Jan
ScanFlyer Gold
Ticket vil ikke sælge biletter til FlyMe
http://www.travelpeople.dk/
Lidt af en bet for Palmi H :baeh
Pálmi Haraldsson, der tidligere i år overtog både Sterling og Maersk Air, er den nye mand bag det svenske lavprisselskab FlyMe, hvis billetter Sveriges største leisure-rejsebureau ikke vil sælge.
STOCKHOLM: Med motiveringen, at lavprisflyselskabet FlyMe er ’for usikkert’ nægter Ticket, Sveriges største rejsebureau på leisure-siden, at sælge billetter til det selskab. FlyMe blev for nylig overtaget af et konsortium med islændingen Pálmi Haraldsson som frontfigur. Det drejer sig om samme Palmi, som i foråret i år overtog Sterling.
Lennart Käll, administrerende direktør i Ticket, siger til det svenske nyhedsbrev Flygtorget Airmail:
’Der findes ikke nogen grund til at have en leverandør, som vi føler os usikre på. For os er spørgsmålet, hvor solidt FlyMe-selskabet er, og om det vil overleve på længere sigt.’
Lennart tilføjer, at Ticket samarbejder med 90-100 luftfartsselskaber, og at man således ingenlunde er afhængig af FlyMe.
I Sverige flyver FlyMe, der har base på Göteborg-Landvetter, på ruten Göteborg-Stockholm samt fra Stockholm til Norrland. For en måned siden meddelte selskabet, at det næste forår åbner 12 ruter fra Göteborg til udlandet, fortrinsvis til Syd-Europa, men også til Island.
Selskabet har i flesre år kun givet underskud, og for mindre end et halvt år siden blev det overtaget af det islandske investeringsselskab Fons – identisk med det selskab, der også overtog både Sterling European og Maersk Air.
Efter den islandske overtagelse af FlyMe har selskabet meddelt, at man ønsker ny kapital tilført, i alt SEK 272 millioner. Om disse penge skal komme fra Island eller fra anden side, er ikke blevet meddelt.
Fredrik Skanselid, administrerende direktør i FlyMe, siger til Flygtorget Airmail, at han ikke vil kommentere Ticket-chefens udtalelser.
Forbavselse
Flygtorget Airmail har spurgt Maunu von Lüderz, administrerende direktør i FlyNordic, om hans vurdering af FlyMe. Maunu siger:
’I vor strategiske planlægning tages ikke højde for, om en konkurrent vil overleve eller lukke. Vi har de frekvenser, priser og service, som vi finder forsvarlige. Men selvfølgelig holder vi øje med, hvordan FlyMe udvikler sig, og vi kan ikke lade være med at forbavses over, at de nyere ejere af FlyMe tror, de kan lave overskud ved at kaste nye penge ind i en virksomhed, der konstant giver underskud. Nu foranstalter man den sjette emission, og i alt har man siden starten kastet SEK 500-600 millioner ind i selskabet.’
http://www.travelpeople.dk/
Lidt af en bet for Palmi H :baeh
Pálmi Haraldsson, der tidligere i år overtog både Sterling og Maersk Air, er den nye mand bag det svenske lavprisselskab FlyMe, hvis billetter Sveriges største leisure-rejsebureau ikke vil sælge.
STOCKHOLM: Med motiveringen, at lavprisflyselskabet FlyMe er ’for usikkert’ nægter Ticket, Sveriges største rejsebureau på leisure-siden, at sælge billetter til det selskab. FlyMe blev for nylig overtaget af et konsortium med islændingen Pálmi Haraldsson som frontfigur. Det drejer sig om samme Palmi, som i foråret i år overtog Sterling.
Lennart Käll, administrerende direktør i Ticket, siger til det svenske nyhedsbrev Flygtorget Airmail:
’Der findes ikke nogen grund til at have en leverandør, som vi føler os usikre på. For os er spørgsmålet, hvor solidt FlyMe-selskabet er, og om det vil overleve på længere sigt.’
Lennart tilføjer, at Ticket samarbejder med 90-100 luftfartsselskaber, og at man således ingenlunde er afhængig af FlyMe.
I Sverige flyver FlyMe, der har base på Göteborg-Landvetter, på ruten Göteborg-Stockholm samt fra Stockholm til Norrland. For en måned siden meddelte selskabet, at det næste forår åbner 12 ruter fra Göteborg til udlandet, fortrinsvis til Syd-Europa, men også til Island.
Selskabet har i flesre år kun givet underskud, og for mindre end et halvt år siden blev det overtaget af det islandske investeringsselskab Fons – identisk med det selskab, der også overtog både Sterling European og Maersk Air.
Efter den islandske overtagelse af FlyMe har selskabet meddelt, at man ønsker ny kapital tilført, i alt SEK 272 millioner. Om disse penge skal komme fra Island eller fra anden side, er ikke blevet meddelt.
Fredrik Skanselid, administrerende direktør i FlyMe, siger til Flygtorget Airmail, at han ikke vil kommentere Ticket-chefens udtalelser.
Forbavselse
Flygtorget Airmail har spurgt Maunu von Lüderz, administrerende direktør i FlyNordic, om hans vurdering af FlyMe. Maunu siger:
’I vor strategiske planlægning tages ikke højde for, om en konkurrent vil overleve eller lukke. Vi har de frekvenser, priser og service, som vi finder forsvarlige. Men selvfølgelig holder vi øje med, hvordan FlyMe udvikler sig, og vi kan ikke lade være med at forbavses over, at de nyere ejere af FlyMe tror, de kan lave overskud ved at kaste nye penge ind i en virksomhed, der konstant giver underskud. Nu foranstalter man den sjette emission, og i alt har man siden starten kastet SEK 500-600 millioner ind i selskabet.’