The Great Christmas Escape in F, C & Y

nime

ScanFlyer Silver
Jeg har hatt stor glede av å lese mange veldig interessante og morsomme trip reports her inne, og det er på tide å dele litt selv også.

Vi reiser ganske mye i løpet av et år, og denne gang ville vi reise østover igjen, både for å oppleve Hong Kong som vi aldri har vært i, og for å besøke gode venner i Kuala Lumpur. Vi regner oss som ganske drevne i å finne gode tilbud rundtomkring (det er ingen vits i å betale full pris om man ikke må), og vi har hatt det veldig gøy under planleggingen av turen.

Som mange andre har vi også benyttet noen DM for å sy sammen jule/nyttårsturen vår, i tillegg til div bonuspoeng på hotell og litt penger. KVS ble benyttet for å finne en passende tur, og selve bookingen var fort unnagjort et par dager etter poengkjøpet. Så var det bare å vente...

Kvelden før vi skulle reise, dro vi opp til Gardermoen for å overnatte på Park Inn. Man hadde jo vært ute en vinternatt før, og booket rom til 1kr under salget som var, og siden vi slapp å stå opp tidlig for å reise til flyplassen så ga det en myk start på turen. Selve rommene er helt greie, men ellers er det et temmelig ordinært flyplass/konferansehotell som er OK for en natt, men ikke noe mer.
park_inn.jpg

Vi droppet frokosten på hotellet og gikk rett til terminalen. Vi fikk sjekket inn raskt uten problemer og gikk rett gjennom fast track security, noe som var greit siden det begynte å bli litt kø. Så gikk vi opp i SAS Scandinavian Lounge. For et begredelig skue. Møkkete, flekkete, søppel i kriker og kroker, og et elendig utvalg av mat(?) som ikke akkurat var presentert på en måte som gjør at man har lyst til å forsyne seg... WC var et kapittel for seg. Alt i alt var ikke dette noe man virkelig ønsker seg som starten på en tur, så i fremtiden er det nok like greit å benytte seg av serveringsstedene som er på flyplassen.


FLIGHT 1: OSL-MUC LH2451 A319-100 D-AILC Sete 2D+2F

Lufthansa skulle ta oss fra Oslo til München, i business. Flyet fra München var en halvtime forsinket ved ankomst, så avgangen vår ble tilsvarende forsinket til 12:25. Vi hadde jo ikke akkurat dårlig tid, så det spilte overhodet ingen rolle for oss :) Nytt interiør, som var helt OK for den litt over to timer lange turen til MUC.

LH2451_track.jpg


Vel oppe i lufta fikk vi de obligatoriske Warsteiner på flaske, fra en veldig trivelig betjening.

image0109.jpg
IMAG0109.jpg


Vi har lest at mange klager på maten i LH C intra-europeisk, men til tross for et bittelitt trist utseende syntes vi faktisk at maten var helt OK denne dagen! (eller var det bare fordi det var så dårlig i SAS-loungen?) Forretten besto av tunfisk sashimi med hvite og svarte sesamfrø, og kalvefrikadell med kandisert tomat og kapers. Varmrett var kylling i appelsin & vanilje saus med potetrisotto, og desserten var en særdeles god pistasjemousse! Noen små gode sjokolader i en eske var det også.

IMAG0110.jpg


Vel fremme i München ble det ingen buss-gate denne gang, så da ble det en liten spasertur fra enden av Pier Süd til First Class-loungen.

IMG_0048.jpg


Vi fikk installert oss der, og (selvfølgelig fikk vi utlevert ordentlige boarding pass sammen med litt champagne. (N.V. Janisson & Fils Brut og Brut Rosé)

IMAG0110_x.jpg


Loungen var pyntet til jul, og det var også en liten julebod som var fylt med kaker, sjokolade og annet godt.

IMG_0044.jpg


IMG_0045.jpg


Det kom flere besøkende etterhvert, og på et tidspunkt var det ganske så fullt.

IMG_0015.jpg


Vi hadde noen timer i loungen, og vi fikk både dusjet og spist middag - selvsagt med god drikke til :)
Utvalget av mat var upåklagelig, og alt var flott presentert!

IMG_0007.jpg


IMG_0010.jpg


IMG_0011.jpg


IMG_0012.jpg


Fruen bestilte Tenderloin Strips "Cajun" on Autumnal Leaf Salads

IMG_0020.jpg


... og jeg gikk for Surf & Turf :)

IMG_0021.jpg


Det var også plass til en liten dessert på deling...

