Sun Air vil starte Aalborg-Stavanger

Trdfly

Moderator
Medlem
anish Air Transport opgav i sidste uge ruten mellem Aalborg og Stavanger på grund af manglende fly. Sun-Air´s kommercielle direktør Kristian Tvergaard bekræfter, at selskabet står klar til at overtage ruten.

Det bliver ikke længe, at Aalborg Lufthavn kommer til at mangle flyforbindelse til Stavanger. Danish Air Transport (DAT) opgav ruten i sidste uge, da man manglende flykapacitet, idet SAAB 340-flyene skal sælges.

I stedet har Billund-baserede Sun-Air været hurtige til at se en åbning, og det er allerede blevet besluttet, at flyselskabet vil åbne på Aalborg-Stavanger ruten i begyndelsen af det nye år.

"Tidspunktet er endnu ikke fastlagt, men det bliver formentlig i slutningen af januar måned. Det er dog sikker, at vi kommer i gang," siger kommerciel direktør Kristian Tvergaard fra Sun-Air til CHECK-IN.dk.

Torsdag eftermiddag havde flyselskabet et møde med Aalborg Lufthavn og repræsentanter fra nordjyske virksomheder, der har store rejseaktiviteter til oliebyen på Norges vestkyst.
http://www.check-in.dk/sun-air-vil-overtage-stavanger-rute-fra-aalborg#.VFLDovmG8po
 
Fantastisk hyggelig !
Enda flere dansker som synes det er deilig at være dansk i Stavanger.
 
Da er det snart klart for første avgang på ruten...
Sun Air of Scandinavia this coming fall season plans to add Aalborg – Stavanger service, which sees Jetstream J31 aircraft operating service on weekdays. First flight is scheduled on 27AUG15.

BA8259 AAL1550 – 1700SVG J31 1
BA8259 AAL1900 – 2010SVG J31 x167

BA8260 SVG1725 – 1835AAL J31 1
BA8260 SVG2035 – 2145AAL J31 x167
http://airlineroute.net/2015/07/10/ez-aalsvg-aug15/
 
Interessant ruteplan. Tydelig at Sun Air prøver å utnytte flyene sine bedre nå. Da skal nok OY-SVF ta turen til SVG etter at flyet har flydd AAL-OSL-AAL tir-fre. Flyet har jo stort sett bare 8 rundturer mellom Oslo og Aalborg i uken. Sun Air må ha noe av verdens minst aktive flypark? Men jeg skjønner jo konseptet med at det er business ruter med attraktive avganger de må ha. Men i en konkurransepreget verden må det være krevende nå.;)

Hadde de OSL-AAL på fredag (siste dag før ruten tar ferie). AAL og AAR var slått sammen. Fantastisk matservering på 40 min, nærmest som å fly IC.;) 15 pax var vi ombord i OY-NCL, det vil si litt under halvfullt. 13 skulle av i AAL, to ble med til AAR.
 
Interessant ruteplan. Tydelig at Sun Air prøver å utnytte flyene sine bedre nå. Da skal nok OY-SVF ta turen til SVG etter at flyet har flydd AAL-OSL-AAL tir-fre. Flyet har jo stort sett bare 8 rundturer mellom Oslo og Aalborg i uken. Sun Air må ha noe av verdens minst aktive flypark? Men jeg skjønner jo konseptet med at det er business ruter med attraktive avganger de må ha. Men i en konkurransepreget verden må det være krevende nå.;)

Hadde de OSL-AAL på fredag (siste dag før ruten tar ferie). AAL og AAR var slått sammen. Fantastisk matservering på 40 min, nærmest som å fly IC.;) 15 pax var vi ombord i OY-NCL, det vil si litt under halvfullt. 13 skulle av i AAL, to ble med til AAR.

OY-SVF lite aktiv? Flyver svært sjeldent til Oslo, men DUS, BLL og BGO har oftest besøk av flyet... ;)
http://www.flightradar24.com/reg/oy-svf
 
OY-SVF lite aktiv? Flyver svært sjeldent til Oslo, men DUS, BLL og BGO har oftest besøk av flyet... ;)
http://www.flightradar24.com/reg/oy-svf

Ikke riktig! ;) OY-SVF flyr stort sett BARE OSL-AAL. Du må ikke bruke de siste par ukene før sommerferien som målestokk. Da skrur Sun Air ned kapasiteten og slår mye sammen AAL og AAR fra Oslo. JS 31 brukes stort sett på OSL-AAL, BLL-DUS og BGO-BLL. På de to sistnevnte brukes mest OY-SVB. Det blir spennende å se om SVG vil gå fra AAL. De flyr mindre enn før til BGO fra BLL. Bare fredag og mandag.
 
Ikke overraskende at denne ryker, den ble startet i nedgangstider og må vel kunne kalles en smal rute med begrenset potensiale uansett om det hadde vært bedre tider. Danmark er fortsatt godt dekket gjennom Billund,Esbjerg og København.
 
Back
Top