Tilstand på business class lounger i Frankfurt

Re: Tilstand på business class lounger i Frankfurt

Tommy, den søte damen som hadde velkomsttale for oss i Tower Lounge, nevnte vel noe sånt som at 5 nye lounger på vei i FRA? Mulig det var inkl renovering.
Jeg hadde forøvrig gleden av å besøke en fresh og by Business Lounge i B West på returen hjem lørdag. Stor og fint design, stor forbedring på det gamle designet som jeg da ikke er noen fan av. Den gamle Senator B loungen var ikke oppusset enda, så jeg trivdes faktisk mye bedre i Bus loungen.

Tommy, den søte damen som hadde velkomsttale for oss i Tower Lounge, nevnte vel noe sånt som at 5 nye lounger på vei i FRA? Mulig det var inkl renovering.
Jeg hadde forøvrig gleden av å besøke en fresh og by Business Lounge i B West på returen hjem lørdag. Stor og fint design, stor forbedring på det gamle designet som jeg da ikke er noen fan av. Den gamle Senator B loungen var ikke oppusset enda, så jeg trivdes faktisk mye bedre i Bus loungen.

Så søt var hun ikke.. Helt OK, men ikke mer enn det. Melinda derimot.... ;)

Mr. Antinori snakket jo også om loungeekspandering på fredag

Last edited:

Så søt var hun ikke.. Helt OK, men ikke mer enn det.
Til mitt forsvar var jeg ikke direkte edru på tidspunktet.. det var ingen på raden min som likte Fernet så jeg måtte ta ansvar :drink LH har forøvrig en helt grei musserende i Tower Lounge, gikk greit ned.

skal reise på thai first class ut fra frankfurt. Er det da Business loungene til Lufthansa som er alternativet?

Nei, TG har avtale med LH så de som reiser F med TG får lov til å komme inn i Senator Loungen deres på B piren i FRA. Ikke det at det er så veldig mye bedre enn Biz loungen til LH. Men de har en egen consierge i FRA som henter deg i loungen. (Som om det betyr noe).

Forøvrig håper jeg for eget vedkommende at du ikke har betalt for F på TG selv, da det er både bortkastede penger og poeng om du har betalt for det!

BF:cool2

kjøpte F klasse på TG vi US airways dividend miles tilbud, får håpe det er verdt 11 000 t/r Bali ;)

I Munchen hadde jeg gleden av å finne Senator Cafe som ligger vis a vis Business loungen (Senator loungen er flyttet).

Hei og hå. Så også denne Senator Cafe'en sist. Men er det veldig nylig de har flyttet Senator loungen? Var på den "vanlige brakka" siste uken i Oktober, og reagerte ikke på om det var Senator eller Business. Men de hadde veldig ok mat og drikke der synes jeg.

Savner forøvrig gratis wireless slik som SAS har.

Nå har de pusset opp Business Class-loungen ved A26, ellers er faktisk loungetilbudet om man reiser innen Europa helt elendig i Frankfurt. I B-delen er det ingen lounger med mindre du går gjennom sikkerhetskontrollen - og i A-delen er det fortsatt bare de to kjipe A26-loungene. Var i Frankfurt syv ganger i oktober - og ble mildt sagt ganske lei. Ettersom de også har begynt å registrere alle gjester, er det ofte kø. Ser dog frem til et lite stopp i Lufthansa Senator Café i München om en ukes tid.

Nå har de pusset opp Business Class-loungen ved A26, ellers er faktisk loungetilbudet om man reiser innen Europa helt elendig i Frankfurt. I B-delen er det ingen lounger med mindre du går gjennom sikkerhetskontrollen - og i A-delen er det fortsatt bare de to kjipe A26-loungene. Var i Frankfurt syv ganger i oktober - og ble mildt sagt ganske lei. Ettersom de også har begynt å registrere alle gjester, er det ofte kø. Ser dog frem til et lite stopp i Lufthansa Senator Café i München om en ukes tid.

Vet ikke helt når på dagen du er innom i Frankfurt, deler slett ikke ditt inntrykk av loungene i Frankfurt. Ja, det kan være rimelig fullt i noen få timer i døgnet når de fleste reisende komme igjennom, men jeg har aldri hatt noe problem å finne plass.

Hva er det du mener som er kjipt med Senator lounge ved A26? De har alle typer alkohol og drikke, skikkelig vann på store flasker, espressomaskiner. En buffet som overgår alt SAS setter på bordet. Fløu MUC-FRA-ZRH-FRA-MUC i oktober og koste meg med god frokost på morran, på ettermiddagen hadde de varme, gode pølser i tillegg til diverse annet. I de fleste loungene har de folk som mekker sandwicher til deg.

At det er fullt i Tower Loungen har jeg aldri sett. Der har de Sandwich bar med betjening, men alkoholutvalget er kjipt. (ser at du skryter av Tower loungen, så jeg regner med at når du sier kjipt mener du at loungene er små/gamle siden business loungene har dårligere utvalg enn Senator loungene)

Lufthansa har tilsammen 11 (!) Star Gold lounger i Frankfurt, de åpnet Tower Loungen og har utvidet flere andre lounger de siste par årene og 3 nye åpner i 2012, så de tar feedback veldig seriøst.

Uttalelsene dine i denne tråden varierer, så jeg klarer ikke helt å se hva det er du forventer/ønsker

Ingen grunn til å motsi en personlig opplevelse - at du har andre opplevelser aksepterer jeg fullt og helt.

Min kritikk går på at det bare finnes én fornuftig lounge om man reiser via Frankfurt innen Europa, altså en lounge der du slipper passkontroll/sikkerhetskontroll. Det er ingen lounger på transitt i B, men én i A, altså den nevnte A26 - og denne Senator-loungen er til gjengjeld ganske liten.

Jeg har ikke kritisert mat, drikke og alkohol direkte - min kritikk går på kapasiteten.

Besøkte A26-loungen syv ganger over en måned fra begynnelsen av oktober til begynnelsen av november - og det var stort sett kø enten i registreringen eller til mat/drikke - og de aller fleste sitteplasser var tatt. Det er vel dessuten bare 6-7 arbeidsplasser - jeg savnet et sted å arbeide. I løpet av perioden jeg var innom Frankfurt, ominnredet de noe og erstattet flere store stoler med barkrakker og bord - noe som er til det bedre.

Jeg har stort sett reist i rushtiden på ettermiddag/kveld.

Standarden på loungene i FRA synes jeg at har fått et bra løft de seneste årene, selv om kanskje ikke utvalget i business loungene alltid er så veldig bra, så er jeg ihvertfall fornøyd med Senatorloungene når det kommer til sitteplasser og servering.

At det er fullt i Tower Loungen har jeg aldri sett.

Å joda, senest 3/11 klokken 09:30, og det var ikke pga Flyertalkere, men alle mulige andre folk som var der ;)

Var innom A26 loungene forrige søndag ettermiddag. Fullt da også! Fikk plass på barstolene med vinduet bortenfor buffeten. Var vel de siste plassene i stuen. Hadde ikke forventet så mye folk på den tiden. Så da kan jeg lett forestille meg hvor trangt det kan være i rushtiden.

At maten skal være så mye bedre enn i gullstuen til SAS er jeg ikke med på. Ingenting som fristet meg der iallefall. Greit at de har pølser, men å servere kalkunpølser må jo skjære langt inn i hjertet til den tradisjonelle tysker.

Drikkeutvalget er vel greit nok. Men i senator loungen er det ingen egne toaletter. Litt dårlig at man må inn til das untermensch (biz loungen) for å finne et avtrede! ;)

Var i tanke på denne Tower loungen, men fant ikke ut av hvor den lå. Noen som kan enlighten me en liten smule?? Men den har vel ikke noe bedre servering enn de andre loungene?

Loungene til LH er egentlig greie dem. Eneste jeg har å klage på (i tillegg til at det ofte er ganske fullt - noe de heldigvis gjør noe med, tydeligvis) er at de ikke har gratis internett der inne. Det synes jeg er amatørmessig!

Tower Lounge ligger rett over A26-loungene - altså ved USA-utgangene i etasjen over. Ta rulletrappen opp, men husk at du må gå gjennom pass- og sikkerhetskontroll på vei tilbake. Det er egentlig en Business Lounge, som stenger når siste USA-avgang har tatt av sent på ettermiddagen.

Tower Lounge ligger rett over A26-loungene - altså ved USA-utgangene i etasjen over. Ta rulletrappen opp, men husk at du må gå gjennom pass- og sikkerhetskontroll på vei tilbake. Det er egentlig en Business Lounge, som stenger når siste USA-avgang har tatt av sent på ettermiddagen.

Aha! Takker for oppklaringen!

Har man adgang til Tower Lounge når man rejser Schengen ?

Har man adgang til Tower Lounge når man rejser Schengen ?
Jeg har i allefall sluppet in Loungene ved B24 og B44 når jeg har reist Schengen. De samme adgangs reglene gjelder vel for Tower Lounge vil jeg tro.

Back