The Big Three-O - The bursdagstur 2013

Jeg hadde altså valg å fly til LAX fordi jeg ville fly en litt lengre flight. Ville jeg egentlig være i LAX? Neeeeei.

Altså måtte det fly videre, men først måtte det overnattes.

Fant en passe god pris på Radisson. Husker ikke prisen, men den ble betalt i poeng.
Innsjekkingen ble foretatt av en neger (disclaimer: ikke rasistisk ment, altså) som pratet fryktelig fort om at jeg v loyal og at restauranten var der borte osv. osv. osv. Jeg fikk til slutt et nøkkelkort, og fant vegen opp til en passe fin Junior Suite (nei, det var ikke det jeg hadde booket), der jeg også fant en liten tallerken med et par kakebiter, et jordbær og et eple, samt en flaske vann. Rommet var ellers passe stort, og så ut til å være to rom slått sammen og det ene gjort om til stue. To bad hadde jeg også.

Fant ut at jeg hadde utsikt mot to av rullebanene, og BA sin A380 skulle jo dukke opp i løpet av et par timer, så jeg bestemte meg for å skrive TR mens jeg ventet på Lea (G-XLEA), og ta middagen etterpå. Ja, god ide. Tok forøvrig en dusj først, og endte opp med å skrive TR'en sittende i senga i kun boxer. Etter å ha gjort det en stund merket jeg noe bråk der ute, og jaggu var det ikke den store hvalen fra London som kom. Håper ingen i flyet så meg der jeg spratt opp og sto på alle fire i senga iført kun nevnte boxer ^_^

Nuvel.

Middag? JaZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz...

Jetlag er fint, og mens jeg først satt der i senga, duppet jeg like godt av. Første klokkeslettet jeg kan huske etter det, var 23, og deretter igjen 04. Da stod jeg opp og skrudde av iPaden som hadde stått og spilt musikk hele tiden ^_^

Stod etterhvert opp, og fikk i meg litt frokost, og tok en selfie foran en palme ^_^

null_zps5dadf8ce.jpg

Like etterpå sjekket jeg ut, og tok shuttlen tilbake til flyplassen for å fly videre. Mer om det etterhvert.

J
Innsjekkingen ble foretatt av en neger (disclaimer: ikke rasistisk ment, altså)

Sydhavskonge, Martin! Sydhavskonge! :p Da er du på trygg grunn!

Tør jeg forøvrig anbefale en tur innom en frisør?:stir

Ser frem til fortsettelsen!

BF:cool2

LAX-SFO.gif

25. september 2013
Los Angeles International Airport (LAX) – San Francisco International Airport (SFO)
Virgin America 927
Airbus 320
N621VA
Sete 2A
First Class

Det var altså Virgin America som skulle testes. Jeg kjente et slags behov for å slå i hjel et par dager på vestkysten (don't ask), men gadd ikke henge i LA. Jeg kikket litt på et par forskjellige byer, men de fleste hadde dyre hoteller. Jeg fant dog en by som jeg tenkte at "Ja! Dit drar jeg". Dit fløy også VX. I bookingsøyeblikket fløy de også direkte fra LAX, men den har visstnok blitt lagt ned siden. Forøvrig kunne jeg ikke skjønne hvorfor de to eneste direkte flightene gikk med 5 minutters mellomrom, helt til jeg kom på forksjellen på AM og PM :headbang^_^

Anyway Jeg booket meg via SFO. Der flyr VX til/fra Terminal 2, som visstnok er nyoppusset og nyåpnet relativt nylig, og det syntes også.

