Til Bangkok i Biz i Januar

I mars er det tilbud i Y+ hos Thai på rundt 10 lapper fra Stockholm :-)
Selges nok kun fra Sverige.

Last edited:
Og hvor mye poeng gir dette? EBG 25% ekstra gjelder vel ikke her?

10400 * 2= 20800 poeng t/r

Hadde man reist med SK metall ville turen gitt 12000 * 2= 24 000 poeng. Med gullkort +25% dvs 30 000 poeng. Men i Z klasse fra ARN koster SAS 19 500 nok og det er vel ca 5 lapper mer enn den prisen det her vises til på TG.

BF:cool2

Last edited:
Z og B klasse hos Sas på utreisen har ikke vært å oppdrive på kort varsel i mitt tilfelle, er det en ukes forkjøp som gjelder ?
Disse billettene er heller ikke fleksible, litt dumt å ikke kunne forandre returen hvis den totale ro senker seg over strand og tilværelse generelt, og en har tid og anledning til å forlenge ferien :-)

Ser ut som disse drømmeprisene på biz-billetter mellom ARN-BKK med TG holder seg ut mars 2009... i allefall på Travellink inntil videre :) Hadde man bare hatt en haug med cash på konto så :rolleyes:

Ehh.. Hvor finner man disse drømmeprisene på travellink.no i Mars?
Får jo kun opp priser fra ARN -BKK til 29-30 laken jeg...

Gjorde en liten sjekk hos Travellink og fikk opp en pris på rundt 15K NOK for biz med TG ARN-BKK. Bookingklasse U fikk jeg opp...

Voksen (TG 961)
--------------------------------------------------------------------------------
FQN1-1//PE

1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 1 ADT STOBKK TG UXSEA PU 1 N
FCL: UXSEA TRF: 4 RULE: SE01 BK: U
PTC: ADT-ADULT FTC: BR -BUSINESS CLASS RESTRICTED
PE.PENALTIES
NOTE -
REFUND FOR TOTALLY UNUSED TICKET - SEK 940.
REFUND FOR PARTIALLY USED TICKET - REFUND FOR
PARTIALLY USED TICKET IS BASED ON NORMAL FARE
CALCULATIONS OF SECTORS ACCUALLY FLOWN.
NO SHOW FEE - SEK 940.
REROUTING - PERMITTED.
REISSUE - ANYTIME WITH SEK 940.
REBOOKING/ RE VALIDATE - REBOOKING PERMITTED FOC
WITHIN TICKET VALIDITY FOR INBOUND SECTOR/ FOR
OUTBOUND SECTOR REISSUE APPLY.
VALIDITY EXTENSION - PERMITTED BEFORE EXPIRY DATE
WITH UPGRADE TO HIGHER FARES FOR SPECIAL
PREMIUM ECONOMY UX CLASS ONLY.

>

Voksen (TG 960)
--------------------------------------------------------------------------------
FQN1-2//PE

1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 2 ADT BKKSTO TG UXSEA PU 1 N
FCL: UXSEA TRF: 4 RULE: SE01 BK: U
PTC: ADT-ADULT FTC: BR -BUSINESS CLASS RESTRICTED
PE.PENALTIES
NOTE -
REFUND FOR TOTALLY UNUSED TICKET - SEK 940.
REFUND FOR PARTIALLY USED TICKET - REFUND FOR
PARTIALLY USED TICKET IS BASED ON NORMAL FARE
CALCULATIONS OF SECTORS ACCUALLY FLOWN.
NO SHOW FEE - SEK 940.
REROUTING - PERMITTED.
REISSUE - ANYTIME WITH SEK 940.
REBOOKING/ RE VALIDATE - REBOOKING PERMITTED FOC
WITHIN TICKET VALIDITY FOR INBOUND SECTOR/ FOR
OUTBOUND SECTOR REISSUE APPLY.
VALIDITY EXTENSION - PERMITTED BEFORE EXPIRY DATE
WITH UPGRADE TO HIGHER FARES FOR SPECIAL
PREMIUM ECONOMY UX CLASS ONLY.

>

Bookingklasse U hos Thai ligger under kategorien "Economy" på EB-oversikten over flypartnere (http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-earn-EuroBonus/Airlines/StarAlliance/Thai-Airways-Intl/). Så hva er det man kjøper egentlig?? Biz-billetter med Economy bookingklasse??

Last edited:

For eksempel utreise 23.mars, hjemreise 27.mars, biz for 15K NOK... bookingklasse U.... Samme "regla" som i tråden over.

Er temmelig sikker på at bookingklasse U hos Thai er Premium Economy! Så mulig noen fort kan bli lurt her!

Litt tvetydig de billettreglene. Står jo at det er biz men bookingklassen tyder på noe annet. Hos WIAS får man kjøpt samme billettene, men da til en pris som ligger på rundt 28k, disse er det bookingklasse D på. Men Eirik skrev vel at han hadde sikret seg sete 1A... Premium Economy sitter vel ikke på første rad? Merkelige greier.

Last edited:
Litt tvetydig de billettreglene. Står jo at det er biz men bookingklassen tyder på noe annet. Hos WIAS får man kjøpt samme billettene, men da til en pris som ligger på rundt 28k, disse er det bookingklasse D på. Men Eirik skrev vel at han hadde sikret seg plasser på rad 1... Premium Economy sitter vel ikke på første rad? Merkelige greier.

Nei, Eirik sa han hadde kjøpt billett i bookingklasse D, og det er korrekt biz. Men jeg mener helt bestemt at sist gang jeg fløy Thai Premium Eco var bookingklassen U.

bookingklasse U kom jo opp i de reglene du ramset opp her i en av de forrige postene!

Det ligger iallefall ingen billetter i bookingklasse D ute til den prisen han refererer til nå. Må i så fall ha vært griseheldig:) Litt skummelt det der hvis Travellink selger Premium Economy som Biz... Lett å bli lurt hvis man ikke følger med.

Det ligger iallefall ingen billetter i bookingklasse D ute til den prisen han refererer til nå. Må i så fall ha vært griseheldig:) Litt skummelt det der hvis Travellink selger Premium Economy som Biz... Lett å bli lurt hvis man ikke følger med.

Se det kan vi fort bli enige om.
Husk nå på at Premium Economy kun eksisterer i den formen på TG's ruter til ARN og CPH. De samme setene selges som biz på flere andre ruter.

Mulig de har korrigert det nå ?
Uansett: Min billett er kjøpt på travellink.se i dag morges, kom opp som business class, viste seg på forespørsel å være booket i D klasse og kosta ca. 16.500 SEK, omtrent 14.200 NOK :-) De gangene jeg har kommet over U klassen på nettsøk har den alltid stått som Premium Ecconomy.. Som sagt så måtte jeg vente i 5 min. på telefonen i dag mens folka på travellink sjekka om en slik billett virkelig kunne selges så billig.. :-)
Sjekka inn på nettet og skiftet til 4K nå.. :-)

Har kanskje bidratt litt til ev. forvirring her, tilbudet i Y+/ U klasse i mars og billetten jeg nå har kjøpt i Business D klasse er to forskjellige ting..
Y+ kampanjen i mars foregår i Sverige, mulig en t.o.m. må ringe et reisebyrå der for å få den.
fx. www.jade.se/
http://www.abctours.se/
Når det gjelder D klasse Business billetten har jeg ikke sett det tilbudet (feilprising (?) :-) NOE annet sted på nettet, og aller minst på WIAS, der kommer Thai sjelden eller aldri opp som alternativ til Bangkok hvis en ikke spesifikt ber om det.. :-)

Last edited:
Kan jo være en spesiell kampanje. Sjekket om du kan få samme prisen på TG sine sider?

Kommer opp som business class, men bookingklasse U så vidt jeg kan forstå.

Prøvde på Thai-sidene tidligere i dag, der var prisen langt høyere

Back