Re: Til Thailand & Vietnam okt. 2012 (NB! Svært mange bilder!)
På kvelden hadde vi heldigvis en ganske mye hyggeligere atmosfære, med en båttur på Saigon River. Valgte denne turen på 2 ½ time istedenfor en dagstur på Mekong. Skal jeg tilbake, og har bedre tid vil jeg prøve dagsturen også. Vi ble hentet av tourguiden på hotellet, og fraktet ned til bryggen for avreise med båten derfra.
Enkel bevertning om bord:
Stor forskjell i standarden langs elva. Vi ble dog fortalt at rundt sentrum, var det mange med mye penger og hus langs elva.
Ikke alltid like lett å manøvrere en påhenger i dette vannet…
Så ankom vi det templet jeg fikk tatt bilde av under innflyvningen til SGN. Begynte nå å mørkne, men fikk allikevel komme i land til damenes store begeistring:
Jaggu fikk jeg ikke spottet denne fra templet også:
Turen tilbake gikk delvis i mørke, noe som var litt av en opplevelse det og. Flott tur, og mange inntrykk ble forsøkt fordøyd.
Det var det vi hadde fra Vietnam denne gangen – skal nok besøkes igjen ved anledning. Retur til BKK står for tur – og minibuss fra hotellet ble ordnet. Noen bilder følger under:
Litt info om SGN følger under:
Etter å ha blitt droppet på flyplassen var det klart for innsjekk, lounge og litt flyvning igjen:
Siste mulige bilde å ta pga. mørket. On short final:
@ gate på BKK:
Vietnam og Vietnam Airlines syntes jeg var en fin opplevelse. Ihverfall Intra-asiatisk i biz, både på bakken og i lufta. Jeg kan fint velge VN igjen senere, og jeg besøker gjerne Vietnam igjen.
Etter immigration og bagasje, ble vi hentet av reisefølgets faste sjåfør som skulle ta oss til Hua Hin. Skulle ønske det var med en av disse….
…men som vanlig ble det «discobuss» i stedet…
Under følger en del bilder fra oppholdet i Hua Hin. Første del av uka bodde jeg hos reisefølget som leier en allright leilighet i Cha Am, mens turens siste 3 dager skulle tilbringes på hhv. Intercontinental Hua Hin Resort, samt siste natt i Bangkok på Hilton Millenium Hotel.
Vi starter med noen bilder fra leiligheten vi bodde i først:
Fiskerne hadde både opplag og garnfix i nabolaget. Det gir god sjarm spør du meg:
Var også en tur innom denne leieren som så langt jeg skjønner inneholder både en nasjonalpark, samt et opplæringssenter for det Thailandske politiet. Primært da rettet mot såkalte «Airborne» og andre spesialavdelinger innen politiet:
Dette flyet har en tilknytning til stedet, men står noen hundre meter fra campen langs hovedveien. Stoppet å knipset noen bilder: