Til Bangkok med KLM (Economy) og Emirates (FIRST) via Amsterdam, Athen og Dubai

Fantastisk bra rapport. Hyggelig lesning, takk for at du skrev den.. :up: :up:

Last edited:
Takk for glimrende og veldokumentert reise. Ble sulten av å lese om all maten der borte, og nøtteblandingen til EK fikk jeg også vann i munnen av. (Samme som de serverer i C-kalsse ser det ut som). Så at små commuter-fly som A330-200 står på remote stand i Dubai, slik det skal være :lol:

Og kommer det en like lang rapport fra en annen tur senere, så leser jeg også den :up:

Suuper rapport - tusen takk for at du tok deg tid til dette :D :D , og utrolig herlig å se bilder. Alle TR's burde inneholdt bilder :) :) :)

Setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive alt dette, og ikke minst laster opp alle bildene! Slike ting tar ufattelig lang tid :p Takk for rapport! Fikk jeg lyst til å reise samme reise? Helt klart! :D

Lang og tidkrevende lesning har det vært, men vil absolutt påstå at det var verdt tiden! Alle slike lange og gode rapporter verdsettes. Takk for innsatsen :) (skrivingen altså, ikke first på A380, hehe )

Herlig og takk for du tok deg tid til å lage en såpass stor rapport :)

Takk for det Someone..!

Meget bra TR. :devot:

Tusen takk for det..:)

Tack för rapporten. Jag är alltid glad över folk som tar sig tid att skriva de långa rapporterna.

Jeg òg, takk for tilbakemelding!

Fantastisk bra rapport. Hyggelig lesning, takk for at du skrev den.. :up: :up:

Takk for det, og bare hyggelig :)

Glitrende rapport. First frister jo litt da.

Ikke noe å lure på, bare å bestille ;)

Takk for glimrende og veldokumentert reise. Ble sulten av å lese om all maten der borte, og nøtteblandingen til EK fikk jeg også vann i munnen av. (Samme som de serverer i C-kalsse ser det ut som). Så at små commuter-fly som A330-200 står på remote stand i Dubai, slik det skal være :lol:

Og kommer det en like lang rapport fra en annen tur senere, så leser jeg også den :up:

Takker for god tilbakemelding Discus...hehe...ble sulten igjen selv jeg når jeg gikk igjennom rapporten..:)

Ja, de nøttene var gode de...!

Suuper rapport - tusen takk for at du tok deg tid til dette :D :D , og utrolig herlig å se bilder. Alle TR's burde inneholdt bilder :) :) :)

Tusen takk for tilbakemelding, alltid bilder sier nå jeg...;)

For en rapport! Masse bilder og godt detaljert.

Takk for det Henshaw!

Setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive alt dette, og ikke minst laster opp alle bildene! Slike ting tar ufattelig lang tid :p Takk for rapport! Fikk jeg lyst til å reise samme reise? Helt klart! :D

Hehe, ja dette tok litt tid faktisk...Takk for tilbakemelding Flying-news!

Lang og tidkrevende lesning har det vært, men vil absolutt påstå at det var verdt tiden! Alle slike lange og gode rapporter verdsettes. Takk for innsatsen :) (skrivingen altså, ikke first på A380, hehe )

Ja, den ble noe mer omfattende enn tiltenkt, men veldig hyggelig at du tok deg tid til å lese igjennom, det setter jeg pris på... Det var litt innsats på First òg da ;) Hehe...

Som sagt, takker for alle tilbakemeldinger, veldig hyggelig at det blir satt pris på.

Mvh

HS-TLD & Reisemakker

Wow... Litt av en kanonrapport! Takker for alt arbeidet som ble lagt ned. Men hvor ble det av DPen mellom Bangkok og Dubai???

Wow... Litt av en kanonrapport! Takker for alt arbeidet som ble lagt ned. Men hvor ble det av DPen mellom Bangkok og Dubai???

Takk for det Tommy777, og bare hyggelig...:)

Hmmm....det har jeg ikke tenkt på - før du stillte spm...dette med DP`en altså...Er ikke Champagnemann egentlig, men mener å erindre at paret i nabosuitene til stadighet ble servert dette....Er det DP vi ser i cooleren ved "selfservearea" til venstre? Uansett, så ihvertall flasken ved et par anledninger i hånda på div. FA`s...:)

100% Enig
:)

Takk for det Dag Viking :)

Last edited:
Du å du for en TR, og man takker helt opp til skyene for at du gidder - kanon at du gidder dele så mye med oss, ikke bare alt i og omkring flyreisen, men også steder, severdigheter, overnatting, tips osv osv osv. Har aldri vært fristet av Thailand, grunnet jeg er rullestolbruker og har hørt om litt "vanskeligheter" mht tilgjengelighet - men utifra bildene ble jeg nok fristet ja, fantastisk... Og jeg - som har et syn på mat som noe man må ha for å overleve, som diesel til bilen - ble faktisk sulten, ja rett og slett mett av mat-bildene - fantastisk... Så takk igjen, Flyprat`s tapperhetsmedalje for utfyllende TR går nok til deg... Og ja - jeg "følger" deg gjerne på tur også en annen gang:-)

hei å hå

H

Du å du for en TR, og man takker helt opp til skyene for at du gidder - kanon at du gidder dele så mye med oss, ikke bare alt i og omkring flyreisen, men også steder, severdigheter, overnatting, tips osv osv osv. Har aldri vært fristet av Thailand, grunnet jeg er rullestolbruker og har hørt om litt "vanskeligheter" mht tilgjengelighet - men utifra bildene ble jeg nok fristet ja, fantastisk... Og jeg - som har et syn på mat som noe man må ha for å overleve, som diesel til bilen - ble faktisk sulten, ja rett og slett mett av mat-bildene - fantastisk... Så takk igjen, Flyprat`s tapperhetsmedalje for utfyllende TR går nok til deg... Og ja - jeg "følger" deg gjerne på tur også en annen gang:-)

hei å hå

H

Hei Harald, og tusen, tusen takk for en kjempe tilbakemelding! :D Det setter jeg meget stor pris på...! Veldig hyggelig at du er tilbake igjen, har satt stor pris på bilder og kommentarer fra deg rundt omkring på forumet :)

Hva angår tur til Thailand for handicappede, så har jeg gjennom 14 år sett mange skandinaviere i rullestol. Det ser ut til at disse klarer seg utmerket, og får et fullvederdig opphold i smilets land. Enten det er på restauranter eller barer, så er mitt inntrykk at thailenderene og andre turister hjelper godt til der det evt. måtte behøves. Med ditt ”dieselbehov” (Les: god mat), så er det få plasser som slår det thailandske kjøkkenet spør du meg..:)
Litt avhengig av hvor du vil selvfølgelig, men vil tro at direkte til Phuket/Krabi med en chartermaskin kanskje vil være det letteste, tenker her på av/på fly , slippe mange mellomlandinfer osv. Evt. Thai direkte til BKK og videre til Chonburi (Pattaya) eller Hua Hin med taxi. Relativt flatt over alt, og normalt sett så er overganger (Fotgjenger etc.) formet som ramper. Her er det mange muligheter Harald...!

Du kan jo lese litt fra Ving sine sider her

Eller dette selskapet som har kompetanse innen transport i Thailand her

Dette selskapet har visstnok også bra kompetanse.

En liten historie fra MS-Forbundet i Drammen her, samt en story fra "nordic I Thailand her.

Igjen, tusen takk for tilbakemelding!

Helt fantastisk rapport!
Har fulgt dere på hele reisen, og det har vært spennende.