IMG_0029.jpg


Vi hadde det utrolig gøy i denne loungen, og sakte men sikkert nærmet det seg tiden for å gå til neste fly...
 
Last edited:
FLIGHT 2: MUC-HKG LH730 A340-600 D-AIHO Sete 2D+2G

En halvtime før avgang tuslet vi sakte bort mot gate H38 hvor det var fullt av folk, også i “Priority Boarding”-området. På forhånd viste setekartet at vi skulle være alene i First Class til Hong Kong, men det er jo alltid en sjanse for at noen oppgraderer med poeng, eller blir oppgradert.

Vi har flydd A346 flere ganger tidligere, blant annet med Qatar i Y, men blir stadig imponert over hvor langt dette flyet er!

LH730_track.jpg


Flytid var beregnet til 10:50, noe som passet bra for oss, for vi skulle jo sitte helt foran denne gangen. Vi stresset ikke gjennom gate – vi hadde god tid vi! Gikk ned trappen, og det var selvsagt en deilig følelse når man kunne ta til venstre der hvor det var skiltet “First Class & Business Class” – Economy måtte gå til høyre.. :)

Vi ble ønsket velkommen ombord, og så kikket vi til høyre inn i kabinen… der åpenbarte Lufthansa sin nye First Class-innredning seg! Snakk om å nærmest vinne i lotto – det er bare 2 stk MUC-baserte A340-600 (D-AIHP og D-AIHO) med den nye First Class innredningen, og ingen av dem har flydd til Hong Kong før :D Purser og flyvertinner var synlig stolte og fornøyde over å kunne vise fram den nye kabinen.

IMG_0054.jpg


IMG_0056.jpg


IMG_0083.jpg


Vi fikk satt oss ned mens vi kikket litt på de forbipasserende Business Class-passasjerene, og ikke lenge etter at sistemann hadde passert, så kom første champagneglass på bordet sammen med makadamianøtter. (Laurent-Perrier Millésimé Brut 2002)

IMG_0055.jpg


Etter en kort stund var det påfyll av mer champagne, og det kom en dame som satt seg i 1K. Vi skulle være 3 stykker i First på denne turen så det ut til. Vi fikk også utdelt den vanlige Van Laack-pyjamasen, tøfler og amenity kit fra Porsche Design fylt med godsaker fra blant annet La Mer/Lamarin.

IMG_0062.jpg


IMG_0061.jpg



Helt fantastisk deilig å sitte her :)

IMG_0116.jpg


Purser kom forbi og slo av en liten prat, og nevnte at siden det bare var 3 av 8 seter opptatt på denne turen, så kunne de lage senger av setene ved siden av oss. “One seat for dining, one seat for sleeping” sa han og gliste stort. Som sagt, så gjort, og vips så hadde vi separate senger på 2A og 2K :)

IMG_0093.jpg


IMG_0094.jpg


Flyvertinner og purser var i veldig godt humør hele veien, og virket genuint opptatt av at vi skulle ha det gøy på turen! Den ene flyvertinnen som stort sett tok seg av oss i First var helt ny, dvs hun hadde ikke jobbet på førsteklasse før. Hun gjorde en strålende flott jobb, og tok mer enn gjerne bilder for oss :)

IMG_0070.jpg
 
Last edited:
Lufthansa får mye skryt for maten i First, og det må vi si oss enige i. Her er det et stort utvalg på menyen, og det dekkes opp med hvite duker og ordentlige kniver og gafler. Vi var ikke super-sultne etter lounge-besøket, så vi prøvde nok ikke så mye av maten som vi burde ha gjort. Liten amatørmessig tabbe der, men vi tar det igjen på veien hjem :)

Men, det vi fikk spist smakte meget godt, inklusive kaviaren! Glemte bilder av all maten.. men det er sikkert andre som har dokumentert dette i lange baner :)

IMG_0087.jpg


IMG_0089.jpg


IMG_0090.jpg


Etter maten var vi ganske så trøtte, så det var deilig å kunne skifte til pyjamas og legge seg i en egen, privat seng på flyet. Setet/sengen var god, og vi fikk vel drøye 7 timer sammenhengende søvn på vei til Hong Kong, før det var tid for frokost.

IMG_0113.jpg


IMG_0114.jpg
 
Det var ganske disig før landing, så vi så ikke stort under innflyging dessverre. Ble lite bilder siden det ikke var noen stor vits i å finne frem kameraet, men vi fikk da sittet ved vinduet likevel..

IMG_0126.jpg


Ble litt klarere når vi kom litt lenger ned..

IMG_0129.jpg


Vi fikk selvsagt gå først av flyet, og med god skilting overalt så vi kom oss ganske raskt frem til køen for passkontroll. Det tok ca 10 minutter i køen, og etter en kjapp scanning av passet fikk vi lov til å være i Hong Kong i90 dager. Plukket opp bagasjen (med priority tag på, selvsagt) og fant veien til Airport Express toget som skulle kjøre oss til Hong Kong Station. Det kostet HKD $160 for begge 1 vei, og vi kunne kjøpt billettene på forhånd, men orket ikke styre stort med det. Etter ca 25 minutter var vi framme, og det gikk gratis shuttle bus fra stasjonen til hotellet. 10 minutter senere var vi ved Conrad, hotellet vårt for den første natta i Hong Kong.

IMG_0400.jpg


Innsjekk gikk raskt og greit, og vi ble oppgradert fra King Superior Peak View rom til King Peak View Suite i 53. etasje
icon_biggrin.gif
Svær suite med stort soverom og stue, flott bad og 2 WC’er. Altfor stort for 2 personer, men pytt, pytt... man kan ikke klage.

Vi hadde brukt en kombinasjon av Hilton-poeng og cash for rommet, men siden Hilton kjørte en kampanje hvor du får tilbake 30% av poengene du bruker så ble totalprisen ganske så hyggelig!

IMG_0151.jpg


Interiør og dekorasjon er noe gammelmodig etter vår smak, men helt OK for en natt eller flere. Vi overlevde fint!

Stua:

IMG_0138.jpg


Fra stue mot soverom:

IMG_0139.jpg



IMG_0141.jpg


Bad:

IMG_0143.jpg



IMG_0144.jpg


Flotte saker fra Acca Kappa.

IMG_0145.jpg


En utrolig behagelig seng :)

IMG_0149.jpg


Ikke lenge etter at vi tuslet inn døra her, så var det turndown, så da fikk vi hver vår Conrad teddybjørn på sengen og tøfler ved siden av.

IMG_0161.jpg


Det var også en stor eske med velkomst-sjokolader og et stort fruktfat.

IMG_0152.jpg


Det var synd vi bare skulle være på Conrad for en natt… kunne tenkt oss flere netter her, men Island Shangri-La rett ved siden av duger fint det også... :)
 
Last edited:
Er helt enig i at nye F er bra. Men det er flere ting som gjør Airbus 388 mye bedre enn Airbus 346. Toalettene feks i Airbus 388 er himmelske saker. Er spent på fortsettelsen. :)
 
Last edited:
Er helt enig i at nye F er bra. Men det er flere ting som gjør Airbus 388 mye bedre enn Airbus 346. Toalettene feks i Airbus 388 er himmelske saker. Er spent på fortsettelsen. :)
A388 er jo støyisolert på en helt annen måte, og det mer normale lufttrykket gjor nok at man ikke blir like sliten som i andre fly. Det skal sies at vi har flydd både ny og gammel LH F i A346, og det er merkbar forskjell i støynivå, så de har nok gjort noe for å minske forskjellene. Ang toaletter/bad i A388, så vinner vel Emirates i F den kampen... :D

IMG_0067.jpg


IMG_0068.jpg


IMG_0069.jpg
 
Last edited:
Etter en god natts søvn på Conrad og late check-out, ble det en 30 meters gåtur til innsjekk på Shangri-La. Her er det tydeligvis ikke snakk om å vente til noe fastsatt tidspunkt – du sjekkes inn når du kommer, ferdig med det :)Vi har vært på Shangri-La hoteller tidligere, og servicen er alltid upåklagelig.

IMG_0399.jpg


Vi fikk et Deluxe Peak View rom i 44. etasje, så det er omtrent samme utsikt herfra som fra Conrad. Også i litt gammelmodig stil, men det er helt greit for et par netter.

IMG_0188.jpg


IMG_0189.jpg


IMG_0183.jpg


IMG_0185.jpg


Omtrent 2 minutter etter at vi hadde kommet inn på rommet, så kom velkomstteen. Meget god kinesisk te!

IMG_0181.jpg


Island Shangri-La har også verdens største innendørs kinesiske landskapsmaleri, det strekker seg over ca 50 meter.

IMG_0194.jpg


Vi måtte være litt turister også, så vi tok taxi fra hotellet til Peak Tram. Der var det jo bare 1 time å vente på å komme opp, men vi gjorde det likevel.
Litt turist får man være, selv om gud og hvermann skal være det sammen med deg! Drøssevis av folk overalt, men det går stort sett ganske så fint.

The Peak, synes det var en flott utsikt over Hong Kong Island og Kowloon herfra, og spesielt siden vi hadde fin solfylt dag!

IMG_0217.jpg


Var helt greit når det nærmet seg solnedgang også...

IMG_0268.jpg


Og om kvelden

IMG_0298.jpg


Inne på The Peak hørte vi forresten en slags gudsjammerlig kattemusikk-lignende støy… som viste seg å være et lite gutteorkester som spilte julekonsert på melodica. Melodica er et slags blåseorgel, og visstnok veldig populære i Asia! Gudene må vite hvorfor… De så ihvertfall ganske innbitte ut der de satt og blåste i orglene sine (noen av dem hadde tilogmed en lang hageslange koblet til), og folk klappet i vei, så det var nok bra!

IMG_0256.jpg


Det er mye å se i Hong Kong, og det er umulig å rekke alt i den byen. Men vi har vandret litt i gatene og bare slappet av.

IMG_0354.jpg


Vanskelig å få gode bilder med et lite drittkamera, men utsikten fra Avenue of the Stars mot Hong Kong Island i juleskrud er noe for seg selv!

IMG_0382.jpg


Vi fikk også kjørt Star Ferry, selvsagt :)

IMG_0326.jpg


Mot det 484m høye ICC, mer om det senere :)

IMG_0333.jpg
 
Last edited:
Etterhvert var det på tide å forlate Hong Kong og komme seg videre til Bangkok for noen dager :) Tok Airport Express-toget fra Hong Kong Station tilbake til flyplassen, en rask og enkel måte å komme seg dit på.

Stor terminalbygning!

IMG_0450.jpg


Lang kø i Economy innsjekk...

IMG_0451.jpg


Ikke så lang kø i First... :D

IMG_0452.jpg


..og da skjønner vel de fleste hva som er neste flytur :p
 
Last edited:
Uff ser ut som det tok litt tid i F skranka, folkene foran har jo mange, mange kofferter de skal ha med. Men EK F er det nok verdt det. Gleder meg til resten! Å ja prisen er hyggelig BKK-HKG/retur. Er nok litt billigere ex HKG etter det jeg har hørt og får underkant av 5k så får man jo en full fleks billett. Fikk jo hele greia refundert. Får heller se hva jeg finner på.
 
Last edited:
FLIGHT 3: HKG-BKK EK385 A380-800 A6-EDS Sete 3E+3F

Selv om det er en kort flytur, er det likevel gøy å fly EK F, spesielt på A380! Og særlig når prisen er så hyggelig som den er. Det finnes jo allerede rapporter her på flyprat fra denne turen, men vi får legge ut litt bilder likevel.

Innsjekk av de foran oss så ut til å ta såpass lang tid (de var 14 stk, hvorav 5 i F og resten i Y som de sikkert synes var OK å skulle sjekke inn på First-skranken) at vi gikk til Business-skranken istedet, hvor vi ble sjekket inn umiddelbart. Betjeningen beklaget dette, og sa at slik skulle det ikke være.

Men, vi hadde jo litt god tid, vi skulle nemlig innom her for å se på fasilitetene. Hadde ikke de helt store forhåpningene etter å ha lest om denne loungen..

IMG_0472.jpg


En ganske så trist lounge, og egentlig ikke en eneste god stol å sitte i... ikke meningen man skal slappe av tydeligvis!

IMG_0455.jpg


Men man fikk da fort ordnet seg et par slike! (Moët & Chandon Brut NV)

IMG_0456.jpg


Greit nok utvalg av mat og drikke, tok bare en bitteliten smakebit av et eller annet, men det gikk vel stort sett i champagne for vår del :D

IMG_0459.jpg


IMG_0461.jpg


IMG_0462.jpg


WC/dusj-fasilitetene var vel ikke helt på topp.. men vi skulle ikke dusje her likevel, så det gjorde ikke noe :)

IMG_0466.jpg


IMG_0467.jpg


Lufthansa sin First Class Lounge i MUC er noen hakk bedre enn dette, men så er jo heller ikke HKG hjemmeflyplassen til EK.
 
Last edited:
Etter en liten stund i loungen var det tid for å gjøre noe vi har gledet oss til lenge, nemlig å fly Emirates First Class på A380!
A6-EDS ble forøvrig levert til Emirates så sent som den 16.12.2011, og var bare noen dager gammel da vi steg ombord :)

Vi ble ønsket varmt velkommen ombord, og fra første stund hadde vi et enormt stort smil om munnen som varte helt til vi gikk av igjen, og lenge etterpå. Vi fikk ikke engang satt oss ned før første Dom Perignon sto på bordet.. og det ble aldri tomt underveis!

"Champagne?"
"Why not", sa vi.
“Why not! I’s a very short flight, and we want you to have fun!”.
('pop' .. ny flaske)
“More champagne?”
"Yes please!", sa vi.


Etter det sa det 'pop' noen ganger til... For en måte å reise på!!

IMG_0479.jpg


IMG_0480.jpg


IMG_0483.jpg
 
Vi rakk også å dusje ombord, så kort tid etter takeoff var det klart for både meg og frua, i hver vår dusj. Siden ingen andre skulle bruke "the shower & spa" på denne turen, fikk vi begge litt ekstra tid :D

Det var en utrolig opplevelse å kunne dusje ombord i flyet, og vi hadde visst begge stått og smilt for oss selv i dusjen. Men det kan skyldes Dom Perignon også.. hehe

IMG_0494.jpg


Utrolig fint til å være ombord i et fly

IMG_0499.jpg


Stor plass!

IMG_0500.jpg


Fullt med amenities

IMG_0503.jpg


IMG_0514.jpg


Etterhvert var det tid for litt mat også, og på HKG-BKK er det ikke full matservering i F, rett og slett fordi det ikke er nok tid. Utvalget er dermed noe begrenset, men på ingen måte dårlig. De tar opp bestillingen på forrett og hovedrett relativt tidlig, og maten leveres på et brett dekket med hvit duk. Helt OK for en sånn kort tur!

IMG_0519.jpg


IMG_0523.jpg


IMG_0534.jpg


Måtte jo besøke baren også, og vi rakk jammen 20 minutter bak der. Det var greit med folk der, men vi fikk tatt et glass med champagne i sofaen ved siden av baren :)

IMG_0545.jpg


IMG_0542.jpg


IMG_0543.jpg
 
Etter en kort, men utrolig gøy flytur til Bangkok, så var det tid for å å komme seg til hotellet. Det gikk raskt og enkelt gjennom immigrasjon og toll, og vi gikk rett til AOT-skranken for å bestille bil. Husker egentlig ikke helt hvorfor, men vi fikk nå en svær ny BMW 730, som skulle transportere oss til hotellet :)

Hansar Bangkok ble oppholdsstedet for de neste dagene. Hotellet er relativt nyåpnet, og får god omtale på blant annet Tripadvisor.com.

Sentral beliggenhet rett ved Ratchadamri BTS gjør det også enkelt og greit å komme seg ut og rundt i Bangkok, og det er ikke lange biten til alle kjøpesenterne på Siam. Det er ikke stor utsikt annet enn til blokkene over gaten, men om man kan leve med det, så er hotellet et godt valg i Bangkok. Bor gjerne der igjen, selv om vi helt sikkert velger et annet hotell neste gang vi er i Bangkok - man må jo prøve forskjellige ting :D

IMG_0649.jpg


IMG_0591.jpg


Vi hadde bestilt en Urban Suite, med minibar & frokost inkludert. Hotellet har en litt friskere og mer moderne design enn mange andre hoteller, selv om farge- og materialvalg gjør det noe 'tungt' likevel. Men stilen er gjennomført i hele hotellet!

IMG_0572.jpg


Svømmebassenget i 8. etasje

IMG_0581.jpg


IMG_0583.jpg


Soverommet

IMG_0553.jpg


Stort bad med glassvegger - sikkert ikke lett å holde rent :p

IMG_0556.jpg


Stue og skrivebord

IMG_0561.jpg


Siden man hadde bursdag, så fikk man også kake :D
Synes det er bra når hotellet holder rede på slike ting uten at man nevner noe.

IMG_0566.jpg


Noe av frokostutvalget

IMG_0569.jpg


Interessant honning-stativ! Her renner det rett fra kilden!

IMG_0568.jpg
 
Ser ut som Emirates ikke kødder med varene selv på korte flighter. Igjen takk for fin rapport.
 
