Re: Til Thailand & Vietnam okt. 2012 (NB! Svært mange bilder!)
Det var selvfølgelig flere restauranter på hotellet. Vi forholdt oss som oftest til «Next 2», som også var der frokost ble inntatt. Veldig hyggelig restaurant med en fantastisk frokostbuffe, og meget serviceminded personell langs Chao Praya River. Litt fra denne restauranten følger:
Det var det vi hadde fra Shangri La. Jeg vil si at dette kanskje var den beste hotellopplevelsen jeg har hatt. Alle ledd var veldig veldig bra, og jeg vil ikke mukke med å anbefalle hotellet til alle.
Det var så tid for avreise til Vietnam og Ho Chi Minh City. Etter en rask utsjekk, bar det mot BKK i hotellets VW Caravelle:
Glade jenter på førstereis til Vietnam:
Bayoike tower sett fra bilen:
Mye dyre biler i Bangkok også:
Nærmet oss BKK, og fikk denne som følgesvenn inn. Skulle fly samme selskap og fly 3 dager senere:
[size=+2]BKK - SGN[/size]
Flight: QR 616 @ 1315
Aircraft: Boeing 77W
Reg: A7-BAP
Seat: 2A
Push: 1303
Actual T/O: 1322
Landed: 1428
Seatmap: Seatmap QR 77W
Innsjekk gikk fort og smertefritt:
Rett på loungen i concourse G. Denne har jeg aldri vært på før, og noen bilder fra denne loungen følger:
Noen bilder fra taxi mot gate:
Gamle shelter fra krigens dager?
@ gate på SGN:
Som vanlig en fin tur med QR i business. Hyggeligt og attentivt crew på denne korte turen.
Kom oss raskt ut, og gjennom immigration for deretter å hente ut bagasje. Vi hadde ikke bestillt noe transport, men ordnet dette enkelt i ankomsthallen etter å ha tatt ut 3 millioner (!) VND i minibank på utsiden.
20 minutter senere var vi på hotellet. Hadde bestillt Club Suite, og ble raskt eskortert opp til loungen for innsjekk. Bilder fra inngangen samt loungen følger derfor her først.
Utsikten fra loungen var fin. Her sees et relativt kjent hotell:
Frøkna poserer i loungen:
Etter innsjekk bar det til rommet. Grunnet status hos IC, ble undertegnede oppgradert til hjørnesuite. Vet ikke helt om den var noe finere enn reisefølget sitt, men rommet var fint det.
Et alltid serviceminded staff var på plass når du måtte ønske:
Vi måtte jo også oppleve HCM, og litt tradisjonell sightseeing måtte til. Vi begynner med litt kart, info og kjente steder som Nothre Dam Cathedral og som Postoffice :
Baksiden av katedralen:
Frøkna poserer foran katedralen:
Det var flere som skulle gifte seg denne dagen, og fikk noen bilder av brudepar også:
Postkontoret. Vet vel bare at dette var tegnet av Gustav Eiffel, og egentlig ikke hvorfor det er en attraksjon. Fin arkitektur er det i hvert fall: