WOW Air - Nyt islandsk flyselskab -> Konkurs

Kan ikke si jeg er veldig overrasket, kjedelig for ansatte osv.

De som jubler høyest er vel Icelandair som får tilbake "monopolet" sitt med stopover på Island.
Icelandair har nok av problemer å stri med, og konkurransen er relativt sterk fra både Europa og USA. Både UA, AA og DL flyr vel til KEF fra USA, mens AY, BA, LH og U2 (Samt SK og DY) flyr fra KEF til forskjellige europeiske flyplasser. Hjelper vel heller ikke for FI at en del av flyflåten er satt på bakken.

Aldri kjekt å se at folk mister jobben sin og folk ikke får reist på planlagte reiser, men resultatet var vel ikke noe annet enn ventet for WOW?

WOW Air - Nyt islandsk flyselskab -> Konkurs

Icelandair med rescue-fares til strandede WOW passasjerer. $60 mellom Island og Europa og $100 mellom Island og USA

Icelandair.com/getmehome

Jeg spekulere i om der er nogle af WOWairs tidligere destinationer der kan blive intressante for Icelandair at overtage som Fx Pittsburgh, Salzburg osx?

Er der nogle der er mere inde i det viden område?

Skylder på Espens konkurshjørne, føles som om det ikke er en uke uten konkurs siden oppstart av konkurshjørnet [emoji85][emoji23]

Man må liksom lure litt på hvorfor folk tror de skal få hjelp av selskapet .... forstår de ikke hva 'konkurs' og 'innstilt drift' betyr? Forventer de at ansatte som har mistet jobben eller at ground handlers som ikkefår betalt skal diske opp med mealvouchers og nye flybilletter?

https://e24.no/naeringsliv/luftfart...e-wow-air-passasjerer-til-unnsetning/24591108

Du må huske på at vi lever i en verden der det står "Caution - Hot Content" på lokket på kaffekoppen og "Keep away from fire" på klær.

Man må liksom lure litt på hvorfor folk tror de skal få hjelp av selskapet .... forstår de ikke hva 'konkurs' og 'innstilt drift' betyr?

Man kan især lure på, hvorfor folk ikke tog hintet, da WOWs problemer
begyndte at vise sig i efteråret 2018?

Med ganske få ord....det er/var BILLIGT....og når folk ser det, ser de ikke andet

Hilsen Ole

Var klientellet ufine/uflidd, eller var det servicen de hadde som jobb å utføre, som det bar preg av?

Nei, det handlet om at passasjerene hadde atferd som tydet på at de var uvant med å fly. Ting som man normalt sett ikke gjør, ble gjort. Normal folkeskikk og "usagte regler" for folk som har flydd litt mer enn 1 gang hvert skuddår var ikke tilstede. Vanskelig å definere hva som ligger i begrepet, men for meg bar altså klientellet preg av å bestå av en viss mengde mennesker som..... rett og slett hadde fått råd til å fly, og nå plutselig fløy for første gang. Mulig det var noe spesielt med Amsterdamruta, men. Det var mitt inntrykk.

Ben Baldanza, tidligere styremedlem i WOW og CEO i Spirit analyserer hva som gikk galt.

https://airwaysmag.com/airlines/op-...upEo4S-RTjrO64c98z4LUszIVxtTC5A2KA40DWZ2qnDm4

I served on the Board of Directors of WOW Air from early 2016 until August 2018.

During that time, I learned what a dedicated, smart and energetic guy Skuli Mogensen is, and how interesting the WOW business model was. Iceland’s interesting geography gave WOW a real advantage that initially worked well. But WOW faced five key challenges that ultimately caused the company collapse:

Virker ikke som om de har fått flyene "hjem" enda. Enn så lenge står det maskiner på blant annet BOS, BWI, DTW og JFK (sikkert flere også, men var de jeg sjekket).

Virker ikke som om de har fått flyene "hjem" enda. Enn så lenge står det maskiner på blant annet BOS, BWI, DTW og JFK (sikkert flere også, men var de jeg sjekket).

"Hjem" for disse maskinene er vel nå per def. hos leasing-selskapene, alternativt boet. Blir vel neppe fløyet til KEF?

"Hjem" for disse maskinene er vel nå per def. hos leasing-selskapene, alternativt boet. Blir vel neppe fløyet til KEF?
Derav "". Skulle jo tro det var billigere å sende disse flyene til lagring enn for eksempel å ha et stående på JFK?

Derav "". Skulle jo tro det var billigere å sende disse flyene til lagring enn for eksempel å ha et stående på JFK?

Kan vel være endel juridisk og papirarbeid som må ordnes. Ved konkurser er det alltid mye advokatmat

Back