Etter noen dager i Bangkok med diverse shopping, templer og sightseeing her og der, så skulle turen gå videre til Kuala Lumpur. Av en eller annen grunn, så var EgyptAir billigste selskap tur/retur BKK-KUL den dagen vi bestilte. Tilogmed billigere enn Air Asia, og da var valget enkelt! Vi skulle på vår aller første tur med EgyptAir - trodde vi...

Heldigvis sjekket vi bookingen igjen ca. 10 dager før vi reiste hjemmefra, og da viste det seg at EgyptAir hadde flyttet avgang til dagen før vi egentlig skulle dra, noe som ikke passet oss og våre planer i det hele tatt. Fikk sendt avgårde en epost til EgyptAir sitt kundesenter, og de svarte veldig raskt og flyttet avgang til dagen etter vi skulle dra - noe som passet like dårlig. Vi ga beskjed om det, og de booket oss om til Thai Airways slik at vi fikk reist den dagen vi skulle. Må si oss ganske fornøyd med hvordan de ordnet dette relativt raskt, enkelt og smertefritt hos EgyptAir!

Vi tok taxi fra hotellet til flyplassen, og etter litt diskusjon om prisen og påfølgende tur i halsbrekkende fart var vi framme på Suvarnabhumi igjen :)
Innsjekk hos Thai Airways gikk fint, og etter litt mat på en av flyplassrestaurantene var det tid for å gå til gate. Gate E1a, om noen kjenner seg igjen der...

FLIGHT 4: BKK-KUL TG417 A300-600 HS-TAO 46J+46K

En annen ting er at EgyptAir-flyet vårt som ble kansellert, sto på gate i BKK. Men det sto også “Cancelled” på tavla så det stemte nok. Som nevnt over skulle vi boarde fra gate E1a. I BKK betyr dette bussgate. Normalt flyr Thai denne ruten med 777-200ER mellom BKK-KUL, og det virket litt rart at de skulle boarde et såpass stort fly fra bussgate. Det begynte å ane meg at det hadde vært et lite flybytte... etter en liten stund ble vi sluset ombord i bussen, som skulle ta oss rundt absolutt hele Suvarnabhumi for en sightseeing!

TG417_track.jpg


Vi stoppet ved et fly som sto lengst mulig bort på fjernparkering, og det var en av Thai sine gamle A300-600 som de hadde plukket fram for anledningen :) Parkerte de den laaaangt vekk med vilje så ingen skulle se den? Flyet ble levert til Thai Airways den 21.04.1992, og har vært i deres eie siden da. A300-600 brukes stort sett som fraktfly rundtomkring, så det var jo en liten kuriositet å krysse av i boka før alle forsvinner fra passasjertrafikk. (et lite søk senere på data.flight24.com viser at flyet kun ble benyttet for 4 flighter i jula)

Tenk brun og beige plast, lilla, sennepsgult, og rosa stoff i en salig blanding, med små trange seter i 2-4-2 konfigurasjon, en herlig inflight glad-galskap-entertainment i form av stumfilm-Barry Manilow-konsert som vises på storskjerm fra en gammel RGB-prosjektor og julesang-muzak på sinnsykt høyt volum fra høyttalerne – alt mens servering osv foregår i en forrykende fart! De er jammen flinke, disse Thaiene. Enhver annen kabinansatt ville nok mistet besinnelsen forlengst – men de holder ut og smiler absolutt hele veien!

IMG_0803.jpg


IMG_0808.jpg


IMG_0804.jpg


IMG_0809.jpg


Rett etter takeoff.

IMG_0829.jpg


Dette kunne jo blitt tidenes mareritt av en flytur, men flyturen var grei den! Det ble servert middag og drikke underveis på den 1t 50min lange turen fra Bangkok til Kuala Lumpur – så sånn sett er det greit å fly med Thai. Alle damene ombord fikk utdelt en flott orkidé, og deretter ble det hele kronet med en særdeles hard landing på rullebanen i Kuala Lumpur.

IMG_0836.jpg


IMG_0837.jpg


Fantastisk solnedgang underveis, utrolig fint å kikke ut av vinduet.

IMG_0839.jpg


IMG_0844.jpg


Hadde jo selvsagt vært bedre med et litt nyere fly, men vi kan iallefall krysse av denne nå litt mer sjeldne flytypen i boka! Det er litt spesielt siden ruten flys med 777-200 normalt, og det er bare noen dager siden de tok dette flyet i bruk igjen… Hvor fant de egentlig pilotene til å fly dette flyet?

Det var uansett GØY, og det er hovedsaken :D
 
Last edited:
Back
Top