40-17:57 320 Economy

Da får du F på langturen, og LAX-LHR-LAX flys så vidt jeg vet med oppgradert kabininteriør:

http://www.united.com/page/article/0,6867,53247,00.html

Du må riktignok lide i Economy på 1-timersflighten fra LAX til LAS, men vedder på at det åpner seg opp i F før du skal reise. Tidligere fremme er du også, så du rekker et par margaritas før kompisene er på plass.
 
Beklager at jeg egoistisk drar opp igjen denne tråden...

Er trikset da å ringe SAS igjen om noen måneder og høre om noen av flightene kan flyttes til F? At det da har kommet opp noen fler ledige poengplasser?

Eneste flighten som "plager" meg nå er siste flighten fra ORD til LAS i economy. Er det noen triks for å vippe denne noen rader frem? (ser jeg kan få Eco+ for noen få dollar) Er det mulig at det åpner seg nye seter for poeng på denne flighten?

Å betale seg opp koster vel mer enn det smaker? (hvis det er mulig)



På forhånd takk.

Følg med på ana-tool eller en annen side der du kan se bonusseter på nett. Tror United, Air Canada også har denne muligheten. Ofte åpner det seg vel noe siste uken tror jeg.
 
Hei igjen – jeg røsker denne tråden opp narsissist som jeg er… :wow:

Nå er det rett over en uke igjen og en (kjempehyggelig denne gangen) dame på SAS fortalte at de tre siste dagene før jeg reiser (ETA 25 OCT) så er det nå bonusbilletter ledig på first DXB-MUC.

Er det på dagen en uke før de åpner opp?

Kan noen please ”sjekke”? LH DXB-MUC 25 OCT?

Takker.
 
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
THU 25 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS- CS- YS-

A | D G | K
1 - - + -
2 + + + -

[+] Available [W] Wing [L] Lavatory
[-] Unavailable [E] Exit Row Upper Deck
[P] Preferred [|] Aisle

----------------------------------------------------------------------------------
Edit

Dagen før er det ledig i First
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
WED 24 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS+ CS- YS+
 
Last edited:
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
THU 25 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS- CS- YS-

A | D G | K
1 - - + -
2 + + + -

[+] Available [W] Wing [L] Lavatory
[-] Unavailable [E] Exit Row Upper Deck
[P] Preferred [|] Aisle

----------------------------------------------------------------------------------
Edit

Dagen før er det ledig i First
[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - SNT: Awards/StarAlliance/JP-ANA-SP1]

DXB Dubai Intl AE [OMDB]
MUC Munich Franz Josef Strauss DE [EDDM]
WED 24 Oct 2012 | 1 Seat

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 639 DXB 07:50 MUC 12:15 333 0 FS+ CS- YS+


Tusen takk - jeg skjoente ikke helt kodene, men renger med at det betyr null ledig 25 OCT (saa langt) men dagen foer?
 
Ledig 22+23+24OCT, men ikke din dato dessverre. Litt av en reise, EB-award antar jeg fra ovennevnte?

Mener du det er verdt alle ekstrapoengene bare for å få F på det ene segmentet DXB-MUC?
 
Ledig 22+23+24OCT, men ikke din dato dessverre. Litt av en reise, EB-award antar jeg fra ovennevnte?

Mener du det er verdt alle ekstrapoengene bare for å få F på det ene segmentet DXB-MUC?

Ja 15.000 poeng kan jeg leve med - jeg vil jo ogsaa proeve iherdig aa faa first paa LAX-FRA-DXB paa returen.
 
Og for de som ønsker selvbetjening, kan enkelt sjekkes på united.com uten innlogging, sjekk "saver award", som er den *A-selskaper bookes i.
 
Takker for hjelp saa langt..

Naa er DXB-MUC confirmed i First sete 2A (tror det er new first class)

Dette begynner aa bli en grei maate aa bikke 40 paa :up:

Jeg vet jeg drar det lit langt naa - men vet noen hvordan LH LAS-FRA-DXB ser ut for 30 OCT?

Jeg fikk ikke United tipset ditt Discus til aa fungere.
 
Last edited:
LH har ikke noe direkte fra LAS.
Men har funnet via DEN. First over dammen er svært skjelden ledig. Desverre en håpløs lang connection i Denver
30/10
UA 5542 LAS 06:10 DEN 09:00 CR7 0 FS/ CS+ YS-
-> LH 447 DEN 16:05 FRA 08:40 +1 744 0 FS+ CS- YS+
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
31/10
LH 630 FRA 14:45 DXB 00:05 +1 346 0 FS+ CS- YS+

FS+=ledig sete i first
CS+=Ledig sete i biz
 
Last edited:
Ja 15.000 poeng kan jeg leve med - jeg vil jo ogsaa proeve iherdig aa faa first paa LAX-FRA-DXB paa returen.

15K? Med ny *A uttakstabell for EB er Middle East <> North America 120K i C og 160K i F, gamle tabellen var det vel 10K høyere både C og F.

...
Naa er DXB-MUC confirmed i First sete 2A (tror det er new first class)
...
Jeg vet jeg drar det lit langt naa - men vet noen hvordan LH LAS-FRA-DXB ser ut for 30 OCT?

Noen må ha tryllet frem en O-cl til deg så du får F DXB-MUC siden den var stengt igår og er stengt nå. LH O-cl ikke ledig 30OCT på hele routingen LAX-FRA-DXB (hvis det var LAX du mente, ikke LAS), men ser det er ledig 31OCT FRA-DXB.
 
Noen må ha tryllet frem en O-cl til deg så du får F DXB-MUC siden den var stengt igår og er stengt nå. LH O-cl ikke ledig 30OCT på hele routingen LAX-FRA-DXB (hvis det var LAX du mente, ikke LAS), men ser det er ledig 31OCT FRA-DXB.

Det har fint lite med trylling å gjorde – den var stengt I går, ja – det åpnet seg et sete i dag som jeg fikk (klasse O)

Det som er det rare er dog at en dansk venninne i SAS skal nå ha 320.000 poeng av meg (som jeg ikke har lenger) og har avbestilt business billetten på et stappfult fly.

Så det er mulig jeg må komme meg til LAS på en annen måte nå.

Da blir jeg litt småirritert på SAS.
 

Attachments

  • ph.jpg
    ph.jpg
    187.8 KB · Views: 126
Spurte du hvordan hun kom frem til den prisen? Er hun litt full tenker hun kanskje 120 dxb europa + 150 Europa - las, men det skulle jo vært 270 000 poeng. Spent på hvordan det løser seg. Prøvd å ringe på nytt?
 
Back
Top