Etter utsjekk var det å vente på en shuttle. Oppdaget forøvrig en skjerm i gangen på hotellet som viste GPS-lokasjonen til shuttlen. Smart :)

Den dukket opp, og jeg ble svippet til T3. Der inne var jeg klar for førsteinntrykket med Virgin America. Det var flere køer, samt noen skjermer man kunne sjekke inn på. Jeg observerte bl.a. en egen kø for forhåndsbetalt bagasje, og Ellitekunder i selskapets bonusprogram, Elevate (Jeg har forøvrig meldt meg inn (ifm. en booking som ikke ble noe av for et par år siden) og tjent poeng på flightene, så får vi se om jeg får bruk for dem). Helt til høyre var det en helt egen kø (eller: et sted der det eventuelt kunne danne seg en kø) for de som hadde billett i First.

Ja, jeg hadde altså booket First. Det var ikke så hinsides dyrt av hva jeg kan huske, og siden det var ferie, og alt det der.

Området var relativt "hipt", med musikk som spilte, og lys som var lilla. Det var et par som ble sjekket inn i First-skranken, så hun som satt tre skranker bortenfor kom bort og hentet meg. Altså ikke noe "*vinke vinke* Over here!", men hun kom bort og hentet meg ;)

Fikk så levert kofferten, og hun tastet i veg og tryllet ut en bagasjetag og et boardingkort. Spurte så om det var mulig å få et til til den andre flighten, og det kunne jeg da. Hun beklaget seg samtidig litt for at hun hadde glemt det.

Innsjekking completed, security neste. Heldigvis hadde jeg tilgang til fasttrack. Kom meg etterhvert gjennom, og var glad jeg ikke stod i den andre køen. Den var laaang og gikk ikke nevneverdig fort. Det ble min tur, og med alt av eiendeler gjennom maskinen ble jeeg fotografert i nude-o-scopet, etterfulgt av et "pat on your back" da jeg kom ut, og så var det gjort.

Tror VX har en lounge på T3 på LAX, men den skulle de ha 40 dollaar for å slippe inn i, så jeg hoppet over den, og satte meg istedenfor ved gaten og ventet, og people-watchet amerikanere. En annen amerikaner tok den litt lenger, da jeg så han plutselig dro fram iPhonen sin, og nipset et bilde av en dresskledd herre som stod og leste Wall Street Journal. Han kommenterte til noen jeg tror han reiste sammen med, noe ala "..a real businessman..", men en slags "knekk" i stemmen. Han skulle til SFO, ja..

Anyway, boarding begynte, og jeg fant sete 2A. Vel inne var det lilla lys, og alt av window blinds var nede, så man trodde man var kommet til et diskotek. Jeg syntes egentlig det var helt greit :) Gode seter, og flere mil med benplass

Ei frøken soim jobbet der framme kom og tilbød drinker før avgang, men de fleste takket nei, meg inkludert (litt fordi jeg innbiller meg at det bare blir stress å skulle begynne med noe sånt før avgang).

Ellers var en annen av tingene jeg likte med selskapet, pilotuniformene! Jeg bryr meg egentlig ikke om klærne til de som sitter der framme, men der andre selskaper har "ordentlige" uniformer av typen dress, så har VX bare en "vanlig" skjorte med noen striper på skuldrene. Virker litt mer uformelt :) I tillegg kommer kapteinen ut i kabinen og kjører en liten velkomsttale.

Vi kom oss etterhvert avgårde, og oppe i lufta var det servering. Et lite brett med noe pitabrødlignende greier som så ut som det var vasket på 90 grader, og to små glass med noe greier man kunne dyppe dem i/fylle dem med.

null_zps10f813c8.jpg

Ingen skitsmak, og helt passe på en sånn flight (sammenligning med et annet selsap kommer etterhvert)

Ellers var det en helt ok flight opp til SFO. Det skjedde vel ikke så voldsomt mye mer, og vi landet etterhvert, og taxet relativt kjapt inn til gate.

Jeg kom meg av, veldig fornøyd med hele opplevelsen, og fant meg litt lunsj i form av en pul... eh, pulled pork sandwich.

Ellers var terminalen et trivelig sted med masse sitteplasser, både av den vanlige benketypen, og også noen lenestoler og litt sånt slengt rundomtkring. Trivelig terminal :)

null_zpsf93b543a.jpg

SFO-PDX.gif

25. september 2013
San Francisco International Airport (SFO)–Portland International Airport (PDX)
Virgin America 816
Airbus 320
N528VA
Sete 2F
First Class

Portlnd, altså. Hvorfor Portland? Et sted jeg ikke hadde vært før, Hilton hadde gode priser.. Portland, it was ;)

Etter litt venting ved gate, begynte fyren i gaten å rope opp at "We will start boarding this flight in one minute, so please sitt down... or get ready to board..." Også lo han og kolleagen litt. Mer av den uformelle tonen jeg likte ved selskapet ;)

Boarding begynte, og denne gangen fant jeg 2F. Drinker ble igjen tilbudt, og damen i nabosetet spurte etter Absolut Vodka, men det hadde de sluttet med. Så begynte hun å spørre ut om indgrediensene, men side de aldri helt klarte å finne ut det hun lurte på, droppet hun vodkaen. Denne damen hadde forøvriig slangeskinnsbukser og kort hår, kunne sikkert vært moren min (sånn aldersmessig), og satt og jobbet med noe som så passe viktig ut på laptopen sin underveis.

Nok en gang kom kapteinen ut og kjørte en velkomsttale, som bl.a. gikk noe ala "The good news, is that...". Etter good news kommer det bad news, gjør det ikke? "The other good news is that.." Haha. Morroklump ;)

Nok en gang kom vi oss avgårde, og denne gangen var det enda litt mer på brettet. Jeg endte med noen store reker og noe salat ved siden av.

Ellers en flight hvor det skjedde lite som ikke skulle skje, og vi landet ca. på rute i Portland. Checked! Oregon var besteget, og da var vestkysten komplett :p

Drev så og lurte på taxi til hotellet, men jeg klarte rett og slett ikke finne en taxiholdeplass utenfor terminalen, så det ble en billett med trikken istedenfor. 2.25 dollar eller noe, og den stoppet bare et par kvartaler fra hotellet.
Vel framme der, var det å presentere seg i resepsjonen. Her fikk jeg valget mellom 1000 ekstra poeng, eller gratis frokost. Det viste seg å være en gratis, kontinentall buffet. Jeg valgte frokosten, og i ettertid viste det seg at voucheren enten kunne brukes på den kontinentale buffeten, eller tilsvarende verdi i avsalag på hva som helst. Den kontinentale buffeten kostet 15 dollar, så i praksis hadde man 15 dollar rabatt ;)

Ingen ord om upgrade, og de eneste vannflaskene jeg fant på rommet stod det at kostet 2 dollar. Rommet var også trangt, og jeg tror ikke jeg kommer til å løpe tilbake dit.

Jeg kom meg også ut en tur og fikk i meg litt middag, og endre på PF Changs. Kjedekinaresstaurant, som sikkert ikke er mest autentisk, men de har da god mat for det.

Ellers slo jetlagen til igjen, og jeg sloknet tidsnok til å våkne igjen i firetiden.

null_zpsb0a9817b.jpg

Noen som legger merke til en detalj på det skiltet? ;)

Noen som legger merke til en detalj på det skiltet?

Tenkte du på lillehammer. Men er ikke det lenger unna enn 4614 mi

Flott rapport.

Keep Portland weird ;)

Beg you pardon?

Bor du på Executive Towers?

Bodde i hovedbygningen.

For de som lurer, så har visstnok Hilton i Portland en hovedbygning, og en egen bygning for Executive-delen - som ikke bare lå over gaten, men faktisk et kvartal eller to unna. Jeg hadde uansett booket billigste mulige rom, og fikk tydeligvis ingen upgrade til det andre bygget. Ikke at prisforskjellen var så veldig stor da jeg booket.

Og sånn forresten, så ligger jeg et par dager etter skjema med skrivingen her, men jeg regner med at folk får med seg datoene på flightene? ;) Skylder på jetlag.

Stemmer nok ganske bra. PDX-OSL er 4692mi i følge gcmap.

Sånn forøvrig (som jeg ser ikke synes på bildet) så var det under dobbelt så langt derfra til Lillehammer som fra derfra til Times Square i New York.

PDX-SFO.gif

26. september 2013
Portland International Airport (PDX) – San Francisco International Airport (SFO)
United Airlines 1723
Boeing 737-900
N39423
Sete 2A
First Class

Etter å ha ligget våken siden ca. 4 kom jeg meg opp en gang i 7-9-tida, og fant vegen ned. Frokostvoucheren var som nevnt god for en kontinental buffet, eller man kunne få tilsvarende rabatt på regninga om man valgte noe annet. Jeg fikk scramblet et par egg og noe bacon, og betalte vel et par dollar ekstra. Etter det var det utsjekk og avgårde til flyplassen. Fant vegen tilbake til Porterhouse Corthouse Square South, der dden røde linja passerte i nretning flyplassen. Brukte litt for lang tid på billettautomaten og så at dørene på en trikk akkurat gikk igjen, men det kunne da ikke være lenge til neste? *sjekke rutetabell* Ah.. 20 minutter, ja. Nuvel.

Ny trikk kom etter nevnte (ca.) 20 minutter, og jeg boardet. Enda 40-50 minutter eller noe sånt etterpå var jeg framme ved flyplassenm, og fant kjapt fram til United sin skranke. United, ja.

Målet for dagen var å komme seg tilbake til LAX. Ikke at jeg måtte, men for å komme meg ddit jeg egentlig skulle, så kunne jeg fly fra LAX med en bestemt flytype. Hele "grunnen" til svippen opp til Portland var forresten egentlig bare å slå ihjel et par dager på vestkysten, så ikke immigration skulle se rart på meg ^_^ Men det var fint i Portland, altså :)

Hvorfor valge jeg United? Ville jeg angre på det? Følg med.

Jeg tenkte vel noe ala at det kunne vært greit og variere litt, og tjene noen EB-poeng/misbruke det tyrkiske kantinekortet. Sjekket først priser i F, men det var betydelig dyrere en Virgin så jeg slo meg til ro med Economy, men kjøpte meg opp til Economy Plus.

Så hadde jeg ikke mer enn fullført kjøpet før det kom opp et skjermbilde meg "UPGRADE FOR ONLY...", og så en eller annen sum som i utganspunktet var mer enn totalprisen hos VX i seg selv. Det stod tom. at det ville bli charget det samme kortet, så det var bare å trykke confirm, så var det i boks. Jeg lure litt, stirret litt på den, og så - med øynene lukket, og vekk fra skjermen - trykket jeg på confirm. Hva det kostet ser vi ikke så nøye på ^_^.

UA skal forøvrig ha pluss for at betalingen for Y+ blle refundert. De pengene trodde jeg egentlig var borte, men de dukket opp i nettbanken etter et par dager :)

Anyway. Fant UA sin innsjekkingskranke - som er av DIY-varianten, helt til bagggasjatagen kommer ut, da kommer det som regel noen løpende og tag'er den for deg. Videre gjennom security, og rett i UA-kantina der det ble en cola og litt nettsurfing kombinert med kikking på det som lettet og landet utenfor, samt litt ufrivillig tyvlytting på en telefonsamtale der han som satt og pratet i telefonen neppe hadde den fjerneste anelse om at noen skjønte hva han sa ;) Han var svensk.

Boarding nærme seg, og jeg fant gaten. UA har ikke mer enn 5 boardinggrupper, og i PDX varr det skiltet opp egne sluser til alle 5:

null_zps007be048.jpg

Kunne også se på skjermen over gaten at det var rimelig tomt bak i Y, og at alle på standbylista var klarert.

Boarding skjedde, og jeg fant 2A, og vi kom oss avgårde.

Vel oppe var det servering, og jeg gikk for en GT. Å bite på var det selvbetjening fra en snack-kurv med diverse poser, samt noen bananer. Jeg endte opp med en liten pose med valnøtter og mandler. Her kan man konkludere med at de 4-5 rekene jeg fikk hos VX knuste nøttene til UA passe langt ned i støvlene. Benplassen var heller ikke den samme som hos VX

null_zps9ddb5b9a.jpg

GT'en smakte uansett ikke vondt, og sånn etterhvert landet vi på SFO.
Her droppet jeg kantina (tror ikke jeg så den engang?), men gikk for en øl og noen nachos på et sted jeg så

null_zps4977e68a.jpg

SFO-LAX.gif

26. september 2013
San Francisco International Airport (SFO)- Los Angeles International Airport (LAX)
United Airlines 1215
Boeing 737-800
N33294
Sete 2A
First Class

Etter litt venting var det boarding for flighten videre. Her var det fullere fly, og køen til gruppe en vokste seg ganske stor. Var litt morsomt å se på han som først kom "Excuse me, excuse me" mens han brøytet seg forover i køen, før han etterpå kom tilbake, men da var det "Group 1?" han spurte folk mens han brøytet seg bakover igjen ^_^

Kom meg uansett ombord, og det var vel ikke så mye som skjedde annet enn takeoff, cruise, cola, descent og landing.

Vel nede kom bagasjen også etterhvert, og vegen var kort videre ut til hotelshuttleholdeplassen, hvor Hilton sin shuttle dukket opp etter noen minutters venting.

Hadde altså valgt Hilton denne gangen. Grunnen var i utganspunktet at jeg booket en del på poeng, og for å få det til å gå opp måtte jeg ta Carlson den ene, og Hilton den andre natten. I ettertid så jeg dog at det virket idiotisk å bruke 30.000 poeng for et rom jeg kunne få for godt under tusenlappen, men valgte altså fortsatt Hilton. Fikk sjekket kjapt inn, og invitasjon til loungen. Usikker på om jeg egentlig bodde på Executive Floor, men fikk altså tilgang til loungen, og det var der jeg måtte spise frokost.

Ellers var jeg noe skeptisk ved ankomst, da det først stod et par karer å forsøkte å få heisene til å virke. Havnet til slutt i en sammen med to andre, og de kunne fortelle hverandre at han ene fikk ikke sjekket inn på halvannen time, og hun andre hadde fått et rom med tett toalett med "ting" oppi. (sistnevnte var kanskje ikke hotellets feil, selv om de burde oppdaget det før de gav det til en ny gjest ^_^)

Jeg kom meg forøvrig opp, og etter en liten stund ned igjen for litt middag: Kylling og pasta

null_zps3d7fd41b.jpg

Sovnet nok en gang tidlig, til tross for noen... eh, sydhavsdronninger som hørtes ut som om de drev med opptaksprøver til Oprah Winfrey eller noe "mhMMMM?"

Klarte også å våkne av meg selv i halvsjutiden etter å ha glemt å stille alarmen på iPhonen, så da var det flaks ^_^. Frokost i loungen som bestod av et par skiver ristet brød med syltetøy og en croissant.

Deretter kjapp utsjekk, og jaggu stod det ikke en shutle klar akkurat i det jeg var på veg mot døra, og jeg slapp å vente ;)

Beg you pardon?

Keep Portland Weird er vel mest å regne som et slogan for byen. Man blir liksom aldri overrasket over hvor mye rart som finnes i den byen :p Husker jeg gikk gatelangs der i påsken og så noen som gikk med sekk. I og for seg ikke så rart, men på toppen av sekken satt en levende katt. Og det var ingen som snudde på hodet da de passerte. Utenom jeg da, turisten. :p

Bodde i hovedbygningen.

For de som lurer, så har visstnok Hilton i Portland en hovedbygning, og en egen bygning for Executive-delen - som ikke bare lå over gaten, men faktisk et kvartal eller to unna. Jeg hadde uansett booket billigste mulige rom, og fikk tydeligvis ingen upgrade til det andre bygget. Ikke at prisforskjellen var så veldig stor da jeg booket.

Jeg bodde i executive delen. Kom med bil og kjørte først til der du bodde. Det ligger egentlig ikke så langt unna hverandre men pga enveiskjørte gater tar det litt tid å kjøre fra den ene til den andre.

Exec delen var helt greit, ikke noe skikkelig fancy saker. Stort rom og velkomstgave i form av noe vann og litt sjokkis var vel det jeg fikk.

Keep Portland Weird er vel mest å regne som et slogan for byen. Man blir liksom aldri overrasket over hvor mye rart som finnes i den byen :p Husker jeg gikk gatelangs der i påsken og så noen som gikk med sekk. I og for seg ikke så rart, men på toppen av sekken satt en levende katt. Og det var ingen som snudde på hodet da de passerte. Utenom jeg da, turisten. :p

Ah. Trodde du kalte meg rar eller noe, jeg ^_^

Jeg bodde i executive delen. Kom med bil og kjørte først til der du bodde. Det ligger egentlig ikke så langt unna hverandre men pga enveiskjørte gater tar det litt tid å kjøre fra den ene til den andre.

Exec delen var helt greit, ikke noe skikkelig fancy saker. Stort rom og velkomstgave i form av noe vann og litt sjokkis var vel det jeg fikk.

Fint for deg. På rommet mitt stod det riktignok to flasker vann, men det hang en sånn greie på dem der det stod at de kostet to dollar. I en stille protest drakk jeg den ene uten å si i fra ^_^

LAX-JFK.gif

27. september 2013
Los Angeles International Airport (LAX) – John F. Kennedy International Airport (JFK)
American Airlines 2
Boeing 767-200
N335AA
Sete 31A
Economy Class

Så var det på tide med et av hovedmålene for turen: Boeing 767-200!

Jeg gjorde et forsøk på å fly den i 2011, da jeg hadde en booking CVG-MIA-JFK, men da kansellerte AA første flighten, og jeg fikk fly via ORD istedenfor.

Nå var det altså et nytt forsøk, og ingen connectende flighter som kunne rote det til, og på en rute hvor flytypen er rimelig bankers. AA har et treklasseprodukt på denne ruten, med økonomi, business og First. De to sistnevnte var kjempedyre, så det fikk bli med økonomi. Mener jeg fant en First til brukbar pris, men det var med en 737, og en mellomlanding et eller annet sted, og da fikk jeg jo ikke flydd 762 ^_^

Vel framme på T4 fant jeg AA sitt premiuminnsjekkingsområde. En dame stod og voktet inngangen, men det holdt med å si "Oneworld Sapphire" så fikk jeg slippe inn. Jeg hadde hørt om at AA selger upgrades til en relativt billig penge, men at disse kun kan fåes på automat, så jeg tenkte egentlig å prøve meg på en automat først (selv om jeg også hadde hørt at LAX-NYC-ruten var den mest håpløse ruten i hele AA-systemet å få en sånn upgrade på ^_^).

Det fikk jeg altså ikke lov til, da jeg ble vinket bort til business-skranken, der jeg ble sjekket inn veldig kjapt og effektivt. Vegen var så relativt kort opp rulletrappen til sikkerhtskontrollen, og etter litt kø var jeg også gjennom den.

Fant så Admiralklubben, og ble ønsket velkommen og fikk et par drikkebonger. Ble dog lite å drikke, da jeg først prioriterte å finne en ledig sitteplass, og når det var gjort valge jeg å bevokte den framfor å gå i baren.

Sånn etterhvert var det tid for boarding, og jeg fant gaten. Bare en liten pitstop ved en ATM så jeg hadde til taxien i andre enden, og så var det boarding. First og Business ble ropt opp først, og deretter syntes jeg at jeg hørte noe om frequent flyers, så jeg fulgte på, og fikk slippe ombord. Fikk tom. et lite "Mr. Foss" av dama i gaten ;)

Kom beg bakover og fant rad 31. Hadde valgt den fordi 31B var ledig da jeg valgte den. Det hjalp nok fint lite, da flighten var kjåka full. Benplass var det også så som så med, og jeg måtte hele tiden finne kreative sittestillinger for at låret mitt ikke skulle komme borti reclineknappen. Hun asiatiske i 31B var heldigvis ikke så stor, så det gikk greit. Ooookey,.

Vi pushet, taxet, tok av og klatret, og satte nesa østover. 5,5 timer i et trang økonomisete. Det gikk egentlig overraskende bra. En servering dukket opp, men med alt av kort liggende i laptopveska foran beina, og manglende akrobatiske evner til å få tak i dem, så droppet jeg det og tok heller en cola, som ingen ba om noen penger for. Litt mer servering i form av vbann og juice dukket opp et par ganger i løpet av flighten. Jeg satt ellers og spilte litt spill på telefonen, forsøkte å lene hodet mot veggen for å slappe av litt, og ellers bare satt der. Det ble også litt hett mellom meg og hun i nabosetet et øyeblik, og buksa mi ble ganske fuktig.

Hun hadde altså fått litt varmt vann av betjeningen til å varme en kopp med nudler, og sølte litt som bl.a. traff låret mitt. Ikke var det så varmt at det gjorde veldig vondt, og vann tørker uansett, så det gikk helt fint ^_^

Ellers skjedde det ikke så mye, og vi landet faktisk litt før rute, og parkerte omtrent så langt unna det gikk an å parkere på T8.

null_zps9969778c.jpg

Fant vegen til baggage claim, tok et kjapt dobesøk, og da jeg kom ut igjen kom kofferten min mot meg på båndet. Kjapt levert :)

Videre derfra til en lang taxikø. Altså, køen av taxier var lang. Noen menneskekø var det ikke. Var bak to andre, men de forsvant inn i en taxi, og jeg fikk nummer to. Kofferten be lempet baki, og jeg ba om "152 west 26th street", som er adressen til HIlton New York Fashion District. Det er forøvrig første gang jeg bor på et New York-hootell jeg har bodd på før :). Rommene er passe små, det er ingen muligheter for upgrades (annnet enn opp til høyere etasjer), og det er ingen lounge (som jeg sjeldent bryr meg om uansett), men likte det så godt i fjor at jeg booket på nytt. Først var det litt dyrt, men det endret seg et par ganger, og senest på hotellrommet i Portland booket jeg om for siste gang. Havnet vel på 800-og noe dollar totalt, med taxes for tre netter.

Fikk sjekket kjapt inn etter en forholdsvis kjapp taxitur, og ble ønsket velkommen. Fikk valg mellom frokost eller ekstrapoeng, og valgte frokost. Fikk tre bonger som gjelder i restauranen "Rare Bar & Grill" i kjelleren, og den fungerer sånn at man får en egen HHonors-meny man kan velge fritt fra :) Riktignok ikke ubegrenset, men det holder greit.

To vannflasker og en liten boks med pretzels dekket med yoghurt fikk jeg også i en liten blå pose.

null_zpsd968ffc1.jpg

Ellers ble det en burger i reastauranten, og litt TR-tasting før jeg tok kvelden.
Nå er det noen dager her før turen går videre :)

Herlig rapport Martin. Kjekt å se at du koser deg. OG grattis med ny flytype. Snart blir jeg forhåpentligvis med i 767-klubben jeg også. Har en sterk følelse av det.

Kos deg i New York. Blir det gitarkjøp denne gangen også mon tro?

Gleder meg til fortsettelsen!

Back