Takk for det, det var en spennede reise for oss også....:colgate:

Hva angår tur til Thailand for handicappede, så har jeg gjennom 14 år sett mange skandinaviere i rullestol. Det ser ut til at disse klarer seg utmerket, og får et fullvederdig opphold i smilets land. Enten det er på restauranter eller barer, så er mitt inntrykk at thailenderene og andre turister hjelper godt til der det evt. måtte behøves. Med ditt ”dieselbehov” (Les: god mat), så er det få plasser som slår det thailandske kjøkkenet spør du meg..:)

Bare hyggelig, du fortjener flott tilbakemelding på så mye godt arbeid...
Ang. mat - så mente jeg altså, desverre - å si at mat betyr SÅ LITE for meg at det kun er en dyd av nødvendighet for å overleve:-) Men dine bilder vekket min apetitt:-)

Ang. HC i Thailand, så tror jeg nok dette ville gått utmerket... Problemet er bare at tilgjengeligheten UTEN assistanse av hyggelige Thai-mennesker kan være en utfordring, og for en som hater å spørre andre om hjelp - ja som rett ut knapt la andre hjelpe seg, så kan det bli en utfordring... Men det handler jo selvsagt om meg - ikke Thailand... Så man skal aldri si aldri...

H

Legger inn en litt sen kommentar, men håper det er greit... For dette var en særdeles bra rapport, krydret med så mange flotte innlevelser og nydelige bilder.

Tiden fløy av gårde når jeg leste dette mesterverket. Deilig å drømme seg bort på Emirates A380 First, med fantastiske Hennessy Paradis og en av mine favoritter Chivas Royal Salute (21 år versjonen var det ikke?). Smatt smatt...., de to der er livets dråper for livsnytere :) Litt trist at historien en gang måtte ta en slutt.

Byr anledningen seg en gang, skal jeg definitivt teste ut dette produktet selv. Tusen takk alt du delte med oss fra denne reisen. Bare å bøye seg i støvet for innsatsen :)

Ikke fritt for at man blir vanvittig miskunnelig når man leser hvilken fantastisk opplevelse du har hatt.

Last edited:
Etter å ha lest alle flotte bidrag her inne opp og ned ganske mange sider tilbake, er dette den jeg synes er absolutt best. All honnør til HS-TLD! Kanonbra!!

Jeg må komme med en aldri så liten innrømmelse. Jeg startet å lese i går (var en liten tur innom også ifjor) rundt alle bidrag her inne og bestemte meg for å fortsette lesingen med en liten "business" servering til meg selv idag.

Utrolig nerdete, men hvorfor ikke. Greit å skjemme seg selv bort av og til med litt småluksus. Så idag kjørte jeg en liten meny i avspaseringsferien, akkompagnert med fantastisk lektyre her inne selvsagt.

Og nerd som jeg er, hvorfor ikke dele den? Neppe til alles standard her inne, men det får stå sin prøve.

Appetizer:

Pistasjenøtter med Samual Adams Octoberfest øl
----

Forrett:

Kongekrabbe med dill og milde hvitløksbrød, røkte små skiver av andebryst, loffskiver med smør og laksekaviar. Champagne: Moet & Chandon

Hovedrett:

Crispy duck hoisin saus, med smørdampet asparges. Vin: Coto De Imaz Rioja 2001

Dessert:

Hjemmelaget Crème Brûlée, nymalt Kenya kaffe og Braastad XO Superior

Det smakte veldig godt. Og fristelsen til å selv reise med A380 F ble ikke akkurat noe mindre når jeg fortærte dette under lesingen (selv om det ikke blir samme kvalitet). Jeg håper jeg får muligheten en dag.

Dagens aldri så lille utskeielse, må jeg si gav mersmak til å gjennomføre igjen, mot fremtidige gode TR som deles. Hilsen en Nerdy AirCanada :D

Legger inn en litt sen kommentar, men håper det er greit... For dette var en særdeles bra rapport, krydret med så mange flotte innlevelser og nydelige bilder.

Tiden fløy av gårde når jeg leste dette mesterverket. Deilig å drømme seg bort på Emirates A380 First, med fantastiske Hennessy Paradis og en av mine favoritter Chivas Royal Salute (21 år versjonen var det ikke?). Smatt smatt...., de to der er livets dråper for livsnytere :) Litt trist at historien en gang måtte ta en slutt.

Byr anledningen seg en gang, skal jeg definitivt teste ut dette produktet selv. Tusen takk alt du delte med oss fra denne reisen. Bare å bøye seg i støvet for innsatsen :)

Ikke fritt for at man blir vanvittig miskunnelig når man leser hvilken fantastisk opplevelse du har hatt.

Hei AirCanada, takk for flott tilbakemelding...:) det settes pris på...! Får du mulighet til dette ved anledning, så kjør på....meget hyggelig tur...

Forøvrig masse flotte TR`s på forumet her, bare å lese på...

Takk for at du leste!

Etter å ha lest alle flotte bidrag her inne opp og ned ganske mange sider tilbake, er dette den jeg synes er absolutt best. All honnør til HS-TLD! Kanonbra!!

Jeg må komme med en aldri så liten innrømmelse. Jeg startet å lese i går (var en liten tur innom også ifjor) rundt alle bidrag her inne og bestemte meg for å fortsette lesingen med en liten "business" servering til meg selv idag.

Utrolig nerdete, men hvorfor ikke. Greit å skjemme seg selv bort av og til med litt småluksus. Så idag kjørte jeg en liten meny i avspaseringsferien, akkompagnert med fantastisk lektyre her inne selvsagt.

Og nerd som jeg er, hvorfor ikke dele den? Neppe til alles standard her inne, men det får stå sin prøve.

Appetizer:

Pistasjenøtter med Samual Adams Octoberfest øl
----

Forrett:

Kongekrabbe med dill og milde hvitløksbrød, røkte små skiver av andebryst, loffskiver med smør og laksekaviar. Champagne: Moet & Chandon

Hovedrett:

Crispy duck hoisin saus, med smørdampet asparges. Vin: Coto De Imaz Rioja 2001

Dessert:

Hjemmelaget Crème Brûlée, nymalt Kenya kaffe og Braastad XO Superior

Det smakte veldig godt. Og fristelsen til å selv reise med A380 F ble ikke akkurat noe mindre når jeg fortærte dette under lesingen (selv om det ikke blir samme kvalitet). Jeg håper jeg får muligheten en dag.

Dagens aldri så lille utskeielse, må jeg si gav mersmak til å gjennomføre igjen, mot fremtidige gode TR som deles. Hilsen en Nerdy AirCanada :D

Hehe...:colgate:

Ja takk, en til meg òg....:D...det så jo meget bra ut - prøver gjerne ut den menyen...

Ser ut til at menyen holdt god "Businessstandard", og en fin måte å tilbringe/nyte kvelden på...takk for at du delte det med oss :up:

Mvh

HS-TLD

Last edited:
En av de beste rapporter jeg har lest, morsomt skrevet og godt detaljert :up:

Artig du tok bilde av China Airlines loungen som jeg besøkte i 2007 (Er en rapport på forumet)

[/i]

Hei AirCanada, takk for flott tilbakemelding...:) det settes pris på...! Får du mulighet til dette ved anledning, så kjør på....meget hyggelig tur...

Forøvrig masse flotte TR`s på forumet her, bare å lese på...

Takk for at du leste!

Hehe...:colgate:

Ja takk, en til meg òg....:D...det så jo meget bra ut - prøver gjerne ut den menyen...

Ser ut til at menyen holdt god "Businessstandard", og en fin måte å tilbringe/nyte kvelden på...takk for at du delte det med oss :up:

Mvh

HS-TLD

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding på min "lille" businessmiddag HS-TLD! Beklager jeg ikke har svart føre nå. Ser veldig frem til nye TR's hvor du er i hovedsetet! Utrolig innlevende og ikke minst "drømmende" :-) All kredit til deg mann! :-)

Back